Färdkarta för Palworld beskriver framtiden för spelet

Robot
Färdkarta för Palworld beskriver framtiden för spelet

Kommer succén lyckas hålla sig kvar i rampljuset?

#Palworld, #Pocketpair, #nyhetstips


Medlem

Hur är det nu i spelet? Finns det massor att göra?
Är det ett 10timmars spel eller 40timmar i dagsläget?

De flesta jag snackat med gillar det och spelar på.


signatur

It´s a me

Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Hur är det nu i spelet? Finns det massor att göra?
Är det ett 10timmars spel eller 40timmar i dagsläget?

De flesta jag snackat med gillar det och spelar på.

Räkna med att få ut minst 100 timmar av spelet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Visual Prick:

Hur är det nu i spelet? Finns det massor att göra?
Är det ett 10timmars spel eller 40timmar i dagsläget?

De flesta jag snackat med gillar det och spelar på.

Beror på vad för typ av spelare du är. Vad som finns nu håller länge mest på grund av att man måste grinda resurser och om man har behovet av att hitta och fånga alla Pals och ta ned bossarna.

Grov generalisering men det är väldigt likt ett annat survivalspel som heter Ark. Istället för dinos är det nu "Pals" och de kan hämta resurser åt dig och bygga och underhålla basen. Världen är i stort tom på roliga aktititeter annat än att hitta nya Pals och bossarna man kan slåss mot.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kul, där kom nyheten. De är snabbt framme med en roadmap, bådar gott. Hoppas att det inte är tomma löften.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Grov generalisering men det är väldigt likt ett annat survivalspel som heter Ark. Istället för dinos är det nu "Pals" och de kan hämta resurser åt dig och bygga och underhålla basen. Världen är i stort tom på roliga aktititeter annat än att hitta nya Pals och bossarna man kan slåss mot.

Jag har läst det flera gånger nu och det får mig att bli intresserad av Arc om det har lika bra gameplay loop som Palworld. Det kommer väl snart en uppföljare som jag kan testa. Tror att jag testat det lite snabbt men minns det inte som så skoj, kan ha varit Conan.

Medlem

...rädbossar. Vissa saker är det rimligt att översätta, detta är inte en av dem!

Gen
Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Hur är det nu i spelet? Finns det massor att göra?
Är det ett 10timmars spel eller 40timmar i dagsläget?

De flesta jag snackat med gillar det och spelar på.

Man kan nå level 50 i spelet just nu och det tar ett tag att komma dit.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Beror på vad för typ av spelare du är. Vad som finns nu håller länge mest på grund av att man måste grinda resurser och om man har behovet av att hitta och fånga alla Pals och ta ned bossarna.

Grov generalisering men det är väldigt likt ett annat survivalspel som heter Ark. Istället för dinos är det nu "Pals" och de kan hämta resurser åt dig och bygga och underhålla basen. Världen är i stort tom på roliga aktititeter annat än att hitta nya Pals och bossarna man kan slåss mot.

Glöm inte dungeons Jag har bara testat en av dem en kort stund så kan inte uttala mig om hur bra/dåliga de är.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gen:

Man kan nå level 50 i spelet just nu och det tar ett tag att komma dit.

Glöm inte dungeons Jag har bara testat en av dem en kort stund så kan inte uttala mig om hur bra/dåliga de är.

Jo det finns "Dungeons" också. Men det är ju inte mer än ett område med fiender och en boss på slutet. Inte helt olikt att hitta en bossfiende i öppna världen egentligen. Kör en och du har sett alla, även om de är fyllda med skatter


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gen
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jo det finns "Dungeons" också. Men det är ju inte mer än ett område med fiender och en boss på slutet. Inte helt olikt att hitta en bossfiende i öppna världen egentligen. Kör en och du har sett alla, även om de är fyllda med skatter

Aha intressant. Ska testa en för skojs skull

Skribent
Skrivet av Blackwolfe:

...rädbossar. Vissa saker är det rimligt att översätta, detta är inte en av dem!

Jooooo. Nu rädar vi, gubbar.

Medlem
Skrivet av Gen:

Aha intressant. Ska testa en för skojs skull

Jag tyckte att det var olikt. Det var andra fiender och så varierar dungeon varje gång. Kul med en boss i slutet också som kan lämna trevlig loot.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

...rädbossar. Vissa saker är det rimligt att översätta, detta är inte en av dem!

Rädchefer 👍

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Rädchefer 👍

Jag tycker att vi kan börja kalla svårare raids för "Riktig Rälig Räd"

Medlem

Pal Arena låter fruktansvärt roligt, kommer hänga på låset för att kunna spela lite Pokémon Stadium mellan basbyggandet.

Releasehästryttare
Skrivet av Jonny Myrén:

Jooooo. Nu rädar vi, gubbar.

Spelet har nått 2 miljoner samtidiga användare nu med!

https://steamcharts.com/

Skribent
Skrivet av Devan:

Spelet har nått 2 miljoner samtidiga användare nu med!

https://steamcharts.com/

Det blir en spännnade helg. Det är en bra bit upp till PUBG, men man ska aldrig säga aldrig.

Medlem

Färdkarta låter riktigt osexigt, håll det till roadmap...

Medlem
Skrivet av totte1015:

Färdkarta låter riktigt osexigt, håll det till roadmap...

Håller med. Vissa saker ska inte översättas till svenska.. Låt det vara korrekt och låta bra än skit och trasigt.

Svenska översättningar kan va det värsta ibland. Även när man översätter namn på filmer... Katastrof.

Gen
Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag tyckte att det var olikt. Det var andra fiender och så varierar dungeon varje gång. Kul med en boss i slutet också som kan lämna trevlig loot.

Framför allt hade dungeon Pals som jag inte sett innan. Sen kan det vara smart att ta med tillräckligt med Spheres och reparera sin gear innan Vet inte hur jag kunde glömma det men det var väl tröttheten. Ja, kul med lite Tech points i slutet där.

Medlem
Skrivet av Gen:

Framför allt hade dungeon Pals som jag inte sett innan. Sen kan det vara smart att ta med tillräckligt med Spheres och reparera sin gear innan Vet inte hur jag kunde glömma det men det var väl tröttheten. Ja, kul med lite Tech points i slutet där.

Ja precis. Det är väl en del som fungerat förvånansvärt bra men som det ska bli spännande att se hur de uppdaterar.

1
Skriv svar