Säljes: Avatar och Alan Wake 2 (läs hårdvarukrav/program krav för aktivering av kod)

Medlem
Säljes: Avatar och Alan Wake 2 (läs hårdvarukrav/program krav för aktivering av kod)

Hejsan!

Har två koder över men är lite noob över hur man aktiverar koderna så föredrar att sälja till dig som har hårdvara listad så att du vet att du kan aktivera spelkoden själv!

Köpte delar på Inet och Komplett så fick spelkoder jag vill sälja då det inte är min typ av spel:

Avatar
- Specifika CPUs verkar krävas, se länkarna nedan för hur detta går till och vad som krävs för att kunna aktivera koden.
https://www.inet.se/produkt/5415009/spelkupong-amd-avatar-bun...
Dessa CPUs krävs för att kunna aktivera https://www.inet.se/kampanj/8882/fa-avatar-fop-med-utvalda-am...
Du kan lösa in Avatar-koden senast 240124.

Alan Wake 2 - se länk och klicka "hur man löser in kod" för att se hur det går till samt krav för att kunna använda koden. Utvalda Kort ur Geforce RTX 40-serien, se länk.
https://www.komplett.se/kampanj/209852/nvidia-geforce-rtx-ala...
Alan Wake 2-koden måste lösas in senast 1 januari 2024

Tänker mig 450kr per kod så blir det lite billigare än online? Efter jag fått pengarna via swish så skickar jag koderna som ska aktiveras med rätt hårdvara - se länkarna. Dessa spelkoder kräver att du har rätt hårdvara/program för att kunna aktivera, se länkarna.

Var säkra på att ni har rätt hårdvara och program för att kunna aktivera spelkoderna, se länkarna!

Mvh
Martin

Medlem

Jag tror inte att man behöver ha hårdvaran i fråga för att aktivera koderna utan länkarna hänvisar till viken hårdvara som spelen medföljer, någon får gärna rätta mig om jag har fel om det faktiskt är ett krav att visa vilken produkt man har köpt. Jag har själv fått något spel med på köpet av hårdvara för något år sedan och kan inte minnas att jag behövde uppge någon hårdvara.

Medlem
Skrivet av Uhilom:

Jag tror inte att man behöver ha hårdvaran i fråga för att aktivera koderna utan länkarna hänvisar till viken hårdvara som spelen medföljer, någon får gärna rätta mig om jag har fel om det faktiskt är ett krav att visa vilken produkt man har köpt. Jag har själv fått något spel med på köpet av hårdvara för något år sedan och kan inte minnas att jag behövde uppge någon hårdvara.

Hejsan!

Ja, Avatar ser det ut att vara så när man kollar på länkarna, men på Komplett, Alan wake 2 står det "installera ditt kvalificerade grafikkort" när man läser hur man gör. Är inte helt 100 själv på detta så säljer helst till folk som vet hur man gör detta med rätt hårdvara! Lade till i texten när koderna senast måste aktiveras.

Medlem
Skrivet av Mushroomcar:

Hejsan!

Ja, Avatar ser det ut att vara så när man kollar på länkarna, men på Komplett, Alan wake 2 står det "installera ditt kvalificerade grafikkort" när man läser hur man gör. Är inte helt 100 själv på detta så säljer helst till folk som vet hur man gör detta med rätt hårdvara! Lade till i texten när koderna senast måste aktiveras.

Alltid bra att vara extra tydlig när man inte är helt säker själv, jag såg ditt inlägg och tänkte mest "förmedla ett lugn" för potientiella köpare som lämnar så fort dom ser hårdvarukraven då de i mitt fall inte handlade om det men som du skriver så kan det såklart ha förändrats sedan mitt senaste köp och jag ber potentiella köpare att kontrollera all information innan köp och inte lite fullt ut på det jag skrev.

