Stor Gran Turismo 7-uppdatering tar spelet till "SPEC II"

Robot
Stor Gran Turismo 7-uppdatering tar spelet till "SPEC II"

Nya bilar, en ny bana, splitscreen för fyra spelare och en massa annat.

#Gran-turismo-7, #Polyphony-digital


Medlem

Riktigt trevligt! Jag har försökt köra nya forza via gamepass några timmar nu men det är alldeles för mycket skumt för att jag skall fortsätta. Prestandaproblem deluxe.... sen är det riktigt fult överlag.

Startade upp GT7 och det är som att man blir helt lyrisk av hur skarpt det ser ut på en gång och känslan är fenomenal. Skall bli kul att plöja lite igen nu med alla patcher man missat.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Riktigt trevligt! Jag har försökt köra nya forza via gamepass några timmar nu men det är alldeles för mycket skumt för att jag skall fortsätta. Prestandaproblem deluxe.... sen är det riktigt fult överlag.

Startade upp GT7 och det är som att man blir helt lyrisk av hur skarpt det ser ut på en gång och känslan är fenomenal. Skall bli kul att plöja lite igen nu med alla patcher man missat.

Det vanliga Forza? Jag spelade förra Forza Horizon och tyckte att det var otroligt snyggt och flöt bra. Synd om dom schabblar bort ett väl ansett varumärke.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Det vanliga Forza? Jag spelade förra Forza Horizon och tyckte att det var otroligt snyggt och flöt bra. Synd om dom schabblar bort ett väl ansett varumärke.

Flyter på väldigt stabilt på konsol, men tyvärr har de nog satsat lite för mycket på den dynamiska ljussättningen. Tycker omgivningen inte ser så mycket bättre ut än motorsport 7, även om den förstås rent tekniskt är mycket bättre med 3d modeller för träd och publik mm
https://www.youtube.com/watch?v=hg_USo9KlVs

Medlem

Jag antar att jag är ytterligare ett steg närmare ett VR2

Medlem
Skrivet av s_o_n_y:

Jag antar att jag är ytterligare ett steg närmare ett VR2

Du får hoppas det blir någon bra Black Friday deal då. GT7 är ju så grymt bra i VR.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Dodge Charger R/T 426 Hemi ‘68 --- Alltså denna bil är sjukt sexig. En av mina absoluta favorit bilar. Även Dodge Challenger platsar i toppen. Fantastiska åk. 70-talet gjorde mycket rätt.

Måste skaffa Gran Turismo 7. Det blir så småningom. Kul med 4 Co-Op.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Jag minns att Nissan Nismo 400R var den snabbaste bilen i GT 1. Man fick den som belöning av att klara svåraste körkortsprovet. Det var tider det. Lämnat Playstation sedan länge men har aldrig haft lika kul med bilspel som med Gran Turismo spelen. Trevligt om det kom till PC.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Riktigt trevligt! Jag har försökt köra nya forza via gamepass några timmar nu men det är alldeles för mycket skumt för att jag skall fortsätta. Prestandaproblem deluxe.... sen är det riktigt fult överlag.

Startade upp GT7 och det är som att man blir helt lyrisk av hur skarpt det ser ut på en gång och känslan är fenomenal. Skall bli kul att plöja lite igen nu med alla patcher man missat.

"det är alldeles för mycket skummt för att jag skall fortsätta " Du har nog aldrig spelat Forza, kanske sett några klipp på youtube för den senaste Forza är ljusår bättre än GT7. Kommer ihåg hur mycket man fick grinda för att ens köpa en bil i GT7 när det väll släpptes, Forza spelen så tjänar man ihop det man gjorde i GT7 på en timme. Grafiken ska vi inte ens jämföra, Raytracing i mellansekvenser vs i gameplay säger mig att du är endast en ps fanboy som är avundsjuk på Xboxspelare.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Det vanliga Forza? Jag spelade förra Forza Horizon och tyckte att det var otroligt snyggt och flöt bra. Synd om dom schabblar bort ett väl ansett varumärke.

Forza Horizon 5 är en av de bästa bilspelen som finns idag på konsoll, nya tävlingar varje vecka, nya bilar och utmaningar. Hade Sony släppt Horizon 5 hade man varit att punga ut runt 3/4 k fram tills idag för att få spela all inehåll som är gratis även för gamepass spelare.

Medlem
Skrivet av Ivamos:

Forza Horizon 5 är en av de bästa bilspelen som finns idag på konsoll, nya tävlingar varje vecka, nya bilar och utmaningar. Hade Sony släppt Horizon 5 hade man varit att punga ut runt 3/4 k fram tills idag för att få spela all inehåll som är gratis även för gamepass spelare.

