Xbox lovar att behandla Activisions klassiska IP:n med respekt

Robot
Xbox lovar att behandla Activisions klassiska IP:n med respekt

Phil Spencer menar att spelarnas spelminnen inte ska utnyttjas.

#Activision, #Microsoft


Medlem

Jag hoppas verkligen att Microsoft kan lyckas rädda Blizzards spel. Tror det finns en stor marknad bestående av gamla fans som tröttnat på allt skräp Blizzard släppt på sistone, men gärna kan tänka sig komma tillbaka om de släpper något riktigt bra igen.

Huruvida MS kan leverera är jag inte helt säker på, men jag hoppas innerligt att de kan styra in Blizzards spel på rätt bana igen

Medlem
Skrivet av kanye_häst:

Jag hoppas verkligen att Microsoft kan lyckas rädda Blizzards spel. Tror det finns en stor marknad bestående av gamla fans som tröttnat på allt skräp Blizzard släppt på sistone, men gärna kan tänka sig komma tillbaka om de släpper något riktigt bra igen.

Huruvida MS kan leverera är jag inte helt säker på, men jag hoppas innerligt att de kan styra in Blizzards spel på rätt bana igen

Vorre det kul absolut, men jag tror inte ms kan rädda spelen, dem är fel för dem.
Motbevisa glädligen dock.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av kanye_häst:

Jag hoppas verkligen att Microsoft kan lyckas rädda Blizzards spel. Tror det finns en stor marknad bestående av gamla fans som tröttnat på allt skräp Blizzard släppt på sistone, men gärna kan tänka sig komma tillbaka om de släpper något riktigt bra igen.

Huruvida MS kan leverera är jag inte helt säker på, men jag hoppas innerligt att de kan styra in Blizzards spel på rätt bana igen

Ett gigantiskt själlöst företag tar över ett annat numera gigantiskt själlöst företag. Risken att de lyckas "rädda" något av deras spel? Nära noll. Det hamnar på gamepass sen var det bra med det. Sen sväljer de några IP'n till vid nästa uppköp.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Inaktiv

Kan ju hoppas att de spenderar 100 miljarder på nästa gen MMO

Medlem
Skrivet av Maguz:

Ett gigantiskt själlöst företag tar över ett annat numera gigantiskt själlöst företag. Risken att de lyckas "rädda" något av deras spel? Nära noll. Det hamnar på gamepass sen var det bra med det. Sen sväljer de några IP'n till vid nästa uppköp.

Jämför du med Nintendo och Sony nu?

Medlem

Med tanke på hur de har misshandlat precis alla andra klassiska licenser inklusive deras egna så tvivlar jag starkt på att det blir ändring nu.

Medlem

Kan de ju fixa den där 60FPS buggen i sof1 då...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tjänar Microsoft pengar på XBOX?

Medlem
Skrivet av pazu:

Tjänar Microsoft pengar på XBOX?

Har för mig att jag läste nyligen att dom går minus.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Kan ju hoppas att de spenderar 100 miljarder på nästa gen MMO

Ingen som vill spendera pengar på ett MMO för spelarna tröttnar efter två månader ändå.

Medlem
Skrivet av Pickadoll:

Har för mig att jag läste nyligen att dom går minus.

Tror att alla konsoltillverkare gör det och tjänar pengar via spelförsäljning. Kan ha fel dock.

Medlem

Så, ge oss en Heretic 2 Remake!!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Pickadoll:

Har för mig att jag läste nyligen att dom går minus.

Dom går plus enligt nyheter från iår...

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kan de ju fixa den där 60FPS buggen i sof1 då...

Ah Soldier of Fortune. Tiden då man kunde springa omkring och blåsa skallen av terrorister. Var tider det. Innan allt förvandlades till jolmig valiumpudding.

Medlem

Ni som jobbar för King i Stockholm. Ni har någon att se fram emot. Redan denna vecka.

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Augustus:

Jämför du med Nintendo och Sony nu?

Hur exakt fick du in Nintendo och Sony i den kommentaren? Menar du att dom är själlösa företag? Menar du att Sony ska köpa upp Nintendo? Eller att deras spel ska hamna på Gamepass?
Förlåt blev bara förvirrad av frågan.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Alexcan:

Tror att alla konsoltillverkare gör det och tjänar pengar via spelförsäljning. Kan ha fel dock.

Nintendo går plus på sin konsolförsäljning! Men både Sony och MS har länge gått minus på sina konsoler och kanske längre in på en konsolgeneration börjat gå plus eller i alla fall "breakat even". Men det är nog värst för Microsoft som är så tunna i Japan.

Förövrigt tror jag detta var det bästa som kunde hända ABK att rensas lite i ledningen och bli övertagna av MS så de kan styra upp företaget och förvalta arvet genom sitt nätverk. Kommer nog bli riktigt bra det här för alla.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Hur exakt fick du in Nintendo och Sony i den kommentaren? Menar du att dom är själlösa företag? Menar du att Sony ska köpa upp Nintendo? Eller att deras spel ska hamna på Gamepass?
Förlåt blev bara förvirrad av frågan.

