CryEngine 3 premiärvisad

Medlem

Ser ingen som helst skillnad mellan CryEngine 2 och 3.
Kan det av att dem fixat till skitmotorn så den faktist går att använda med en stabil framerate även om spelet körs på medium-low.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Crytek's CryEngine 3 Set For 2011 Release

Crytek's Cevat Yerli expects the Playstation 4 and Xbox 720 to be released by 2012 at the latest, so that's when he'll have CryEngine 3 ready to rock and roll:

http://ve3d.ign.com/articles/news/41663/Cryteks-CryEngine-3-S...

Så kan detta bli då hur "grafiken kanske kommer se ut" i kommande generations konsoler?
I så fall så tycker jag inte det är något vidare stort steg från nuvarande och jag lär definitivt behålla min PS3a tills PS5 eller nåt har släppts

Inaktiv

Såg ut att var cry engine 2 fast finslipad och polerat. Såg att det var bättre fysik och nya ljus effekter. Tänk bara att den här motorn ska liras på 360 & PS3 med vad det ser ut att vara lika snygg grafik som Cyrsis levererar idag.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Fick sticka till IGN och se videon för alla flashsaker får FZ att lagga. Dra ner på reklamen FFS!

Om du inte ens kan titta på preview-videon utan att det hackar på din dator så lär ju ju knappast kunna spela spelet ändå så never mind?

Inaktiv
Skrivet av FL3JM:
Skrivet av Lootskin:

Fick sticka till IGN och se videon för alla flashsaker får FZ att lagga. Dra ner på reklamen FFS!

Om du inte ens kan titta på preview-videon utan att det hackar på din dator så lär ju ju knappast kunna spela spelet ändå så never mind?

Alla surfar automatiskt på sin speldator. Alla har även tillgång till sin speldator på jobbet.

Jag tycker att det är en välriktad kritik. Att sidan behöver reklam för att kunna drivas är inget konstigt eller oacceptabelt. Det som jag och många andra säkert stör sig på är att reklamen i fråga består av blinkande prestandakrävande flashkodningar, vilket den inte måste. Reklamen i min dagstidning vare sig blinkar, låter eller slöar ner min läsupplevelse, och den har ändå präktigt men annonsörer.

Medlem

hu, får vi hoppas på ett UT2k11?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Riktigt grym grafik och ett riktigt stort plus enligt mig är att saker som man avfyrar spräng-grejer mot faktiskt går sönder (som det ju borde göra).


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Fick sticka till IGN och se videon för alla flashsaker får FZ att lagga. Dra ner på reklamen FFS!

Tips: Firefox + Flashblock-plugin = problem solved.

Ontopic: Kanske är lite dumt av dem att kalla det för CryEngine 3 när det i själva verket är konsolversionen av CryEngine 2... Just my five cents.

Medlem
Skrivet av TheEdge|Jinx:

Håller med post #1. Tyckte mig inte se nån större skillnad på detta och Crysis/Crysis Warhead faktiskt...fast kvallen var rätt kass på rullen...

Medlem

Denna videon demostrerar vad som spelmotorn klarar av på konsolerna.

Det kommer möjligtvis en till video av va man kan åstadkomma till PC.

Medlem

Lite väl mycket fokus här på grafiken.
Jag ser hellre att AIn förbättras. Se t.ex. till att Nordkoreanerna faktiskt lär sig att simma.

Inaktiv

Den är snygg men samtidigt illustrerar det här demot hur lite grafik betyder när man bara ser standardskit explodera. Nä jag tycker kreativitet skall bedömas inte polygoner.

Medlem

Aye, palmbladen reagerade fint när han sköt granater som vinade förbi dom iaf

.. grymt tråkig tråd om inte annat, alla verkar ha vaknat på fel sida :/

Inaktiv
Skrivet av Kaleid:

Lite väl mycket fokus här på grafiken.
Jag ser hellre att AIn förbättras. Se t.ex. till att Nordkoreanerna faktiskt lär sig att simma.

Jag hade ju inte kastat mig vatten med kängor och stridsutrustning på 16kg även om jag kunde simma

Inaktiv

Totalt jävla värdelöst att glo på en low-res filmsnutt i skala minimalistisk. Vad fan ger det för inblick?

Skrivet av blesserad:
Skrivet av Kaleid:

Lite väl mycket fokus här på grafiken.
Jag ser hellre att AIn förbättras. Se t.ex. till att Nordkoreanerna faktiskt lär sig att simma.

Jag hade ju inte kastat mig vatten med kängor och stridsutrustning på 16kg även om jag kunde simma

+ att vissa får ju panik och då drunknar man, kan hända vem som helst och bli ikastad av en stridsvagn på 2 ben med en gigantisk vapenarsenal underlättar ju inte grejen direkt:P


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Inget imponerande, dock en tidig version som denna film bygger på.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Kaleid:

Lite väl mycket fokus här på grafiken.
Jag ser hellre att AIn förbättras. Se t.ex. till att Nordkoreanerna faktiskt lär sig att simma.

