Medlem
Skrivet av EliasN:

Är det bara jag som undrar hur man kan vara så klantig och glömma att hämta ut ett spel man beställt?

För min egen del så hade jag dumt nog dubbelbokat spelet. En på EBGames och en på Webhallen, det var aldrig på tal om att jag glömde hämta ut. Jag ville helt enkelt bara att posten skulle skicka tillbaka det själv.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av huxflux:

jag tror de har nån sommarpraktikant som går igenom alla ohämtade paket ordrar

Självklart är det så.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av IceMan:

frakten borde vara gratis, menar kan dom inte ta spelen i samma veva som all djävla förbannade reklam?.......

Då skulle du få utdelning ca 2 gånger i veckan. Det blev ramaskri sist man tänkte varannan dag...

Fast jag ser inte varför vi skulle få posten färre gånger bara för att företag skickar med fri frakt.
I England har nästan alla företag som skickar skivor och film gratis frakt inom landet pga konkurrens. Ingen köper av den som tar ut frakt ifall man vet att det finns massa andra som har fraktfritt.
Exempelvis så kostar frakt med airmail från hmv i England till Sverige 26kr medan frakten från inrikes här är 29kr. Visst 29kr är inte mycket pengar men i jämförelse så är det rätt konstigt att det kostar mindre att få paket från ett annat land än vad det kostar inrikes.

Medlem

Tbh är frakten en skitfråga. Man handlar väl därifrån där man får kortast leveranstid, billigast frakt och bästa totalpriset liksom. Med discshop vet jag att jag alltid får grejjerna dagen efter. Webhallen funkar bra med, ibland.

Medlem
Skrivet av Nikie:

Tbh är frakten en skitfråga. Man handlar väl därifrån där man får kortast leveranstid, billigast frakt och bästa totalpriset liksom.

Frakten blir ju en del av totalpriset vilket gör att det inte blir en skitfråga. Du har ju med fraktpris själv i dina kriterier av vad som är viktigt.
Personligen tycker jag inte leveranstiden är viktigast för det brukar som mest skilja sig mellan 2-5 dagar där jag bor. Sålänge vi inte snackar flera veckor spelar det ingen roll och då går jag efter pris.

Medlem

hatar att spara kvitton men man vet att det kan behövas när man minst anar det

12
Skriv svar