Ryktet går: Konami gör remake av första Metal Gear Solid (också)

Robot
Ryktet går: Konami gör remake av första Metal Gear Solid (också)

"Snake!? Snaaake!"


Det skulle verkligen behövas. MGS till PSX har inte åldrats med värdighet och Konami har ju en proven track record med felfria remasters/nysläpp sen tidigare, t ex Silent Hill-samlingen och MGS-diton. Vad kan gå fel?

Medlem

Efter hur Konami skötte MGS Master Collection?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Kul ändå att PS4 kommer få nya spel år 2025 (förutsatt att den kommer då eller senare till och med). Spelade precis klart Final Fantasy VII: Remake på min PS4:a och slogs över hur bra grafiken var fortfarande.

Medlem

pinsamt att dom ens rör serien efter hur dom behandla folket bakom den. master collection visade väl ungefär hur mkt dom bryr sig om den, hoppas mgs3 remaken blir ett sista hurra och att dom sedan dör ut typ och deras ipn går till mer välförtjänta händer.

Skrivet av Hanzo:

Efter hur Konami skötte MGS Master Collection?

https://i.ibb.co/xXYS5TT/hanzo2.png

Vad menar du? Känns som Konami gått från klarhet till klarhet på sistone. Det är uppenbart att det var Hideo Kojima som höll dem tillbaka, nu när den tröttsamma, pretentiösa typen är borta kan vi äntligen få massvis med härliga Metal Gear Pachinkos. Och att t ex glitcha bort dimman ur Silent Hill 2 kan inte beskrivas som något annat än ett genidrag.

Medlem

MGS collection var rena skämtet. PC versionen har moddare satt tänderna i så blir fansen som får rädda denna sörja och göra det som Konami struntat i samt försämrat.

Mycket skeptisk till remake av nuvarande konami.

Medlem

Postar en passande bild på en av mina favoritkepsar

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Vad menar du? Känns som Konami gått från klarhet till klarhet på sistone. Det är uppenbart att det var Hideo Kojima som höll dem tillbaka, nu när den tröttsamma, pretentiösa typen är borta kan vi äntligen få massvis med härliga Metal Gear Pachinkos. Och att t ex glitcha bort dimman ur Silent Hill 2 kan inte beskrivas som något annat än ett genidrag.

Någon har snöat in på sarkasm. 😅


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Bra remakes tas gärna emot! Känns naturligt att det kommer en remake efter trean sett till story. Frågan är vad som händer om remaken av trean floppar? Lägger man då ner nästa remake?

Antar att Konami blivit inspirerade av Capcom och deras mästerliga uppdatering av äldre Resident Evil-titlar. Om liknande kvalitet uppnås av Konami så kommer jag att bli glad (och Konami då pengar kommer att spruta in).

Måste dock säga att det känns lite konstigt att Kojima inte är ombord, fingertoppskänslan och allt det där.

Håller tummarna!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Rätta mig om jag har fel men denna remake ryktades det om redan innan lansering av PS5?

I samma snurra som det ryktades om en Bloodborne remake. Så om Metal Gear Solid Remake är en grej så kanske... nej, still mitt hjärta, Sony vill inte ha dina pengar 😢

Medlem

Tycker det är så tråkigt när folk klagar på sånt här.
Ja, Konami gjorde bort sig för 9 år sedan och har inte gjort mycket för att förbättra detta.
Folk har velat ha remakes på dessa spel (specielt mgs1-2-3 och silent hill 1-2)
Nu får vi två av dom (kanske tre om detta rykte stämmer) och istället för att vara glada och fira nyheterna vi har velat ha i många år, så är folk endast negativa istället.

Jag är iallafall hype, ge mig mer mgs.

Medlem

Konami är en gammal död relik vid det här laget.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Lokander:

Tycker det är så tråkigt när folk klagar på sånt här.
Ja, Konami gjorde bort sig för 9 år sedan och har inte gjort mycket för att förbättra detta.
Folk har velat ha remakes på dessa spel (specielt mgs1-2-3 och silent hill 1-2)
Nu får vi två av dom (kanske tre om detta rykte stämmer) och istället för att vara glada och fira nyheterna vi har velat ha i många år, så är folk endast negativa istället.

Jag är iallafall hype, ge mig mer mgs.

Kan hålla med dig på ett sätt. Men samtidigt inte. Det som skaver är att Konami har varit urusla i många år nu vilket innebär en rätt hög risk för att spelen de nu skapar är undermåliga. Titta bara på hur kass deras MGS: Master Collection Vol.1 faktiskt är. För fullpris.

Men jag ställer mig trots det positiv och håller tummarna. MGS förtjänar ett bättre öde.

Edit: tror tyvärr att Silent Hill remaken blir en besvikelse. Bloober Team är överskattade och allt material hittills ser som högst ljummet ut.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Spelade aldrig MGS3 (bara 1, 4, 5) men trailern för remaken såg ju makalöst bra ut iaf så jag hoppas de kan dra en Capcom.

Medlem

Varför kan de inte göra en remake på MG och MG2?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Det finns ju Twin Snakes versionen till Gamecube. I princip MGS1 med MGS2 motorn och lite mer over the top cut scenes.
Men även den är ju såklart illa åldrad vid det här laget.

Inaktiv
Skrivet av MacNille:

Varför kan de inte göra en remake på MG och MG2?

Du tog orden ur munnen på mig.
Ja MG2 är väldigt likt Metal Gear Solid eftersom de tagit mycket inspiration från det spelet när de gjorde Metal Gear Solid. Så jag skulle önska att se en 3D remake av Metal Gear 2 men gärna både det första och andra.

Medlem

En stor del av vad som gör MGS (PSX) bra är musiken. Så längde de tar med den exakt som den är till remaken så är jag nöjd. Om de gör som MGS:TS och ändrar musiken så kommer jag bli besviken.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Det finns ju Twin Snakes versionen till Gamecube. I princip MGS1 med MGS2 motorn och lite mer over the top cut scenes.
Men även den är ju såklart illa åldrad vid det här laget.

mgs2 mekaniken funka verkligen inte i mgs1, var inte designat för det. trasigt spel jämfört med originalet.
emulera med duckstation för att få en remasterad version is the way to go

Medlem

Bara ge dem till Blue point så har de fixat sina remakes på ett bra sätt sen och slipper skämmas hela vägen till banken för att hämta sina säckar med guld. 😉

Medlem

Hade gärna sett att de även piffade upp 4an. Fantastiskt spel!

Inaktiv

Något som är kul som de lade till i HD remaken av Metal Gear Solid 3 är den svenska tidningen Level.

1
Skriv svar