Jag hade ju inte kastat mig vatten med kängor och stridsutrustning på 16kg även om jag kunde simma

Har du spelat Crysis? Soldaterna drunknar även fast huvudet fortfarande är ovan vatten.

Eller de kanske får hjärtattack istället p.g.a. risken för hajattacken om man kommer för långt ut från stranden

http://www.youtube.com/watch?v=EYnbMdkXyEI

Medlem

Jag avskyr att låta som en fanboy, men jag tror nog mer på unreal engine än detta. Unreal är bara så sjukt snyggt, dom har erfarenheten och backningen... Men bra att dom har konkurrens så dom håller sig skärpta.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Inaktiv

Mitt i7 system och gtx 295

http://www.youtube.com/watch?v=gaYp9m3Wr04&fmt=22

Nu känns crysis lite stelare.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

har stött crytek länge , men jag ser inte så värst mycket improvement här , om vi skulle gämföra 1an mot 2an t.ex

men man har å andra sidan inte sätt så mycket från 3an än.

Medlem

HHmm, i mitt tycke var nog detta mest för att visa upp vad den kan göra på konsoll, och det är fortfarande tidigt stadium också.:P

Väntar spänt på en lite senare tech demo till PC som visar vad motorn går för!:D

(Detta går nu efter mitt påstående, rätt eller fel, om att videon visade Cryengine3 på konsoll och inte för båda!):P

Medlem

Känns som att dom mixat UE3 och CE2. Nice!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Hehe ni som tycker det ser ut som CryEngine 2 ... well det är ju inte själva poängen. Ni förstår PC säljer inte så bra medan konsol säljer bra. Så tror ni att Crytek vill göra en helt ny gawlen grafikmotor som ingen kan använda? Nej, såklart inte. Det är självklart de vill stödja konsol nu.

CryEngine 2 är fortfarande för nytt för att många datorer ska kunna köra det. Det vore ju sjukt om steget blev lika stort som mellan CryEngine 1 och 2.

PC spelare är lite för bortskämda tycker jag. Sedan vill jag bara att någon ger mig ett exempel där AI'n är bättre än Crysis som utspelar sig i öppna miljöer. Jag vill bara veta vad ni utgår ifrån.

Medlem

Sålde ej dåligt. de första rapporterna var dock inte så positiva.

"On the latest PC Gamer UK mag, July 2008

PC Gamer Magazine had an exclusive interview with Crytek, where Crytek states Crysis has sold 3 million through retails sales worldwide.

That is a huge success for a game of such high requirements."

Medlem

Fortfarande dålig prestanda... Visst att det ser snyggt ut, men hur kul är det att spela spel som är snygga men som går i 15fps? Det är där Crytek måste jobba på, få det se snyggt ut men i bra prestanda. Kolla bara på Crysis, med inte ens en GTX 295 klarar av spelet med högsta inställningar. Det är inte sååå snyggt att inte en monster grafikkort ska klara av det. Tycker det finns spel som är mycket snyggare men ändå fungerar mycket bättre... Så nej, jag är inte alls imponerad.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Fan vad dåligt att dom ska göra det till konsoll. Finns ju inget i cry engine 2 som är fulare än det dom visa, allt var nya settings. (miljöer)

Och visa det som om det var snyggt och revolutionerande?, för fem år sen kanske det hade varit någon slags *waow*-känsla, men fy fan vad illa... visar crysis igen.

Medlem

Kan tänka mig att för den normale gejmern ser detta ganska mycket likadant ut som CE2...
Man måste dock beundra Crytek för vad de är och vad de gör... Jag tror aldrig de har (ens försökt) skapat en motor som är för nuvarande "generation" grafikkort. Spelen rullar, men det är på den andra installationen av spelen man verkligen får valuta för pengarna.

Jag lirade FarCry första gången på ett MX440 (inte så mycket att hurra för såklart, men fortfarande kul). Installerade ännu en gång FarCry då jag hade skaffat (då "nästa" generation) mitt 6800 GT. Samma sak med Crysis. Köpte det inte när jag hade mitt 6800 utan väntade tills jag hade ett 8800GTX (och borde väl egentligen väntat på GTX-serien).


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av sp0kelset:

Fan vad dåligt att dom ska göra det till konsoll. Finns ju inget i cry engine 2 som är fulare än det dom visa, allt var nya settings. (miljöer)

Och visa det som om det var snyggt och revolutionerande?, för fem år sen kanske det hade varit någon slags *waow*-känsla, men fy fan vad illa... visar crysis igen.

Välkommen till fz!

Medlem

Är väl bra att dom ordnar stöd till konsol? Jag menar ingen kunde (eller väldigt få) kunde ju spela Crysis på höga inställningar. Och konsoll är ju mycket billigare än dator på spelfronten prestanda mässigt så dom når ju bara ut till fler med sina spel på det sättet. Visst det är snyggare på PC men inte mycket och i synerhet inte om man räknar på vad man får lägga ut för att få det där lila extra.

Skriv svar