Xbox Game Pass - April 2024 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - April 2024 - Part 1

Det har blivit april och dags för månadens första omgång spel till Xbox Game Pass! Den här gången blir det ett par nysläpp direkt på tjänsten med Botany Manor och det mycket fränt gjorda spelet Harold Halibut. Dessutom blir det Legoracing med LEGO 2K Drive, äventyr för kidsen med Lil Gator Game, vilt svingande av järnnia med EA Sports PGA Tour, Lara Croft på djungeläventyr i Shadow of the Tomb Raider Definitive Edition och så återvänder Kona till biblioteket.

Lite nya perks finns att plocka hem för XGP Ultimate: Final Fantasy XIV Online: Starter Edition och lite kosmetiska grejer till Battlefield 2042 bland annat.

Mars spelskörd hittas här:
Xbox Game Pass - Mars 2024 - Part 1
Xbox Game Pass - Mars 2024 - Part 2

Nya titlar:

LEGO 2K Drive (3 apr, konsol+cloud)

Lil Gator Game (4 apr, konsol+PC+cloud)

EA Sports PGA Tour (4 apr, Series X|S+PC+cloud)

Kona (9 apr, konsol+cloud)

Botany Manor (9 apr, Series X|S+PC+cloud)

Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition (11 apr, konsol+PC+cloud)

Harold Halibut (16 apr, Series X|S+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 april: Amnesia Rebirth, Amnesia Collection, Back 4 Blood, Phantom Abyss, Research and Destroy, Soma.

Xbox Game Pass

#game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Redaktör
Ponny

Kona gillar jag! Är en sucker för mysteriespel i förstaperson. Därmed är jag också nyfiken på Botany Manor. Älskar att traska omkring i miljöer och undersöka saker. Och Lil Gator har jag varit nyfiken på, liksom Harold Halibut. Bra månad personligen!


signatur

En Bamseponny av folket

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kona gillar jag! Är en sucker för mysteriespel i förstaperson. Därmed är jag också nyfiken på Botany Manor. Älskar att traska omkring i miljöer och undersöka saker. Och Lil Gator har jag varit nyfiken på, liksom Harold Halibut. Bra månad personligen!

Ja, det är det bästa med Game Pass för min del, alla mindre spel som man kanske inte hade varken upptäckt eller spelat annars. Har breddat mitt spelande enormt.

Harold Halibut ser riktigt fränt ut. Kollat in lite previews och det har en jäkligt intressant stil.


signatur

Jump in.

Medlem

Började prenumerera igen på game pass i veckan! Mycket jag vill lira just nu:

- Diablo IV
- A Plague Tale: Requiem
- Harold Halibut
- Manor Lords
- Senua's Saga: Hellblade 2
- Frostpunk 2
- Stalker 2

Känns definitivt värt för 100 kronor i månaden. Speciellt alla single player spel där man bara kör igenom kampanjen en gång.

It's not a lake, it's an ocean

Vår och vår... Jag fick skotta när jag kom hem från påskledigheten i dag.

Inte så mycket av intresse för mig denna månad, men Lego 2K Drive kanske kan vara något för sonen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Trevligt att det äntligen kommer lite kvalitativa spel till gamepass. Senaste månaderna har det varit lite dåligt med det.

Medlem

Köpte Xbox series X förra månaden och är så otroligt nöjd med game pass. Massvis med bra spel som jag velat spela länge men också spel jag aldrig hört talas om. Spelar just nu Lies of P som är grymt. Månadens nya ser också spännande ut, så roligt att det kommer fler

Medlem

Jag har haft svårt att hitta något jag är sugen att spela på min Xbox. Blir mest dator nuförtiden, så ser fram emot Manor Lords senare i april. Kan också tänka mig att gå över till Xbox med Diablo 4.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Synd att alla Frictional Games-spelen försvinner från tjänsten

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Gertzy:

Synd att alla Frictional Games-spelen försvinner från tjänsten

Det är alltid tråkigt när spel lämnar, men de har ändå varit på tjänsten i ett och ett halvt år. Dessutom så är det inte alla, Amnesia: The Bunker är kvar!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det är alltid tråkigt när spel lämnar, men de har ändå varit på tjänsten i ett och ett halvt år. Dessutom så är det inte alla, Amnesia: The Bunker är kvar!

Ptja, jag hade väl dålig tajming att sälja av konsolen precis innan de kom med då. Men de kanske kommer tillbaka lagom tills jag har råd att skaffa en ny krysslåda

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Gertzy:

Ptja, jag hade väl dålig tajming att sälja av konsolen precis innan de kom med då. Men de kanske kommer tillbaka lagom tills jag har råd att skaffa en ny krysslåda

Ja det finns alltid en chans, ganska många spel som kommer tillbaka för en ny vända. Som Kona den här omgången t.ex.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar