Bekräftat: Silent Hill 2-remaken och MGS 3: Snake Eater-remaken släpps i år

Robot
Bekräftat: Silent Hill 2-remaken och MGS 3: Snake Eater-remaken släpps i år
It's not a lake, it's an ocean

Väldigt taggad på detta. Många år har gått sedan jag spelade Silent Hill 2, men det är en av de starkaste upplevelser jag haft med ett spel. Jag blev lite till mig bara av att se detta omslag (hur officiellt det är har jag ingen aning om).


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Antagligen kommer Silent hill 2 remaken förlora all "konstighet" i röstskådespeleriet och hur karaktärerna agerar som gjorde spelet unikt. Men förhoppningsvis nailar de atmosfären och gameplayen.

Medlem

Måste man ha spelat igenom storyn i det första Silent Hill för att hänga med i 2an? Eller är det bara hoppa in direkt i denna remake.

Hälsningar från en som bara spelat lite gran av något Silent Hill när han var väldigt liten. Minns typ ingenting förutom att det var rätt läbbigt.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Fatmajk:

Måste man ha spelat igenom storyn i det första Silent Hill för att hänga med i 2an? Eller är det bara hoppa in direkt i denna remake.

Hälsningar från en som bara spelat lite gran av något Silent Hill när han var väldigt liten. Minns typ ingenting förutom att det var rätt läbbigt.

Jag är ofta en förkämpe för att spela igenom hela serier, men just här tycker jag faktiskt det går fint!
Ettan och trean hänger mer ihop, medan tvåan är sin egen grej.

Also: trodde INTE Metal Gear Solid 3 skulle komma redan i år.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av Fatmajk:

Måste man ha spelat igenom storyn i det första Silent Hill för att hänga med i 2an? Eller är det bara hoppa in direkt i denna remake.

Hälsningar från en som bara spelat lite gran av något Silent Hill när han var väldigt liten. Minns typ ingenting förutom att det var rätt läbbigt.

Du får lite mer bakgrund på staden, men annars är 2an rätt fristående så det ska gå bra att hoppa direkt in.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vetekatten om jag vågar ta mig igenom Silent Hill 2 alltså. Men eftersom MGS3 är det enda MGS-spelet jag inte spelat (ironiskt, jag vet) så är den given.

Skribent

MGS3 har mina favoritbossar i hela MGS-serien. Ser fram emot att möta dem igen.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Silent Hill 2 är ett mästerverk! Förmodligen bästa skräckspelet någonsin.

Medlem

Jag förblir skeptisk tills vidare med tanke på att det är Konami som står bakom spelet. Jag ser gärna att de levererar en riktigt bra produkt, men med tanke på deras historia på senare tid är det ingenting jag tar förgivet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Pannkakssylt:

Antagligen kommer Silent hill 2 remaken förlora all "konstighet" i röstskådespeleriet och hur karaktärerna agerar som gjorde spelet unikt. Men förhoppningsvis nailar de atmosfären och gameplayen.

Atmosfären lär de säkert lyckas med, den var en av ljuspunkterna i The Medium. Men det är så mycket annat som gör Silent Hill 2 speciellt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Vet inte vilket "hejdundrande spelår" Sony och Playstation står inför när det läcker friskt om att de bakom scenen stressförhandlar om tidsexklusiviteter för att de inte har något som helst på gång från sina egna studios inom de närmsta åren.

Medlem

Ser fram emot MGS3!

1
Skriv svar