Det tog 5,5 år, men Sea of Thieves får privata servrar på torsdag

Medlem
Skrivet av totte1015:

Förstår inte hur man kan tycka det är roligt att spendera en jädra massa tid på vattnet för att tjäna lite deg, för att sedan casha in det, för att endast kunna spendera det på kosmetiska saker som man vill "visa upp"

Skrivet av robbis:

Alltså innehållet dom släppt har ju inte gjort spelet roligare. När det inte är någon progression förrutom kosmetiska saker förstår jag inte meningen med att spela det. Det har sin charm i gameplay och grafik, men det är allt.

Känner likadant. Visst kan det vara kul att spela ett par timmar en gång i kvartalet med några kompisar men mer än så orkar jag inte med. Varför ens lägga tid på att skaffa guld när man inte har något roligt att spendera det på? Jag hade gärna lagt pengarna på att bygga upp en egen pirat ö. Eller uppgraderingar till fartyget som kistor eller en livbåt. Men i nuvarande form känns det mest oinspirerande.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av DieZe:

Hahaha, hobby psykologen har dykt upp Jag har ett jobb jag är extremt nöjd med, men tack ändå. Jagar inte dopamin kickar, allt jag gör måste ha ett syfte eller mål i princip, oavsett om det är i spel eller i andra aspekter av livet. Spel är inte kul om det inte finns tydlig progression och något att jaga efter hela tiden. Spel blir kul när du kan nå en ny rank, få bättre gear eller progressa bossar tex. Single player spel saknar nästan helt syfte om det inte rör sig om exempelvis souls spelen eller mer rpg tunga spel. Att lira ett spel bara för storyn är helt omöjligt för mig, känns meningslöst, oavsett om det är "kul" eller ej.

Du motsäger dig själv på så många punkter men visst, det är helt okej att man tycker olika. Så är det i livet och gillar du slit mer än avslappning är det helt okej men du kan exempelvis inte påstå att spel utan målet att maximera dopamin kicken saknar syfte men samtidigt påstå att du kan läsa en bok, se på en film eller serie för det är i så fall precis lika meningslöst som att spela ett singleplayer spel för storyn eftersom du inte får ut något av det mer än nöjet att följa med på resan precis som i ett sådant spel.

Medlem
Skrivet av Keneay:

Du motsäger dig själv på så många punkter men visst, det är helt okej att man tycker olika. Så är det i livet och gillar du slit mer än avslappning är det helt okej men du kan exempelvis inte påstå att spel utan målet att maximera dopamin kicken saknar syfte men samtidigt påstå att du kan läsa en bok, se på en film eller serie för det är i så fall precis lika meningslöst som att spela ett singleplayer spel för storyn eftersom du inte får ut något av det mer än nöjet att följa med på resan precis som i ett sådant spel.

Det är olika medier. Du kan inte jobba dig mot ett mål genom att se en film, men spel är något mer aktivt som faktiskt kan ge dig mål att jaga. Single player spel där storyn är hela meningen är bara en något mer interaktiv film, finns inget poäng med att slösa tid på det

Medlem
Skrivet av DieZe:

Det är olika medier. Du kan inte jobba dig mot ett mål genom att se en film, men spel är något mer aktivt som faktiskt kan ge dig mål att jaga. Single player spel där storyn är hela meningen är bara en något mer interaktiv film, finns inget poäng med att slösa tid på det

Så du säger återigen emot dig själv... Eftersom du inte har något problem i att se en film men spela ett singleplayer spel är inte tilltalande nog samtidigt som du säger att det i princip är samma sak.

"Single player spel där storyn är hela meningen är bara en något mer interaktiv film, finns inget poäng med att slösa tid på det"

Jag tror vi kan lägga ner diskussionen där eftersom du inte ens har koll på vad du själv tycker men återigen, det är inget fel att bara gilla vissa typer av spel men ljug inte för dig själv att du inte är ute efter dopamin kickarna. Filmer, storyspel, böcker etc är mer slowburn med jämna doser.

Medlem
Skrivet av Keneay:

Så du säger återigen emot dig själv... Eftersom du inte har något problem i att se en film men spela ett singleplayer spel är inte tilltalande nog samtidigt som du säger att det i princip är samma sak.

"Single player spel där storyn är hela meningen är bara en något mer interaktiv film, finns inget poäng med att slösa tid på det"

Jag tror vi kan lägga ner diskussionen där eftersom du inte ens har koll på vad du själv tycker men återigen, det är inget fel att bara gilla vissa typer av spel men ljug inte för dig själv att du inte är ute efter dopamin kickarna. Filmer, storyspel, böcker etc är mer slowburn med jämna doser.

Hahaha, vad du än säger psykologen

12
Skriv svar