Färdkarta för World of Warcraft bekräftar släppfönstret för The War Within

Robot
Färdkarta för World of Warcraft bekräftar släppfönstret för The War Within

Sensommar eller höst nästa år smäller det.

#Blizzard, #World-of-warcraft


Medlem

Roadmaps är ett mycket trevligt sätt att presentera kommande uppdateringar, det ger en god överblick av vad man kan förvänta sig. Gör det också lättare att planera sin subscriptions vara eller icke vara under en period.

Tycker Blizzard gör många steg i rätt riktning, ffa med tydlig kommunikation till sina fans om vad planen är framåt.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Kan säga att många tappat lusten på att fortsätta spela Wotlk classic iom att möget Cata är ett halvår bort om ens det. SoD har även bidragit till att ta död på flera servrar. Vi är ett gäng på 50+ som går tillbaka till wotlk privateserver igen nu

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Kan säga att många tappat lusten på att fortsätta spela Wotlk classic iom att möget Cata är ett halvår bort om ens det. SoD har även bidragit till att ta död på flera servrar. Vi är ett gäng på 50+ som går tillbaka till wotlk privateserver igen nu

Jag har tappat lusten för WotLK classic eftersom möget Cata ens finns på kartan.
Tappade suget för SoD med nu när jag ser hur fort de tänkt gå framåt.
Kommer knappt hinna bli lvl 25 och köra BFD innan nästa patch kommer.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag har tappat lusten för WotLK classic eftersom möget Cata ens finns på kartan.
Tappade suget för SoD med nu när jag ser hur fort de tänkt gå framåt.
Kommer knappt hinna bli lvl 25 och köra BFD innan nästa patch kommer.

SoD's nästa fas kommer i slutet av vintern skulle jag tro. Februari är alldeles för tidigt, mars är mer lagom så alla hinner göra allt.

Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag har tappat lusten för WotLK classic eftersom möget Cata ens finns på kartan.
Tappade suget för SoD med nu när jag ser hur fort de tänkt gå framåt.
Kommer knappt hinna bli lvl 25 och köra BFD innan nästa patch kommer.

Levlar du en lvl i veckan eller vad är det frågan om?

Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Levlar du en lvl i veckan eller vad är det frågan om?

Hahahaha tänkte samma sak. Spelar 20 min om dagen och klagar på att det går för snabbt fram med content. Vissa måste tydligen hitta något att klaga på.
Spelar inte wow längre, men inte för att det är tråkigt, har inget mmo sug bara. Tycker som andra att det är bra med roadmap och att blizzard verkligen tagit många steg i rätt riktning för att göra spelet till en bättre upplevelse.

Medlem

Riktigt nice roadmap, tillbaka till retail sedan två-tre månader och det var längesedan retail var såhär bra, ser fram emot World soul saga extremt mycket!

Medlem

Tycker personligen inte det är för tidigt med nästa fas i SoD i feb, har själv 3 st lvl 25, men spelar väl något mer än genomsnittet kanske?
Tror inte dom kan vänta så mycket längre för då kommer servrana dö ut helt.

Medlem

Tycker SoD är det bästa som hänt WoW på många många många år. Season of Dads som det (borde) kallas i folkmun!:)

Verkar vara 3 månader typ mellan faserna. De är alldeles lagom! Hinner spela lite andra spel om man vill emellanåt också.

Medlem

Jag fattar inte riktigt. Innebär släppet av Cataclysm Classic att gamla Azeroth försvinner igen hos Vanilla, TBC och Lich King? Det kommer alltså inte gå att spela ursprungliga Azeroth längre? Det låter ju helt vansinnigt…

Medlem
Skrivet av Detekt:

Jag fattar inte riktigt. Innebär släppet av Cataclysm Classic att gamla Azeroth försvinner igen hos Vanilla, TBC och Lich King? Det kommer alltså inte gå att spela ursprungliga Azeroth längre? Det låter ju helt vansinnigt…

Ja och nej. Classic era servrar finns (alltså permanenta vanilla servrar) men inga era servrar (permanenta för tbc eller wotlk). Wotllk går vidare till cata precis som tbc gick vidare till wotlk. Så vill man lira TBC eller Wotlk så är det privat servrar som gäller. Det är synd att de aldrig körde era servrar för tbc och inte heller gör det för Wotlk för dem som vill fortsätta lira de expansionerna eller som i framtiden vill återvända till en viss period. Tar ju delvis bort själva syftet med att göra den här classic resan. Splittad spelarbas visst men det borde alltid finnas uppe någon eller några servrar för varje expansion som re-releasats imo.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Det borde alltid finnas uppe någon eller några servrar för varje expansion som re-releasats imo.

