Är det bara jag som inte kan respektera de som ÄLSKAR CP nu.

Medlem
Är det bara jag som inte kan respektera de som ÄLSKAR CP nu.

de som öste skit över Cyberpunk 2077 vid släpp och nu tycks ÄLSKA! det? Det är inte seriöst, löjligt. I stort sett är spelet det samma förutom polisen jagar dig i två minuter?? Ni förtjänar inte något bättre. ÄLSKAR! ni spelet nu så borde ni gjort det vid släpp också, bara att då "skulle" man hata det. Vad sorgliga ni är. Ni är bara några som följer efter det värsta på internet.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

De har tjänat miljoner snart miljard på CP så de "skrattar hela vägen till banken" Speciellt åt vissa som inte ens kört årets bästa spel.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Nu har jag inte köpt cyberpunk men visst kan man som spelare ändra uppfattning om ett spel när förbättringar/ändringar gjorts ( titta tex vad som skett med NMS) . Vad man läst så har ju cp fått rätt stora förändringar och förbättringar. Så pass att en del skulle säga att det är värt att köpa.

Medlem

Jag tror att det bara är du faktiskt.

Medlem

Själv körde jag igenom det vid release och tyckte det var ballt, men polaren tyckte det var under all kritik. Hon testade igen nu med ny-releasen i och med expansion och nu diggar hon det som fan. De har ju fixat och ändrat så himla mycket så det är nästan ett helt annat spel.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Backloggens befriare

Eh, du kanske skulle sova lite och försöka igen?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Jag respekterar att folk kan ändra sig...

Medlem

Vi som gillade spelet men ledsnade och inte rört det på länge då? 🙂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Farornas Konung

Hahaha.. TRAMS. Men roligt ändå!

Medlem

Meningslös tråd som snart kommer stängas då alla, inklusive trådskapare, vet vart detta kommer sluta i.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Lill lördagen slog till tror jag och nej man får väl tycka vad man vill om CP, problemfritt har det ju inte direkt varit.

Medlem
Skrivet av alias:

Det är inte seriöst, löjligt.

Ni förtjänar inte något bättre.

Talat som en sann fanboy.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Moderator | Testpilot

Ska man inte få tycka om ett spel efter ett par år när spelet fått uppdateringar och blivit bättre?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av alias:

de som öste skit över Cyberpunk 2077 vid släpp och nu tycks ÄLSKA! det? Det är inte seriöst, löjligt. I stort sett är spelet det samma förutom polisen jagar dig i två minuter?? Ni förtjänar inte något bättre. ÄLSKAR! ni spelet nu så borde ni gjort det vid släpp också, bara att då "skulle" man hata det. Vad sorgliga ni är. Ni är bara några som följer efter det värsta på internet.

Hahah, nej. Skillsystemet är nytt och uppdaterat, utrustningssystemet är nytt. Så FÖRUTOM att Harry Haffa jagar dig på 2 röda så är ja, det MESTA helt nytt.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Ska man inte få tycka om ett spel efter ett par år när spelet fått uppdateringar och blivit bättre?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av alias:

de som öste skit över Cyberpunk 2077 vid släpp och nu tycks ÄLSKA! det? Det är inte seriöst, löjligt. I stort sett är spelet det samma förutom polisen jagar dig i två minuter?? Ni förtjänar inte något bättre. ÄLSKAR! ni spelet nu så borde ni gjort det vid släpp också, bara att då "skulle" man hata det. Vad sorgliga ni är. Ni är bara några som följer efter det värsta på internet.

Brydde mig vare sig då eller nu. Var och en får tycka och tänka precis vad de vill, anser jag. Inget jag håller emot folk. Det finns tusen miljarder olika skäl till att enskilda personer kan ha en viss uppfattning om något, så svårt att bara avfärda alltsammans.

Medlem

Allt som krävdes vad ett skitspel som starfield för folk skulle uppskatta passion som cp2077

Medlem

Spelet var skit och städades upp så det blev bra. Precis som med No Mans Sky. Inget konstigt att folk hyllar ett spel som sedan blev bra.

Precis som FF XIV som var en katastrof när det släpptes.

Medlem

Även om spelet inte ändrats så mycket sedan release (vilket jag tycker det har) kan man få ändra åsikt. Det har gått två år. Man är inte samma person som man var då och smaker kan ändras över tid.

