GTA VI till PS5 och Xbox – pc nämns inte

Robot
GTA VI till PS5 och Xbox – pc nämns inte

Känns igen från GTA V. Och GTA IV. Och...

#grand-theft-auto-vi, #gta-vi


Medlem

Varför skulle de släppa det på pc samtidigt?

Folk köpte gta v 3 gånger om, så släpp på ps5 & xbox, följt av släpp på pc, och sedan nästa konsol som kommer.

Många med pc har säkert konsol och köper det på ps5/xbox, och sedan på pc när det kommer, och de med konsol köper det på det som finns nu, och sedan till nya som kommer.

Bonus med all MTX de kommer dra in på vardera platform från folk

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Varför skulle de släppa det på pc samtidigt?

Folk köpte gta v 3 gånger om, så släpp på ps5 & xbox, följt av släpp på pc, och sedan nästa konsol som kommer.

Många med pc har säkert konsol och köper det på ps5/xbox, och sedan på pc när det kommer, och de med konsol köper det på det som finns nu, och sedan till nya som kommer.

Bonus med all MTX de kommer dra in på vardera platform från folk

Vi konsumenter får skylla oss själva som gjorde den här praktiken lönsam genom att ge vika och köpa spelet flera gånger.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Redaktör
Ponny
Skrivet av Ph3noM:

Varför skulle de släppa det på pc samtidigt?

Jag dristar mig att säga: för att alla andra gör det. Det är normalt folkvett! Eller "spelsläppvett".

Men ja, ur ett affärsmässigt perspektiv är det förstås fullt begripligt varför de alltid gör så här.
Mvh, äger tre ex av GTA V.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Varför skulle de släppa det på pc samtidigt?

Folk köpte gta v 3 gånger om, så släpp på ps5 & xbox, följt av släpp på pc, och sedan nästa konsol som kommer.

Många med pc har säkert konsol och köper det på ps5/xbox, och sedan på pc när det kommer, och de med konsol köper det på det som finns nu, och sedan till nya som kommer.

Bonus med all MTX de kommer dra in på vardera platform från folk

Kan vara så att Multiplayer pengarna lockar mer från start den här gången.
Alltså att de vill även få in PC spelarna rätt fort för att börja mjölka där.

I värsta fall så kommer PC och PS6/Xbox Series2 versionerna rätt nära inpå varandra(2027/2028, tror mer på senast 27 i alla fall för Xbox).
GTA6 på konsol 2025 och sedan optimerar dem för bland annat Raytracing och lite annat till nästa generation tillsammans med PC.
Inte så kul ifall PS6/Xbox S2 säljer sämre eftersom att PC versionen kanske blir mer eller lika grafiskt imponerande.

De slipper också att spel-PC problemet där de oftast sitter på färre kärnor(6kärnor säljer fortfarande bra) än konsol och att stödet för Direct storage till skillnad från konsol laggar efter både i mjukvara och i hårdvara.

Medlem

Usch för dagens AAA- konsoller. Så bakåtsträvande produkt som låser hela spelmarknaden i ”generationer” och tråkiga tidslås. Skygglappar på i ett år för att inte bli spoilad, då man sitter på ”fel” hårdvara.

Ja, jag förstår varför det är som det är. Pengar. Merförsäljning etc..

Trist ändå! Buuu!

Medlem

Väntar på PC versionen som kommer vara deluxe edition
Förhoppningsvis möjlighet med VR mod


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Väntar på PC versionen som kommer vara deluxe edition
Förhoppningsvis möjlighet med VR mod

Inget hopp om Rockstar stöd? SA:VR är ju spårlöst försvunnen, kanske ger hopp(en gnutta) om att nästa spel får stöd istället.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Inget hopp om Rockstar stöd? SA:VR är ju spårlöst försvunnen, kanske ger hopp(en gnutta) om att nästa spel får stöd istället.

Ingen aning.
San Andreas VR är det oroväckande tyst om


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kommer som vanligt INTE köpa det till fler plattformar, väntar på PC. Enda spelet jag köpt till fler plattformar är Masseffect 2.

Medlem
Skrivet av deezel:

Kommer som vanligt INTE köpa det till fler plattformar, väntar på PC. Enda spelet jag köpt till fler plattformar är Masseffect 2.

Ja jag kommer också vänta, orkar inte ha det på konsol igen. Riktigt tröttsamt om de dröjer med PC-versionen åter igen.


signatur

Och allt vad det innebär, fortfarande.

Medlem

Det här är den typen av spel jag köper dag ett. Trailern såg fantastisk ut så inget tvek på den.