Precis. Blizzard hade en enorm chans att bekämpa privata servrar genom att ha ett par tbc och wotlk servrar kvar men nu förlorar dom tusentals prenumeranter igen till dessa. Hål i huvudet

Medlem

Det är ju snudd på otroligt att några orkar spela det här fortfarande. Att man inte släppt sargen och gått vidare


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av gryzor:

Det är ju snudd på otroligt att några orkar spela det här fortfarande. Att man inte släppt sargen och gått vidare

Det finns inget annat MMO som gör det WoW gör bättre så var ska man då gå när man vill lira ett riktigt bra MMO menar du? Själv har jag blivit "MMO-skadad" och kan i princip inte spela andra genrer av spel, känns meningslöst på något sätt när det inte är en "permanent" spelvärld som inte tar slut och där man alltid har sin progress kvar och det man gör "bygger på" ens konto haha.

Medlem
Skrivet av gryzor:

Det är ju snudd på otroligt att några orkar spela det här fortfarande. Att man inte släppt sargen och gått vidare

Jag släpper sargen hela tiden, spelar inte BARA World of Warcraft. När spelet är bra spelar jag mycket (som nu) när spelet är sämre spelar jag lite eller bitvis inte alls. Nu för tiden är det dessutom inte ett heltidsjobb att vara en aktiv WoW-spelare, det är fullt möjligt att lägga några timmar i veckan och fortfarande få ut mycket av det. Mitt guild lirar onsdagar 20-23, år ut och år in. Helt fantastiskt.

Det går väl att jämföra med folk som spelar Counter Strike, Fortnite, Dota eller för den delen fotboll, jujustu eller vad som helst. Det är en del av min livsstil helt enkelt. Trots att jag numera har hus, fru, två barn, arbetsledarroll på jobbet och är över 40 så spelar jag fortfarande, säger väl ganska mycket om min kärlek till spelet antar jag.

Tycker ärligt talat det är konstigt att inte spelet fått några "best ongoing" i år då Blizzard verkligen har gjort ett otroligt jobb med att vända på vad som såg ut att vara början på slutet.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Ja och nej. Classic era servrar finns (alltså permanenta vanilla servrar) men inga era servrar (permanenta för tbc eller wotlk). Wotllk går vidare till cata precis som tbc gick vidare till wotlk. Så vill man lira TBC eller Wotlk så är det privat servrar som gäller. Det är synd att de aldrig körde era servrar för tbc och inte heller gör det för Wotlk för dem som vill fortsätta lira de expansionerna eller som i framtiden vill återvända till en viss period. Tar ju delvis bort själva syftet med att göra den här classic resan. Splittad spelarbas visst men det borde alltid finnas uppe någon eller några servrar för varje expansion som re-releasats imo.

Ok, detta är ju faktiskt sanslöst. Verkar som att Classic resan är lite bortslösad.

Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Levlar du en lvl i veckan eller vad är det frågan om?

Ja, efter lvl 18-20 blir det något sånt. Kanske att jag hinner två denna veckan.

Du vet, vi vuxna har dels annat att göra och dels vill man kanske hinna med något mer spel (t ex veckans ICC raid) så behövs det lite tid.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

satt och tittade på OTKs första 40-man molten core-raid i WoW classic på twitch här om dagen och blev så sjukt nostalgisk att jag var nära på att skaffa WoW igen för första gången sedan 2009, men med allt vad classic, retail, SoD osv heter så kändes det så jävla omständigt att jag tappade suget direkt. scrollade runt en del på wowclassic subben på reddit och förstod fan noll av vad folk pratade om. SoD lät ju som en vettig ingångspunkt först, men nu verkar alla hata det, och jag har ingen lust att springa runt helt ensam på servern, inte kunna hitta grupper till dungeons osv. retail känns så främmande att det lika gärna kunde vara ett helt annat spel, så jag vet inte, det blir nog inget WoW.