Medlem

Jag var en stor kritiker till spelet och CDPR’s agerande och fick t.o.m. pengarna tillbaka för min PS4-version.

Nu känner jag dock att tiden är mogen för att ge det en andra chans efter tre års tid efter den ny patch och expansion.
Klart att de skulle ha kritik för den trasiga lanseringen, med all rätt. Men, de ska också ha beröm för hur de har fortsatt att jobba på det och inte bara övergav det utan polerat upp det till nuvarande skick. De har gjort vad som krävts av dem.
Jämför med No Man’s Sky som också fick kraftigt med kritik vid släpp men nu hyllas efter flera års förbättringar. Att man sedan hamnar i den situationen till att börja med är såklart under all kritik.

Problemet som jag ser det med dessa två släpp var att man lovade stort men inte höll speciellt mycket av det. Mycket snack och lite verkstad. Spel ska enligt mig vara färdiga vid release, ingen ska behöva betala fullpris för ett spel som är färdigt först tre, fyra, fem eller ens ett halvår senare. Det är oacceptabelt. Jag kan förlåta men glömmer självklart inte. Nu vet jag bättre och kollar recensioner och diverse forum angående spelens skick innan jag köper. Var inte lika insatt då som jag är nu, vilket givetvis är mitt eget ansvar.

Även jag, som drabbades av en helt trasig version, kunde se att det fanns ett bra spel där under ytan. Det var också därför min besvikelse var så stor. Samt att mitt förtroende för CDPR grusades. De var enligt mig en av få utvecklare man kunde lita på så det kändes som ett stort svek.
Jag har fortfarande kvar spelet och fick pengarna jag betalade för det tillbaka så varför inte testa? På PS5 numera, ska tilläggas.

Medlem
Skrivet av noreason:

Allt som krävdes vad ett skitspel som starfield för folk skulle uppskatta passion som cp2077

Ursäkta mig, starfield är lätt game of the year i sin genre. Sjukt bra story, galet bra gameplay! Bästa menu Simulatorn i år om jag får säga det själv.

Medlem

Att ändra åsikt om ett spel är väl i mina ögon inga problem, däremot är jag mer restriktiv med att ändra åsikter om en utvecklare. Folk får dock göra vad de vill och jag kan inte påstå att jag håller någon negativ åsikt om personer som även ändrat sig om CDPR. Folk generellt är i dag alltför snabba på att döma, döma om, omvärdera och forma åsikter utan speciellt mycket eftertanke - i min mening.

Faktum kvarstår att CDPR ljög väldigt mycket om CP2077. De ljög gällande prestandan på last-gen-konsoler. De ljög om hur formbar berättelsen och hur inlevelserik världen var - så pass mycket att de behövde ändra och ta bort RPG-delen av spelets beskrivning på deras hemsida. De ljög om poliserna och brottssystemet. De ljög, de ljög, de ljög.

Nuvarande situation är precis som om någon random person på stan springer fram till dig och sparkar dig så hårt han kan i nötterna [ljuger om en produkt och tar dina 699:- i förskott] för att sedan be om ursäkt [skriva en ursäkt] och erbjuda en Alvedon [patcha och förbättra produkten] tre år senare. Vissa kanske mest minns den smärtlindrande lilla tabletten men för mig väger den initiala handlingen tyngre. Full respekt för att folk är olika och att vissa tar Jesus råd och vänder andra kinden till.

Medlem

Hade roligt i spelet vid release och råkade ut för ganska få buggar, tyckte det kändes gammalt och mossigt när jag testade nu. Hade man problem vid release och nu testar en något mer polerad och stabil produkt är det väl självklart att man ändrar åsikt?

Medlem

Kan ändå hålla med lite
Särskilt för dem som fokuserade på en viss aspekt som inte var i linje med deras preferens(polis t.ex.) och pga det uteslöt 99% av spelet och sa att allt var skit.

Eller de som var dumma nog att installera det på en slö hdd så att spelet inte han streama och det blev en massa t-pose/svävande bilar.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Själv förstår jag inte de som gillar spelet nu helt plötsligt, tycker det fortfarande är riktigt dåligt efter senaste uppdateringen. Känns exakt som samma spel enligt mig.
Jag har försökt ge spelet en chans fem gånger nu efter "en ny och betydelsefull uppdatering", känner samma varje gång. Allt känns bara så meningslöst i spelet och B.
Det enda jag kan ge spelet är storyn är helt ok och röstskådisarna.

1
Skriv svar