Bekräftat: Kaitlyn Dever kniper rollen som Abby i HBO:s The Last of Us

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Linda Hamilton inför Terminator 2 tränade på som satan vad jag förstått

Lite rolig fakta, i tre olika scener så är det hennes tvillingsyster Leslie Hamilton som visas.

Skribent
Skrivet av RallarFrasse:

Lite rolig fakta, i tre olika scener så är det hennes tvillingsyster Leslie Hamilton som visas.

Japp den med spegeln när de skär i Arnolds skalle är väl egentligen ingen spegel utan det är syrran som gör samma rörelser på Arnold. Medan Arnold-dockan där man ser Linda operarerar på är i förgrunden.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fick röstskådespelaren hat på internet? Varför? Hur mår vissa egentligen?

Gillade inte vissa vad den fiktiga karaktären i ett spel gjorde eller vadå?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Johan Lorentzon:

Linda Hamilton inför Terminator 2 tränade på som satan vad jag förstått

Hail to the queen!

Tror det här blir bra. Är spänd inför säsong två. Har faktiskt inte spelat klart andra spelet p.g.a. tyckte det var alldeles för långt. Kom kanske 75 procent in...? Men ledsnade. Ettan hade en bättre längd, känner jag.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Det bör finnas en viss likhet mot den karaktär som skådespelaren ska ta sig an tycker jag nog. Men det behöver inte vara en ren kopia såklart. Intressant om hon kommer gå in i gymmet och hårdköra inför inspelningen? Det är ju rätt vanligt att man hör om manliga skådespelare som buffar upp sig inför roller men har nog aldrig hört att en kvinna har gjort det.

Som kvinna är det i princip omöjligt att få i närheten av den fysik som Abby visar upp i spelet. Möjligen med stora mängder tillsatt testosteron men det är fortfarande flera år av seriös styrketräning.

Många i tråden leker moraltanter och skriver att utseendet inte spelar någon roll så länge de har talang. Jag håller oftast med men när det gäller Abby är hela grejen att hon ser ut som en tjur.

Redaktör
Ponny
Skrivet av RallarFrasse:

Lite rolig fakta, i tre olika scener så är det hennes tvillingsyster Leslie Hamilton som visas.

På riktigt: tänkte direkt på Leslie Nielsen. Fel men rolig tanke. Han känns inte direkt som T2-material.


signatur

En Bamseponny av folket

Befriande att tv-seriens skapare och skådisar vågar göra avsteg/egna tolkningar jfr med spelen! Spelen har vi ju redan; blir klart mer spännande med nytänk för oss som spelat.

Ska bli intressant hur serien tar sig an perspektivskiftena, karaktärernas gradvisa brutalisering och uppbyggandet av empati för "de sina", vilket spelet gjorde så mästerligt.

Testpilot
Skrivet av Chicobello:

Som kvinna är det i princip omöjligt att få i närheten av den fysik som Abby visar upp i spelet. Möjligen med stora mängder tillsatt testosteron men det är fortfarande flera år av seriös styrketräning.

Många i tråden leker moraltanter och skriver att utseendet inte spelar någon roll så länge de har talang. Jag håller oftast med men när det gäller Abby är hela grejen att hon ser ut som en tjur.

Du har säkert rätt i det, var ett tag sedan jag spelade spelet men minns att hon var riktigt uppumpad. Blir intressant att se hur de löser det.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Linda Hamilton inför Terminator 2 tränade på som satan vad jag förstått

Och då är Abby i spelet typ tre gånger biffigare.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Känns ju som det kommer bli en annan typ av karaktär än spelets Abby (som var "built like an ox"). Läser att Kaitlyn är 1.57. Men kanske inte så dumt om storyn revideras något för säsong2..

Näe, jag förväntar mig trenbolonstinn 20 åring med lätt skäggväxt och vredesproblem. Om dom inte har med sex scenen som påminner om Rammstein videon ”Mann gegen Mann” så vill jag inte se.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Hail to the queen!

Tror det här blir bra. Är spänd inför säsong två. Har faktiskt inte spelat klart andra spelet p.g.a. tyckte det var alldeles för långt. Kom kanske 75 procent in...? Men ledsnade. Ettan hade en bättre längd, känner jag.

Tror du menar Sigourney Weaver. Hamilton är bara en helt vanlig B-skådis i jämförelse.

Min hjärna snabbläste Caitlyn Jenner först.

Redaktör
Ponny
Skrivet av zappmeharder:

Tror du menar Sigourney Weaver. Hamilton är bara en helt vanlig B-skådis i jämförelse.

Du har rätt i sak. Sigourney Weaver är fantastisk.
Är dock svag för Linda Hamilton i T2, och Beauty and the Beast (tv-serien, alltså) är en del av min barndom.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Som kvinna är det i princip omöjligt att få i närheten av den fysik som Abby visar upp i spelet. Möjligen med stora mängder tillsatt testosteron men det är fortfarande flera år av seriös styrketräning.

Många i tråden leker moraltanter och skriver att utseendet inte spelar någon roll så länge de har talang. Jag håller oftast med men när det gäller Abby är hela grejen att hon ser ut som en tjur.

