Stötte på några kameler på vägen till jobbet

Flakmonkey
Stötte på några kameler på vägen till jobbet

När jag gick till jobbet imorse så möttes jag av en något annorlunda syn nämligen ett knippe kameler som stod inhägnade på en grusplan. Givetvis har det en högst naturlig förklaring eftersom Circus Wictoria har kommit till Bagarmossen, men det fick mig ändå att haja till en aning. När förvåningen lagt sig så började jag dock fundera på det här med cirkusar. Går folk fortfarande på det? Vad hände med Circus Scott och Braziljack? Kan inte säga att jag varit på så många cirkusföreställningar, kommer faktiskt bara ihåg ett och det var väl i ärlighetens namn inte särskilt poppis på den tiden, men visst måste väl det vara en av de här sakerna som fått ge vika för moderniteter som bio, TV-spel, etc etc. Eller så är det kanske ännu en sån grej som bara har försvunnit mer och mer i tockholm medans det frodas i andra delar av Sverige?

Finns det möjligtvis någon cirkusanhängare eller småbarnsförälder där ute som kan ge mig lite klarhet i frågan? ^^

[ia=19126; large]

#blogg

Medlem
Stötte på några kameler på vägen till jobbet

Brazil Jack såg jag stod på en grusplan i närheten av mig när jag var på väg hem från skolan så de lever åtminstone. Bor cirka 8 mil från Stockholm och känns som att alla dessa tre cirkusar besöker staden var och vartannat år.

Har själv varit på en cirkusföreställning när man var yngre men skulle aldrig betala för något dylikt igen. Tror det var Cirkus Wictoria och de verkar också vara den bästa cirkusen om man hör sig runt.

KoP
Medlem

Circus Scott kånkade väl?

1
Skriv svar