Warcraft leds numer av superveteranen Chris Metzen

Robot
Warcraft leds numer av superveteranen Chris Metzen
Medlem

Då behövs bara resten av det gamla Blizzard återanställas igen så kanske det finns hopp 😀

Medlem

Nu kanske det äntligen blir slut med alla furries och scalies!

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Då behövs bara resten av det gamla Blizzard återanställas igen så kanske det finns hopp 😀

ja det är jätte bra idea! anställa alla sex offenders igen så blir Blizzard bra igen, vem bryr sig om deras anställda som vart utsatta för dom

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

ja det är jätte bra idea! anställa alla sex offenders igen så blir Blizzard bra igen, vem bryr sig om deras anställda som vart utsatta för dom

Vilken tur då att ingen av dom är en "sex offender".

Visserliggen har en del av dem betett sig väldigt olämpligt, men rätt ska vara rätt, det är ingen av dem, såvitt jag vet, som har blivit dömd för något brott. Och en del av dem som fick sparken verkar enbart ha varit pga "guilt by association" och osmaklig humor ("Cosby Suite").

Medlem

Lägg ner retail och gör om spelet från grunden med wow2.

Medlem
Skrivet av erson:

Lägg ner retail och gör om spelet från grunden med wow2.

World of Warcraft 2 i Unreal Engine 5.3 med ray tracing och native 4K texturer.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

ja det är jätte bra idea! anställa alla sex offenders igen så blir Blizzard bra igen, vem bryr sig om deras anställda som vart utsatta för dom

Vad försöker du påstå? Att alla tidigare anställda är sex offenders?

Går utmärkt att återanställa tidigare anställda som betett sig väl mot andra.

Medlem

Hoppas de hittar tillbaka till det som gjorde WoW till WoW.

Problemet med sådana här stora företag och spel är att vid diverse uppköp, expansioner och personalutbyten tappar spelet själen till slut. Tyvärr är det just det som hänt. Tror det här är ett steg i rätt riktning.

Medlem

Tvekar på att det kommer göra någon större skillnad. Finns fortfarande en viss kultur på företaget som Metzen kommer tvingas följa.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Tvekar på att det kommer göra någon större skillnad. Finns fortfarande en viss kultur på företaget som Metzen kommer tvingas följa.

Exakt. Så Metzen är tillbaka, toppriden av någon underling till Kung Kotic av Midas. Hur skulle det kunna förändra något? Ska vi få lite mer "Warcraft-känsla" medan vi blir mjölkade?

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

World of Warcraft 2 i Unreal Engine 5.3 med ray tracing och native 4K texturer.

Det här, möjligtvis ihop med att Kotic försvinner och att Blizzard stöps om i grunden kanske skulle få mig att lägga pengar på dem igen, men inget av det (inklusive mina pengar) är särskilt sannolikt.

Medlem

Förstår inte varför detta skulle vara något positivt, han var ju ändå där när det gick ner. Sen är allt han skrivit väldigt klyschigt och inte mycket är originellt. Ingen kan väl komma och säga att Diablo 3 hade en fantastisk story. WoW har ju blivit väldigt löjlig stundtals.

Medlem
Skrivet av Jinxad:

Förstår inte varför detta skulle vara något positivt, han var ju ändå där när det gick ner. Sen är allt han skrivit väldigt klyschigt och inte mycket är originellt. Ingen kan väl komma och säga att Diablo 3 hade en fantastisk story. WoW har ju blivit väldigt löjlig stundtals.

Början på dagens nedåtgående wow kom faktiskt redan under wotlk det bara ökade på hur fördummat spelet är sedan dess.

Medlem
Skrivet av erson:

Början på dagens nedåtgående wow kom faktiskt redan under wotlk det bara ökade på hur fördummat spelet är sedan dess.