Det är väl enklare att du svarar på frågan än att börja lägga ord i munnen på mig.

Medlem

jag är försiktigt positiv att Microsoft kan göra det någerlunda bättre än Bobby.

Medlem

Blizzard släpper inte längre coola, nydanande spel på löpande band som de gjorde "back in the day". Det kom nya stora spel vart och vartannat år som satte stora avtryck på branschen. De tar inte ut svängarna längre. Tveksam till om Microsoft skulle kunna vända den trenden, eller ens är intresserade av det, utan det blir nog mer ett "förvaltarskap" av redan etablerade spelserier. Istället för ett ballt single player action adventure i Starcraft-världen lär det bli en drös habila uppföljare, expansioner, säsonger, microtransaktioner och massor av grind som genererar många oinspirerade speltimmar. Hoppas jag har fel, men spelar inte så stor roll för egen del, det känns väldigt långt bort att skaffa Xbox eller PC just nu.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Det är väl enklare att du svarar på frågan än att börja lägga ord i munnen på mig.

Det var inte min mening. Då tar jag bort alla mina funderingar från frågan och ställer den ursprungliga frågan igen.

Hur exakt fick du in Nintendo och Sony i den kommentaren?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Hur exakt fick du in Nintendo och Sony i den kommentaren? Menar du att dom är själlösa företag? Menar du att Sony ska köpa upp Nintendo? Eller att deras spel ska hamna på Gamepass?
Förlåt blev bara förvirrad av frågan.

Jamen han/hon blev väl butthurt och ville köra en what about.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nintendo går plus på sin konsolförsäljning! Men både Sony och MS har länge gått minus på sina konsoler och kanske längre in på en konsolgeneration börjat gå plus eller i alla fall "breakat even". Men det är nog värst för Microsoft som är så tunna i Japan.

Sony gick plus på ps5 i mitten på 2021, åtminstone discversionen. Läste dock att de förväntade sig gå plus även med den digitala inte allt för långt efter.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Sony gick plus på ps5 i mitten på 2021, åtminstone discversionen. Läste dock att de förväntade sig gå plus även med den digitala inte allt för långt efter.

Jaha, det är ju bra för dem, tidigare har det tagit ett bra tag innan de går plus men så har ju PS5 varit en riktigt succé så kanske inte konstigt det kommer tidigare. Glad att det är disc-versionen också så de kanske förstår att vi konsumenter vill ha det!

Medlem

dags för dig att ta av dig krigarhjälmen och växa upp

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jaha, det är ju bra för dem, tidigare har det tagit ett bra tag innan de går plus men så har ju PS5 varit en riktigt succé så kanske inte konstigt det kommer tidigare. Glad att det är disc-versionen också så de kanske förstår att vi konsumenter vill ha det!

Jag håller med, även om jag själv valde den digitala haha. Nej men att det går bra med försäljningen oavsett vilken tillverkare det är är ju sjukt positivt. Jag vill att konsolerna ska frodas för jag vill inte att de försvinner och definitivt inte att de går mot streaminghållet.

Medlem

En sak får man ge Phil Spencer, han övertygar när han pratar, och jag gillar det han säger. Håller han fast vid sina uttalade visioner så är det hur lovande som helst. Sedan är det verkligheten som avslöjar ifall löftena hade någon substans, och även ifall de har det, och Spencer lyckas med sina visioner som han säger så vet man inte vad nästa person efter honom går för.

Tänk följande scenario: Spencer drar sig tillbaka med sina miljoner eller miljarder, och den som tar över vid rodret är ingen mindre än en "favorit i repris", Booooooobby Koooooootic!

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag håller med, även om jag själv valde den digitala haha. Nej men att det går bra med försäljningen oavsett vilken tillverkare det är är ju sjukt positivt. Jag vill att konsolerna ska frodas för jag vill inte att de försvinner och definitivt inte att de går mot streaminghållet.

Nej, det är därför jag blir så skeptisk till Xbox och dess framtidsplaner då det verkar som det lutar mer och mer åt all digital-hållet. Att det finns alternativ har jag inga problem med, bara för att jag (och många andra) vill spela och samla på skivor betyder det inte att alla vill det. Mångfald är bra. Men när allt är "adorable all-digital" känner jag att det är en tråkig utveckling. Men så släpper de väl bara en till generations konsol innan de går över till att släppa spelstickor en pluggar in i tv:n och streamar Xbox Game Pass bara och de går från konsol till tjänst helt och hållet. Det är nog att vänta och i sådana fall kan jag tänka mig att ha det som komplement till en Nintendo-konsol och PS6 men då är det på NIntendo och Sony jag kommer köpa de flesta spel och kanske spela indie-spel och Xbox-only genom strömning.

12
Skriv svar