Jag tyckte Florence Pugh skulle ha passat, men även Katy O'Brian. Hon har fysiken för det. Varit polis och håller på med kampsport. Hon hade själv velat göra den rollen, men trodde att de kommer välja nån yngre.

https://www.google.com/search?sca_esv=598069841&sxsrf=ACQVn0_...

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Känns ju som det kommer bli en annan typ av karaktär än spelets Abby (som var "built like an ox"). Läser att Kaitlyn är 1.57. Men kanske inte så dumt om storyn revideras något för säsong2..

Story/Manus > Skådespeleri > Utseende

Sen är hon inte helt olik heller. Finns betydligt sämre casting att göra.

Medlem

Kommer hon träna på sina golf svings ocksÅ?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Som kvinna är det i princip omöjligt att få i närheten av den fysik som Abby visar upp i spelet. Möjligen med stora mängder tillsatt testosteron men det är fortfarande flera år av seriös styrketräning.

Många i tråden leker moraltanter och skriver att utseendet inte spelar någon roll så länge de har talang. Jag håller oftast med men när det gäller Abby är hela grejen att hon ser ut som en tjur.

Är det verkligen så? Hon ser rejält stark ut men så jävla stor är hon inte. Hennes modell sägs bygga på 5'8/170 lbs (vilket motsvarar ca 173 cm/77 kg). Jämfört med bilder på kvinnor som håller på med tyngdlyftning och strongman-tävlingar så ser hon rätt klen ut.

I spelet kan man se en griffeltavla där hon ligger etta för kvinnor i bänkpress med 205 lbs (93 kg). Det är riktigt starkt för en kvinna som men inte i närheten av vad kvinnor som tävlar i bänkpress tar (världsrekordet för kvinnor i Abbys viktklas är som jämförelse 195 kg). Abby har mycket riktigt styrketränat i flera år, vilket sägs i spelet, och det är inte omöjligt att det ligger steroider och skräpar lite här och var. Hennes jobb verkar gå ut på att slakta ärr och smittade, medan fritiden verkarläggas på att vara hämndlysten och styrketräna (samt läsa lite böcker).

Medlem
Skrivet av Popski:

Är det verkligen så? Hon ser rejält stark ut men så jävla stor är hon inte. Hennes modell sägs bygga på 5'8/170 lbs (vilket motsvarar ca 173 cm/77 kg). Jämfört med bilder på kvinnor som håller på med tyngdlyftning och strongman-tävlingar så ser hon rätt klen ut.

I spelet kan man se en griffeltavla där hon ligger etta för kvinnor i bänkpress med 205 lbs (93 kg). Det är riktigt starkt för en kvinna som men inte i närheten av vad kvinnor som tävlar i bänkpress tar (världsrekordet för kvinnor i Abbys viktklas är som jämförelse 195 kg). Abby har mycket riktigt styrketränat i flera år, vilket sägs i spelet, och det är inte omöjligt att det ligger steroider och skräpar lite här och var. Hennes jobb verkar gå ut på att slakta ärr och smittade, medan fritiden verkarläggas på att vara hämndlysten och styrketräna (samt läsa lite böcker).

Colleen Fotsch

https://www.google.com/search?sca_esv=598069841&sxsrf=ACQVn09...

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Som kvinna är det i princip omöjligt att få i närheten av den fysik som Abby visar upp i spelet. Möjligen med stora mängder tillsatt testosteron men det är fortfarande flera år av seriös styrketräning.

Många i tråden leker moraltanter och skriver att utseendet inte spelar någon roll så länge de har talang. Jag håller oftast med men när det gäller Abby är hela grejen att hon ser ut som en tjur.

Med rätt mängd träning och diet, en förbaskad mängd steroider och en gudomlig genetik så kan hon nog komma nära på relativt kort tid.

Skulle säkert förkorta livstiden en hel del också.

Men det säger väl ändå en del om hur trovärdig Abby är. En karaktär behöver vara trovärdig i dess egna värld för att vara intressant i min mening. Annars blir det bara löjligt.

Hoppas att skådespelerskan inte försöker komma i närheten av Abbys fysik. Som medmänniska skulle det inte kännas rätt.

Medlem
Skrivet av Kidnose:

Utan att ha läst något extra om detta, hur kommer det sig att dom inte bara använder samma folk som gör rollerna i spelen? Det är ju rent och skärt skådespeleri det också vid det här laget?

Ashley Johnson är vuxen kvinna. Hade aldrig fått en att tro att en 32+ är en 14 åring... Det förstår man väl själv hahaha.

Näe håller inte med dig på den.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är väl många gånger olika personer som gör rösterna och mocap till karaktärerna. Nilla Hanson gjorde ju mycket av kroppsskådeleriet till Aloy tex, medan Ashley gjorde rösten.

I detta fallet är det Ashly Burch och inte Ashley Johnson dock.

Du kanske menade Burch ändå hahah.

Skribent
Skrivet av Andy_dee:

I detta fallet är det Ashly Burch och inte Ashley Johnson dock.

Du kanske menade Burch ändå hahah.

Ja precis, jag menar Burch och vem fan stavar Ashley utan E?


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar