Bäst anime 2023?

Releasehästryttare
Bäst anime 2023?

Ytterligare ett år med fantastiska animes!
Dags att göra våra topp 5 listor över vilka animes vi tycker är bäst 2023!

Vi tyckte alla olika förra året, skall bli kul och se era listor i år med!

Här är länken på all anime som släppts i år!

Mina favoriter i år:

1.Onimai: I'm Now Your Sister!

2.Trigun Stampede

3.My Happy Marriage

4.Undead Girl Murder Farce

5.Heavenly Delusion

Medlem

Mina favoriter är i stort sett alla rätt så feelgod där inget dåligt händer, och om någon sorts konflikt sker så finns en lösning aldrig långt borta. Dvs ingen strid på en bro som varar i sjuttioelva avsnitt.

  1. Farming Life in Another World

  2. Skip and Loafer

  3. Saving 80,000 Gold in Another World for My Retirement

  4. Tomo-chan Is a Girl!

  5. Frieren (bra än så länge, alla avsnitt har inte släppts ännu)

Medlem

Som vanligt så har jag inte sett så mycket nytt, då det mesta är antingen skräp eller så tilltalar det inte mig(eller både och ;P).

Bästa nya serien är helt klart Heavenly Delusion, säsongen var inte perfekt, men helt klart värd att spana in.

Blev besviken på Hell's Paradise: Jigokuraku, tråkiga karaktärer och storyn var trist/medioker. Striderna var ganska välgjorda men inget som gjorde att jag ramla av stolen.

Utöver dessa två som är nya är det det bara pågående eller avslutade serier jag ser/sett. Jujutsu Kaisen, Attack on Titan(avslutad), Bleach: Thousand-Year Blood War, Vinland Saga, One Piece. Alla nämnda är grymt bra och sevärda.

Håller på att se Serial Experiments Lain(1998) som jag påbörjade se i ungdomen, men såg aldrig klart den av någon anledning.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare
Skrivet av Kazutoyo:

Mina favoriter är i stort sett alla rätt så feelgod där inget dåligt händer, och om någon sorts konflikt sker så finns en lösning aldrig långt borta. Dvs ingen strid på en bro som varar i sjuttioelva avsnitt.

  1. Farming Life in Another World

  2. Skip and Loafer

  3. Saving 80,000 Gold in Another World for My Retirement

  4. Tomo-chan Is a Girl!

  5. Frieren (bra än så länge, alla avsnitt har inte släppts ännu)

Skall ta och kolla in Farming life, den hade jag missat.

Skrivet av Fezk:

Som vanligt så har jag inte sett så mycket nytt, då det mesta är antingen skräp eller så tilltalar det inte mig(eller både och ;P).

Bästa nya serien är helt klart Heavenly Delusion, säsongen var inte perfekt, men helt klart värd att spana in.

Blev besviken på Hell's Paradise: Jigokuraku, tråkiga karaktärer och storyn var trist/medioker. Striderna var ganska välgjorda men inget som gjorde att jag ramla av stolen.

Utöver dessa två som är nya är det det bara pågående eller avslutade serier jag ser/sett. Jujutsu Kaisen, Attack on Titan(avslutad), Bleach: Thousand-Year Blood War, Vinland Saga, One Piece. Alla nämnda är grymt bra och sevärda.

Håller på att se Serial Experiments Lain(1998) som jag påbörjade se i ungdomen, men såg aldrig klart den av någon anledning.

Skrivet av Hanzo:

Jag är en sånn nostalgiker som hellre tittar och läser om sånt ifrån min barndom.

Ifrån det som släppts i år så har jag nog bara sett senaste säsongen av Demon Slayer och lite av One Piece LA.... Men jag vill definitivt titta på Goblin Slayer S2 och se om Attack on Titan ifrån start. Bleach nya säsong med. Aja, det finns hur mycket som helst.

Edit:
Vore det inte gutt med lite fler teaser/trailers i tråden?

Känns som allmänt att folk här på Fz har haft mindre tid för anime i år jämfört med 2022, är ju kanske inte så konstigt med tanke på att det varit ett väldigt bra spel år och Fz är en sajt för gamers primärt

Tack för länkarna Hanzo, jag va lite lat när jag gjorde första inlägget

Releasehästryttare

@Kazutoyo Den va bra , påminner väldigt mycket om Moonlight fantasy!

Medlem

Har specifikt bara tagit med nya serier, inga säsong 2 etc.
Med tanke på att listan har 3 serier som går just nu så är det mycket möjligt att jag lider lite av recency bias men det är så här jag känner just nu.

1. Tengoku Daimakyo
2. Frieren: Beyond Journey`s End
3. 16bit Sensation: Another Layer
4. Kusuriya no Hitorigoto
5. Buddy Daddies

Medlem

Ingen ordning på dessa, inte hunnit se en hel del heller och en del har varit totala besvikelser. Men men två sista är ju inte helt avklarade ännu heller.

Tengoku Daimakyō
Mashle
Zom 100
Sōsō no Frieren
Kusuriya no Hitorigoto

Releasehästryttare
Skrivet av deezel:

Ingen ordning på dessa, inte hunnit se en hel del heller och en del har varit totala besvikelser. Men men två sista är ju inte helt avklarade ännu heller.

Tengoku Daimakyō
Mashle
Zom 100
Sōsō no Frieren
Kusuriya no Hitorigoto

Zom 100 får sina sista avsnitt nu på måndag och tisdag!

Medlem

Har bara sett en detta året och det är Blue Eye Samurai. Den gillar jag skarpt även om den har sina brister (har svårt för att huvudkaraktären ständigt övervinner svåra skador genom tankekraft).


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har bara sett en detta året och det är Blue Eye Samurai. Den gillar jag skarpt även om den har sina brister (har svårt för att huvudkaraktären ständigt övervinner svåra skador genom tankekraft).

Ungefär som i Call Of Duty då?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Ungefär som i Call Of Duty då?

Har svårt att dra den liknelsen mellan så pass olika produkter. Spel har sin logik och filmer/serier har sin.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar