Dead Space 2-remake uppges stoppad efter svag försäljning av ettan

Robot
Dead Space 2-remake uppges stoppad efter svag försäljning av ettan
Medlem

Jag köpte det häromveckan så det ökade på försäljningen med 1 i alla fall.

Releasehästryttare

Ds2 är fortfarande ett otroligt snyggt spel, vi behöver inte en remake på det än!

Gen
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Jag köpte det häromveckan så det ökade på försäljningen med 1 i alla fall.

Samma här! +2 totalt då

Medlem

Remake-ettan var galet bra (Stor fan av originalet).
Hoppas innerligt att det blir en remake även på tvåan.

Medlem

Trist, remaken är riktigt bra och ett av mina bättre köp förra året.

Medlem

Det var bistra nyheter, tyckte att remaken var helt fantastiskt rolig, och inget var sönder pillat på något vis utifrån originalet. Så då får man väl hänga lite läpp fram tills det blir ordning på Torpet igen.

Medlem

Köpte också remaken på 1an, svinbra!

Medlem

Tyvärr så blir skräck spel, äventyr spel allt färre då dagens kids endast spelar rollspel och RPG ! Vuxen spel försvinner allt mer då det kommer typ 5 roll spel och 5 samuraj spel verje månad. På ps3/360 tiden var det andra bullar.

Medlem
Skrivet av submariner:

Tyvärr så blir skräck spel, äventyr spel allt färre då dagens kids endast spelar rollspel och RPG ! Vuxen spel försvinner allt mer då det kommer typ 5 roll spel och 5 samuraj spel verje månad. På ps3/360 tiden var det andra bullar.

Åja, jag hade snarare sagt att det är diverse shooters som kidsen snarare sitter med. RPG's spelar nog väldigt många från de äldre generationerna med.

Medlem

Gillade remaken väldigt mycket men ser hellre ett nytt spel i serien än ännu en remake.

Medlem
Skrivet av submariner:

Tyvärr så blir skräck spel, äventyr spel allt färre då dagens kids endast spelar rollspel och RPG ! Vuxen spel försvinner allt mer då det kommer typ 5 roll spel och 5 samuraj spel verje månad. På ps3/360 tiden var det andra bullar.

Dagens kids är väl de som växte upp med ps360 :S


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Jag köpte det häromveckan så det ökade på försäljningen med 1 i alla fall.

Köpte tvåan för någon månad sedan faktiskt.
Gillade remaken så pass att jag införskaffade den.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Remakes är onödigt. Förstår inte vitsen, om inte man gör något helt nytt som en 2D till 3D transformation. Gör nya spel istället plz!

Medlem

Tråkigt om det är så. Man kan undra hur det gick för Remake, om den gjorde vinst och isåfall hur mycket. Hur mycket ska ett spel egentligen ge i vinst över break even för att anses vara bra? Dead Space är min favoritspelserie och jag trodde vi aldrig skulle få en Remake av ettan så är otroligt glad för det. Tur de 3 första spelen ändå håller än om vi inte får mer.

Medlem
Skrivet av Faustian:

Tråkigt om det är så. Man kan undra hur det gick för Remake, om den gjorde vinst och isåfall hur mycket. Hur mycket ska ett spel egentligen ge i vinst över break even för att anses vara bra? Dead Space är min favoritspelserie och jag trodde vi aldrig skulle få en Remake av ettan så är otroligt glad för det. Tur de 3 första spelen ändå håller än om vi inte får mer.

Hittills ca 1,5-2 miljoner sålda ex (varav högst 600 000 på Steam). Det ger i bästa fall 50 milj dollar i intäkter, för ett spel som kostade minst 50 milj dollar att utveckla och marknadsföra. Över spelets livstid blir det nog en liten vinst, men en remake på 2:an skulle ju sälja klart sämre så man förstår EA:s beslut.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag köpte och spelade ut remaken på Xbox series X. Fungerade kanon och jag njöt varje sekund av spelet.

Skrivet av Slimebeast:

(varav högst 600 000 på Steam).

Senare tankade jag hem demot på Steam, eftersom jag vet exakt vart jag skall springa och demot var en timme så sprang jag på som i helvete bara för att testa hur långt jag kunde komma. Otroligt mycket snyggare på PC med 4K upplösningen, men hur jag än konfigurerade spelet med högsta inställningar eller potatis inställningar så laggar det när springer från ett rum till ett annat.

Så jag förstår om det inte sålt så bra på PC, för det känns ärligt talat trasigt och de tycks inte lyfta ett finger för att laga det.
Annars hade jag köpt det en gång till.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Dagens kids är väl de som växte upp med ps360 :S

Så jag som växte upp med nes, snes o ps1 är farfar då. Känner mig ung o fräsch fortfarande

Medlem

Riktigt bra Ip och remake, oerhört synd om de inte får fortsätta. Verkligheten är bitter men även en perfekt produkt är ingen garanti för framgång.

Medlem
Skrivet av heady89:

Riktigt bra Ip och remake, oerhört synd om de inte får fortsätta. Verkligheten är bitter men även en perfekt produkt är ingen garanti för framgång.

Hade den varit perfekt tror jag fler köpt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Hade den varit perfekt tror jag fler köpt.

Tvivlar de spelar roll på den här nivån, de handlar om tur, ligga rätt i tiden och andra tillfälligheter.

Sen är de ju en nish med sci-fic skräck så inte direkt som marknaden är stor från början. Synd, det förtjänade mycket bättre och vi lär inte se mycket mer AAA på området.

1
Skriv svar