Känns på något sett som jag haft tur då jag slutade spela WoW ett tag in i Burning Crusade.
Så mitt minne av WoW är fortfarande ett gott minne 😅

Nu verkar det nästan mer vara ett spel som försöker mjölka sina kunder tills mjölken helt sinar.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Känns på något sett som jag haft tur då jag slutade spela WoW ett tag in i Burning Crusade.
Så mitt minne av WoW är fortfarande ett gott minne 😅

Nu verkar det nästan mer vara ett spel som försöker mjölka sina kunder tills mjölken helt sinar.

Din tur ligger nog mer i att du började spela när spelet var bra och blev bättre. De som tar sina första steg nu upplever nog inte samma sak även om man hoppar in på en classic server.

Medlem
Skrivet av erson:

Början på dagens nedåtgående wow kom faktiskt redan under wotlk det bara ökade på hur fördummat spelet är sedan dess.

Fast det var ju vad jag skrev? Utan att nämna expansioner, alla vet ju att allt började under gearscore eran i wotlk och sen var det utför. Men detta var ju om att det är positivt att Metzen är tillbaka, vilket ju inte jag håller med om för han var inte bra.

Medlem
Skrivet av Jinxad:

Förstår inte varför detta skulle vara något positivt, han var ju ändå där när det gick ner. Sen är allt han skrivit väldigt klyschigt och inte mycket är originellt. Ingen kan väl komma och säga att Diablo 3 hade en fantastisk story. WoW har ju blivit väldigt löjlig stundtals.

Han var ju där när det gick upp också. Själv tycker jag hans arbete på Warcraft 1, 2 och 3, Diablo 1 och 2 samt Starcraft väger upp ganska bra.

Så plus minus noll?

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

World of Warcraft 2 i Unreal Engine 5.3 med ray tracing och native 4K texturer.

Nej tack, har tillräckligt med generiska unreal engine spel. Ge oss mångfald och en custom engine byggd för en öppen spelvärld med få loadings screens, hög player och npc count samt industri ledande draw distance och lod. Fokus sen på immersion och interaktioner, varför inte pusha physics i ett online spel. Hitta tillbaka till vad som gjorde vanilla bra wow bra och bygg på det.

Medlem
Skrivet av Manqs:

Han var ju där när det gick upp också. Själv tycker jag hans arbete på Warcraft 1, 2 och 3, Diablo 1 och 2 samt Starcraft väger upp ganska bra.

Så plus minus noll?

Man är inte bättre än sitt sista spel. Det gick ner väldigt mycket i slutet, svårt att se hur det ska vara annorlunda nu.

Medlem

Låter bra. Tror på Metzen.

Skrivet av Oscuro:

Nej tack, har tillräckligt med generiska unreal engine spel. Ge oss mångfald och en custom engine byggd för en öppen spelvärld med få loadings screens, hög player och npc count samt industri ledande draw distance och lod. Fokus sen på immersion och interaktioner, varför inte pusha physics i ett online spel. Hitta tillbaka till vad som gjorde vanilla bra wow bra och bygg på det.

En spelmotor tar väldigt lång tid att göra. Enligt ägaren till Stardock, Brad Wardell står spelmotorn för 95% av utvecklingstiden. Det är fullständigt orimligt.
Att istället använda en modern spelmotor med starkt stöd, ordentlig dokumentation, hjälpsamma skapare och bevisad funktionalitet är ett extremt enkelt val. Då sparar man in all den tiden + man vet vad den kan göra.

Medlem
Skrivet av Campaigner:

Låter bra. Tror på Metzen.

En spelmotor tar väldigt lång tid att göra. Enligt ägaren till Stardock, Brad Wardell står spelmotorn för 95% av utvecklingstiden. Det är fullständigt orimligt.
Att istället använda en modern spelmotor med starkt stöd, ordentlig dokumentation, hjälpsamma skapare och bevisad funktionalitet är ett extremt enkelt val. Då sparar man in all den tiden + man vet vad den kan göra.

Det är ett bra argument för indie-utvecklare, men faktumet är att vi alla gynnas av att AAA-företag utvecklar sina egna spelmotorer. Om alla skulle hoppa på Unreal Engine, så skulle utveckling bromsa in krafitgt och stagnera.

1
Skriv svar