Medlem

Jag brukar spela GTA mer seriöst på konsoll och sen köper jag det till PC för att kunna leka med mods och trainers för den bättre sandlådeupplevelsen. Förhoppningsvis hinner jag skaffa en ny burk innan spelet släpps där.

Medlem
Medlem

Då köper jag väl ett series S enbart för detta.. 🥺


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

KoP
Medlem

Som vanligt. Inget nytt under solen att dom inte utannonserar pc versionen.

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Då köper jag väl ett series S enbart för detta.. 🥺

Oj, den maskinen vill du väl inte spela detta på isf får det väl bli en av de tyngre om inte PS5 pro till o med?

Medlem

Rockstar behöver pengar för dom ska tydligen köpa hela Jorden.

Medlem

Inte gammelmaskinerna och inte pc läste jag nånstans så antar det mer eller mindre är bekräftat men minns tyvärr inte källan

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Varför skulle de släppa det på pc samtidigt?

Folk köpte gta v 3 gånger om, så släpp på ps5 & xbox, följt av släpp på pc, och sedan nästa konsol som kommer.

Många med pc har säkert konsol och köper det på ps5/xbox, och sedan på pc när det kommer, och de med konsol köper det på det som finns nu, och sedan till nya som kommer.

Bonus med all MTX de kommer dra in på vardera platform från folk

Har ps5 kommer definitivt inte köpa det till 5an. Väntar gladeligen till pc versionen

Medlem

Pinsamt Rockstar. Hoppas de får extremt mycket skit för detta nu när PC vuxit ännu mer sedan GTA V släpptes.

Gen
Medlem

Denna gången låter jag faktiskt bli utan väntar snällt på PC versionen. Konsolversionerna kommer ändå antagligen ha låg upplösning och i bästa fall 60fps. Hade dessutom aldrig köpt det om 30fps vart det enda alternativet. Sen får vi se vad DF kommer fram till när det väl släpps, får man 1440p eller ännu bättre 4K checkerboarding så blir det mer intressant.

Medlem
Skrivet av Andy_dee:

Oj, den maskinen vill du väl inte spela detta på isf får det väl bli en av de tyngre om inte PS5 pro till o med?

Varför inte? Känns fett ovärt att spendera ~ 6k på ett spel. Även om priserna kan justeras mycket innan dess. Kanske orkar vänta till PC release iofs, då blir det ny GPU. (som har många fler användningsområden än att spela)


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Får hoppas att Sony hunnit lansera PS5 Pro så det kan upplevas ultimat då! Men den förväntas ju släppas November 2024 så det lär inte bli något problem, om det inte visar sig att Sony skrapar planerna då MS inte tycks lansera någon mid gen upgrade så då kanske de inte tycker det är värt att kontra mot ingenting. Vore tråkigt! Det här lär bli en krävande spelupplevelse!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Får hoppas att Sony hunnit lansera PS5 Pro så det kan upplevas ultimat då! Men den förväntas ju släppas November 2024 så det lär inte bli något problem, om det inte visar sig att Sony skrapar planerna då MS inte tycks lansera någon mid gen upgrade så då kanske de inte tycker det är värt att kontra mot ingenting. Vore tråkigt! Det här lär bli en krävande spelupplevelse!

Känner jag Rockstar rätt lär det väl bli en ny utgåva till Pro för säkerhets skull.


signatur

Och allt vad det innebär, fortfarande.

Medlem

Om det är någonting man lärt sig av GTA V och RDR2 är det väl att originalreleasen är den absolut sämsta upplevelsen man kan få av ett Rockstar-spel. Hoppas inte PC-releasen dröjer för länge, finns ju inte en chans att man lider genom sexan i 25 fps på dagens konsoler.

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Då köper jag väl ett series S enbart för detta.. 🥺

Varför inte ett series x då det troligen kommer gå för en spottstyver 2025 🙂


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

"Konsol Master Race", inte förvånande alls, ska bli skoj att spela på Xbox/Ps5

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Varför inte ett series x då det troligen kommer gå för en spottstyver 2025 🙂

Det kan jag definitivt tänka mig om så blir fallet. Vi får väl se om vi överlever WW3 först. 😐


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Det kan jag definitivt tänka mig om så blir fallet. Vi får väl se om vi överlever WW3 först. 😐

Va?! Har du gått och blivit skrämd av media du också?

Jag tror dessvärre inte att varken Xbox Series eller Ps5 kommer vara direkt billig 2025, tänk bara på den prisökningen vid sett sen deras release 2020.


signatur

|.|

123
Skriv svar