Ha det gott

Medlem
Skrivet av Uhilom:

Alltid bra att vara extra tydlig när man inte är helt säker själv, jag såg ditt inlägg och tänkte mest "förmedla ett lugn" för potientiella köpare som lämnar så fort dom ser hårdvarukraven då de i mitt fall inte handlade om det men som du skriver så kan det såklart ha förändrats sedan mitt senaste köp och jag ber potentiella köpare att kontrollera all information innan köp och inte lite fullt ut på det jag skrev.

Ha det gott

Absolut, uppskattar det! Därför jag själv försöker vara övertydlig för att undvika problem! Tack för omtanken!

Mvh
Martin

Medlem

Köpte själv en Avatar kod på SweC som skulle fungera om man hade dom nyare AMD cpuerna eller nyare GPU men i mitt fall fungerar det inte så nu sitter jag med en kod som inte går att använda
Visade sig att i mitt fall så fungerar det ej för att jag ej hade den nyare cpun som koden medföljde med.

Medlem
Skrivet av CyberPete:

Köpte själv en Avatar kod på SweC som skulle fungera om man hade dom nyare AMD cpuerna eller nyare GPU men i mitt fall fungerar det inte så nu sitter jag med en kod som inte går att använda
Visade sig att i mitt fall så fungerar det ej för att jag ej hade den nyare cpun som koden medföljde med.

Aj då! Ja då måste man följa exakt de cpus som står i mina länkar för att kunna aktivera koden! Tack för upplysningen!

AMD Ryzen™ 9 7950X3D
AMD Ryzen™ 9 7950X
AMD Ryzen™ 9 7945HX3D
AMD Ryzen™ 9 7900X3D
AMD Ryzen™ 9 7900X
AMD Ryzen™ 9 7900
AMD Ryzen™ 7 7800X3D

Eller ett av följande AMD grafikkort,

AMD Radeon™ RX 7900 XTX
AMD Radeon™ RX 7900 XT
AMD Radeon™ RX 7900 GRE
AMD Radeon™ RX 7800 XT
AMD Radeon™ RX 7700 XT
AMD Radeon™ RX 7600

Till sist så fungerar även en kombination av följande mobil CPU och GPU (båda krävs),

AMD Ryzen™ 9 7945HX
AMD Ryzen™ 9 7845HX
AMD Ryzen™ 9 7940HS
AMD Ryzen™ 7 7840HS
AMD Ryzen™ 7 7735HS

AMD Radeon™ RX 7900M
AMD Radeon™ RX 7700S
AMD Radeon™ RX 7600S
AMD Radeon™ RX 7600M XT
AMD Radeon™ RX 6550M

Medlem
Skrivet av ScreamingWhisper:

AMD Ryzen™ 9 7950X3D
AMD Ryzen™ 9 7950X
AMD Ryzen™ 9 7945HX3D
AMD Ryzen™ 9 7900X3D
AMD Ryzen™ 9 7900X
AMD Ryzen™ 9 7900
AMD Ryzen™ 7 7800X3D

Eller ett av följande AMD grafikkort,

AMD Radeon™ RX 7900 XTX
AMD Radeon™ RX 7900 XT
AMD Radeon™ RX 7900 GRE
AMD Radeon™ RX 7800 XT
AMD Radeon™ RX 7700 XT
AMD Radeon™ RX 7600

Till sist så fungerar även en kombination av följande mobil CPU och GPU (båda krävs),

AMD Ryzen™ 9 7945HX
AMD Ryzen™ 9 7845HX
AMD Ryzen™ 9 7940HS
AMD Ryzen™ 7 7840HS
AMD Ryzen™ 7 7735HS

AMD Radeon™ RX 7900M
AMD Radeon™ RX 7700S
AMD Radeon™ RX 7600S
AMD Radeon™ RX 7600M XT
AMD Radeon™ RX 6550M

Stort tack! Kan vara lite klurigt att finna infon själv, så uppskattar din hjälp! Så får alla potentiella köpare se vad som krävs!

1
Skriv svar