Sea of Thieves ska äntligen få ett privat spelläge

Skribent
Skrivet av denza:

Hela reddit kommer explodera nu. När nån frågar om ett privat spelläge så blir den personen påhoppad med fula ord, kallad för mes, idiot, fegis osv. "It will never happen. The game is called sea of thieves and not sea of teddybears" klassik reddit anda med tangentbordskrigare som beter sig som små barn. Jag spelar online själv och har besegratt bra många crews själv.

Men jag kommer självklart att testa privat session också och bara glida runt på vågorna och njuta utan att springa runt med kikare hela tiden fram och tillbaka. Alla spel borde ha privat och online. De som älskar att köra pvp och raida varandra och sånt kan då göra det i lugn och ro med varandra och den som vill bara finnas i spelvärlden och softa, kan också göra det.

Tror en hel del blir mer sura på att lätta mål försvinner för dom klarar inte själva att attackera en båt med ett crew, så det är enklare att sttackera ensamseglare med ett crew istället. Kanske. Jag bara spekulerar.

Som en annan skrev här i tråden. Det är kul med pvp i SOF. Faktiskt. Men det dryga är dessa spawn-killing. Att man blir jagad runt hela kartan i 2 timmar för att böi spawn dödad hela tiden suger. När man väl hamnar i underläge så blir det jobbigt att ta sig ur det, då de som vinner blir blodtörstiga och vägrar sänka skeppet, dom vägrar att plundra. Dom ska bara spawn döda. Då måste man själv tillslut sänka sitt skepp och starta någon annastans. Önskade mer att man slogs, blev sänkt och aå var det inget mer med det.

Det är ju ironiskt nog dessa personer som gör att PVP:n i spelet blir skit med spawn-camping/killing. Jag har inget emot öppet PVP, men man kan ju spela fair mot varandra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Spelet är redan pisstråkigt så som det är nu, kan spendera timmar och stöta på en eller typ två skepp...

Polarna ledsnade snabbt tyvärr.

International
Man of Mystery
Skrivet av KeyserSoze:

Dom borde göra ett nytt pvp läge också, som typ har någon som helst morot utöver kosmetika.
Personligen hade jag hellre sett ett mer oförlåtande spelläge där man uppgraderar skepp och personlig loot och kan förlora allt.
Alá tarkov, eve online, hunt showdown, dayz etc. Dessa hjärtinfarkts pvp spel har denna aspekt.

Sea of thieves är överlag rätt så hit and miss för mig, även om det i grunden är ett snyggt och stämningsfullt spel så tycker jag den centrala delen i ett pirat spel, loot, är otroligt lackluster. Bryr mig inte ens om skatterna i spelet, dom leder ju ingenvart ändå.

Det må vara många som inte har något intresse av pvp'en som den är, det har inte jag heller fastän jag gillar pvp.

Älskar verkligen hur olika folk vill spela spelen, jag som gillar samarbete och upptäckarglädje spelar gärna med tjejen eller nåt av barnbarnen, andra som vill ha spänningen av PvP och pulsen när man ser nån annan spelare.. vän, eller fiende !?
Och så har vi de lite mer extrema då som inte nöjer sig med spänningen att kanske bli av med lite loot, XP eller bara behöva respawna och nästan skulle föredra att spelet skadade en fysiskt, brände ner ens IRL-hus och dator och la ut bilder på ens nederlag på nätet..


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

12
Skriv svar