Releasehästryttare
Fnaf Filmen

Två dagar kvar!

Medlem

Behövde ett bio besök till för att behålla guld under detta dåliga bio åt så jag bokade in den nu på fredag.

Såg i efterhand att de var premiären och jag var den enda som hade bokat fram tills nu så i Örebro verkar det inte finnas sug efter den.

När slutade FNAF vara poppis är inte det flera år sedan?

Misstänker att den inte kommer vara för mig, men en skräckfilm i Oktober brukar passa bra så det var denna någon som utspelar sig på Lisberg?! eller en uppföljare på exorcisten som vad jag sett verkar vedervärdigt dålig, då väljer jag att gå in på en film helt ovetande har noll koll på vad FNAF är mer än jumpscares.

Medlem

Kan rekommendera Willy's Wonderland med Nicolas Cage. Udda film men väldigt underhållande.


signatur

PSN: OAKTHYR

Skribent
Skrivet av Sur Apan:

Behövde ett bio besök till för att behålla guld under detta dåliga bio åt så jag bokade in den nu på fredag.

Såg i efterhand att de var premiären och jag var den enda som hade bokat fram tills nu så i Örebro verkar det inte finnas sug efter den.

När slutade FNAF vara poppis är inte det flera år sedan?

Misstänker att den inte kommer vara för mig, men en skräckfilm i Oktober brukar passa bra så det var denna någon som utspelar sig på Lisberg?! eller en uppföljare på exorcisten som vad jag sett verkar vedervärdigt dålig, då väljer jag att gå in på en film helt ovetande har noll koll på vad FNAF är mer än jumpscares.

Svensk slasherfilm, Karusell.
https://www.imdb.com/title/tt24017902/?ref_=fn_al_tt_1

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jupp läste om den och valde direkt att se vad som helst annat då jag avskyr svensk film speciellt skräck utom Evil Ed den håller fortfarande. Fanns även någon med jockoboi ännu fler skäl att fly svenskt filmskapande.

Skribent
Skrivet av Sur Apan:

Jupp läste om den och valde direkt att se vad som helst annat då jag avskyr svensk film speciellt skräck utom Evil Ed den håller fortfarande. Fanns även någon med jockoboi ännu fler skäl att fly svenskt filmskapande.

Är benägen att hålla med men "UFO Sweden" gillade jag faktiskt!

edit: Samma gäng som gjorde "Den blomstertid nu kommer", men den gillade jag inte lika mycket.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Kan rekommendera Willy's Wonderland med Nicolas Cage. Udda film men väldigt underhållande.
<Uppladdad bildlänk>

Såg Banan splits filmen för ett tag sedan mest för att jag gillade Dickies covern från -79 och den är väl i samma stuk med animatronics (på svenska?) att komma ut före den”riktiga” FNAF filmen.

Skrivet av Shadee:

Är benägen att hålla med men "UFO Sweden" gillade jag faktiskt!

Har inte sett den men känner igen crazy pictures var inte dem poppis på youtube för länge sedan?

Senast jag såg en svensk film var det en gratis smygpremiär på filmstaden en skräckis om något barn på en vind i ett radhus tror jag, inget som gav mersmak eller fastnade hursomhelst.

Skribent
Skrivet av Sur Apan:

Såg Banan splits filmen för ett tag sedan mest för att jag gillade Dickies covern från -79 och den är väl i samma stuk med animatronics (på svenska?) att komma ut före den”riktiga” FNAF filmen.

Har inte sett den men känner igen crazy pictures var inte dem poppis på youtube för länge sedan?

Senast jag såg en svensk film var det en gratis smygpremiär på filmstaden en skräckis om något barn på en vind i ett radhus tror jag, inget som gav mersmak eller fastnade hursomhelst.

Jag såg UFO Sweden på luciabion förra året, så inget jag valde själv. Hade nog inte sett den på bio (eller kanske inte alls) annars.

Japp Crazy pictures = "Poesi för fiskar" som de heter på Youtube. Flera riktigt bra kortfilmer har de på sin sida.

edit: sorry @devan för att vi (jag) drar din tråd lite off-topic. Åter till FNAF-snack.

Releasehästryttare

Såg den nu!

Måste ändå säga att jag va positivt överaskad, Willys wonderland som näms ovan va ju en roligare film men denna va snyggare och kändes mer påkostad, älskar hur detaljrik Freddy Fasbears lokal är tex, animationerna på dockorna va satans snyggt gjort också.

Ger den en 7/10, den är dock inte för folk som inte gillar spelen!

KoP
Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Jupp läste om den och valde direkt att se vad som helst annat då jag avskyr svensk film speciellt skräck utom Evil Ed den håller fortfarande. Fanns även någon med jockoboi ännu fler skäl att fly svenskt filmskapande.

Icke att förglömma Besökarna ifrån 1988. Stabil, svensk rysare.

Evil Ed håller jag med om. Men vet inte om jag skulle kalla den skräck. Den känns mera som en komedi/parodi på slasherfilm. 🙂

Medlem
Skrivet av KoP:

Icke att förglömma Besökarna ifrån 1988. Stabil, svensk rysare.

Evil Ed håller jag med om. Men vet inte om jag skulle kalla den skräck. Den känns mera som en komedi/parodi på slasherfilm. 🙂

Lägger in splatter under skräckfilms kategorin även om det finns humor samma med slasher filmer. Skräckfilm behöver inte vara som metal med så många subkategorier att det blir parodiskt.

Besökarna just ja, nej den faller mig inte i smaken men Johannes Brost har jag varit rädd för sedan jag var barn så ok då.

On topic: nu har 50 pers till bokat biljett så jag behöver inte vara själv i salongen iallafall.

Medlem

Ska se filmen ikväll med kidsen. Yngsta sonen är massivt fan och har väntat i tusen år på den. Skönt att animatronicsarna ska vara gjorda av gänget på Henson och inte cgi.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag såg UFO Sweden på luciabion förra året, så inget jag valde själv. Hade nog inte sett den på bio (eller kanske inte alls) annars.

Japp Crazy pictures = "Poesi för fiskar" som de heter på Youtube. Flera riktigt bra kortfilmer har de på sin sida.

edit: sorry @devan för att vi (jag) drar din tråd lite off-topic. Åter till FNAF-snack.

11 år sen övertidskrig kom

Medlem

Så då var filmen över den var bättre än väntat och först lutade åt en 2/5 men med det slutet en svag 2/5 och då känner jag mig lite generös.

Dräkterna/dockorna var höjdpunkten även om de syntes till för lite.

Releasehästryttare

Kritikerna har sågat filmen rejält men vanliga människor älskar den!

https://www.rottentomatoes.com/m/five_nights_at_freddys

i skrivande stund så rekommenderar enbart 23% av kritikerna den, medans 89% av vanliga människor ger den tummen upp!

1
Skriv svar