Medlem
Skrivet av Json_81:

Ja, efter lvl 18-20 blir det något sånt. Kanske att jag hinner två denna veckan.

Du vet, vi vuxna har dels annat att göra och dels vill man kanske hinna med något mer spel (t ex veckans ICC raid) så behövs det lite tid.

Ja alltså, jag har har barn, familj, hus, jobb också. Det var himla vuxet sagt av dig. Det handlar om prioriteringar av sin tid.

Att du väljer att spendera din tid på andra spel än SoD är inte SoDs fel. Uppenbarligen prioriterar du att spela wotlk classic vilket är fine men det gör inte SoDs tempo på content till ett problem.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Roadmaps är ett mycket trevligt sätt att presentera kommande uppdateringar, det ger en god överblick av vad man kan förvänta sig. Gör det också lättare att planera sin subscriptions vara eller icke vara under en period.

Tycker Blizzard gör många steg i rätt riktning, ffa med tydlig kommunikation till sina fans om vad planen är framåt.

Tycker att roadmaps, dev-diaries, patch notes är det som förstör spel, om man vet exakt vad som ska komma så har man helt förstört känslan av att få något nytt och oväntat.
Spelare har alldeles för mycket att säga till om i dagens spelindustri så vi får det vi gnäller om men vi blir aldrig nöjd. Lita på att de kan göra sitt jobb så kan dom fokusera på att göra spel istället för att dom ska hantera gnällspikar och deras förväntningar. De bästa spelen jag spelat är de som vågar satsa på något nytt och kör sitt egna koncept.

Medlem
Skrivet av gryzor:

Det är ju snudd på otroligt att några orkar spela det här fortfarande. Att man inte släppt sargen och gått vidare

CS, LoL, DOTA, PoE, CoD, FIFA. Ja de finns många spel som jag tycker är mer otroligt än WoW. WoW har så mycket mer content.

Medlem
Skrivet av Json_81:

Ja, efter lvl 18-20 blir det något sånt. Kanske att jag hinner två denna veckan.

Du vet, vi vuxna har dels annat att göra och dels vill man kanske hinna med något mer spel (t ex veckans ICC raid) så behövs det lite tid.

Skrivet av Hejsanhoppsan:

Ja alltså, jag har har barn, familj, hus, jobb också. Det var himla vuxet sagt av dig. Det handlar om prioriteringar av sin tid.

Att du väljer att spendera din tid på andra spel än SoD är inte SoDs fel. Uppenbarligen prioriterar du att spela wotlk classic vilket är fine men det gör inte SoDs tempo på content till ett problem.

Precis, har också 2 barn, hus, jobb, plus andra intressen men hunnit med att snart dra 25 på mindre än 2 veckor. Man drar ju en halv lvl på 10min bara på rested exp. En timme om dagen hinner alla spela. Så ja, det handlar om prioriteringar och inte SoDs fel.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Tycker att roadmaps, dev-diaries, patch notes är det som förstör spel, om man vet exakt vad som ska komma så har man helt förstört känslan av att få något nytt och oväntat.
Spelare har alldeles för mycket att säga till om i dagens spelindustri så vi får det vi gnäller om men vi blir aldrig nöjd. Lita på att de kan göra sitt jobb så kan dom fokusera på att göra spel istället för att dom ska hantera gnällspikar och deras förväntningar. De bästa spelen jag spelat är de som vågar satsa på något nytt och kör sitt egna koncept.

Hade det varit ett Buy-n-play spel hade jag hållit med dig, men när det kommer till spel där man aktivt betalar varje månad vill jag veta vad jag kan förvänta mig för att jag ska fortsätta hålla min subscription vid liv.

Innehållstorka i WoW har varit det som fått spelet att falla fritt flera gånger.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

1
Skriv svar