Medlem sen 2011, gjort 3 fanboy war inlägg.
Vems hemliga konto är du? 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Medlem sen 2011, gjort 3 fanboy war inlägg.
Vems hemliga konto är du? 😂

Är det bästa du har att komma med? Vissa har ett liv med jobb, fru och barn så man inte har all tid i världen att hänga i forum och ta åt sig utav andras åsikter. Prova nåt av det.

Medlem
Skrivet av Ivamos:

Är det bästa du har att komma med? Vissa har ett liv med jobb, fru och barn så man inte har all tid i världen att hänga i forum och ta åt sig utav andras åsikter. Prova nåt av det.

Nej det tänker jag inte prova, svara på frågan ist.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej det tänker jag inte prova, svara på frågan ist.

Svara på vad? Hemlig konto och sånt har jag inte tid med sen hur många inlägg jag väljer att skriva har du inget att göra med. Nåt mer?

Medlem

Split-screen för fyra spelare känns nästan som något de lagt in för att trolla Turn 10 som fick lansera senaste Forza utan Split-screen.

Jag kan inte se att fler än några få kommer använda det.

Medlem
Skrivet av Ivamos:

Svara på vad? Hemlig konto och sånt har jag inte tid med sen hur många inlägg jag väljer att skriva har du inget att göra med. Nåt mer?

Nej tyckte det bara var anmärkningsvärt att nån lurkat alla år för att sen hoppa in i fanboys striderna.
Trodde helt klart det rörde sig om hemligt konto


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ivamos:

"det är alldeles för mycket skummt för att jag skall fortsätta " Du har nog aldrig spelat Forza, kanske sett några klipp på youtube för den senaste Forza är ljusår bättre än GT7. Kommer ihåg hur mycket man fick grinda för att ens köpa en bil i GT7 när det väll släpptes, Forza spelen så tjänar man ihop det man gjorde i GT7 på en timme. Grafiken ska vi inte ens jämföra, Raytracing i mellansekvenser vs i gameplay säger mig att du är endast en ps fanboy som är avundsjuk på Xboxspelare.

Nu skrev dock personen ifråga att han redan testat Forza, så hans subjektiva åsikt om spelet ifråga har troligen mer tyngd personligen än vad någon annan påstår. Sen att graden av "Grinding" skulle vara avgörande för hur bra ett spel är, är även det relativt subjektivt. Minns själv hur trist Forza Horizon 5 var efter ett tag när man tilldelats nya bilar efter minsta lilla (snurra på ett hjul och få en ny bil etc etc), ingen direkt utmaning.

När det gäller RT implementationen i senaste Forza, så var den uppenbarligen extremt begränsad och förde med sig en hel del nackdelar, både visuella och prestandamässiga, vilket medförde att Digital Foundry rekommenderade att köra Performance Mode RT eller som de skrev i Forza forumet, att helt stänga av RT.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Ivamos:

"det är alldeles för mycket skummt för att jag skall fortsätta " Du har nog aldrig spelat Forza, kanske sett några klipp på youtube för den senaste Forza är ljusår bättre än GT7. Kommer ihåg hur mycket man fick grinda för att ens köpa en bil i GT7 när det väll släpptes, Forza spelen så tjänar man ihop det man gjorde i GT7 på en timme. Grafiken ska vi inte ens jämföra, Raytracing i mellansekvenser vs i gameplay säger mig att du är endast en ps fanboy som är avundsjuk på Xboxspelare.

Ursäkta men va i helvete dillar du om? Ja har lirat nya forza 8-9 timmar och ogillar det mesta med det. Framförallt rent tekniskt är det trasigt på pc , en patch lär komma illa kvickt.

Man kan ha en dator med gamepass och spela alla
Xbox-spel vet du va? Sen har jag en ps5 också och gt7 skriver över forza på alla punkter nu efter alla patcher som kommit enligt mig!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Har bra PC, Xbox S X och PS5 och testar alla nya bra bilspel men mest för att kolla hur snygga dom är typ.

Har aldrig gillat bilspel och alltid vart en dålig förare så jag tröttnar snabbt.

Men när jag testade GT7 i PSVR2 så blev jag helt såld, och av någon anledning så är jag mycket bättre i VR också, kanske för att det är mer köra bil på riktigt känsla. Att gå tillbaka och köra platt racing är helt otänkbart för min del.

Förstår alla youtube videos när grabbarnas tjejer testar GT7 VR racing och inte kan sluta, det bevisar att alla gillar det och det är lättare och roligare än vanlig platt racing. Ska låta farsan testa det när han kommer på besök, kanske då med någon gammal folka buss eller nåt liknande 👍😂


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

1
Skriv svar