Embracer överväger att sälja Borderlands-studion Gearbox, enligt uppgift

Robot
Embracer överväger att sälja Borderlands-studion Gearbox, enligt uppgift

Andra ska ha visat intresse för Gearbox.

#borderlands, #embracer, #gearbox


Releasehästryttare

Vilken röra ..

Medlem

Bara det inte är ms som köper


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Take two är väl utgivare till borderlands så de kanske är sugna på den studion

Medlem

Är karaktären en karatestudent som gör symbolen för Unagi?
https://www.youtube.com/watch?v=A2ijjjk2kEQ

Medlem

Breaking news: Embracer Group byter namn til Rejecter Group.

Medlem

Aja, bättre att de säljer än att de upplöser team. Men nej tack till stora bolag som köper upp en massa och sen krisar.

Avstängd

Jag vill ha ett nytt Brothers in arms ju.

Medlem

Har aldrig riktigt gillat Borderlands men har verkligen försökt. Har nästan spelat alla spelen även i vr. Så för mig spelar det ingen större roll vad som händer med dom. För jag har ändå inget sug efter mer av dom. Och får jag det så har jag säkert minst 3 Borderlands spel att spela klart.

Medlem

Jag trodde Borderlands gick riktigt bra så varför vill de sälja en studio som faktiskt verkar fungera?

Vet dock inte hur bra Spinn-offsen har gått.

Jag ser fram emot ett nytt Borderlands om nu det kommer, ska bli intressant att se vad dem kan göra med mer prestanda. Första spelen kom ju till 360/PS3 så hur kan de fortsätta utvecklas med den grafiska stilen?
Slänger de på med RT så kanske det äter upp all prestanda iofs 😅

Medlem

Det enda spelet Gearbox gjort sen uppköpet är väl New Tales from the Borderlands. Så det var en väldigt kortsiktig investering om de redan vill sälja.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Take two är väl utgivare till borderlands så de kanske är sugna på den studion

Nej, det är 2K som var utgivare av gearbox.

Medlem

Uh?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Quake-konnässsör

Borderlands, för mig, slutade vara intressant efter det andra spelet. Borderlands Pre-Sequal, Borderlands 3, New Tales from the Borderlands var bara tråkiga och var förmodligen skriven för en annan publik än vad jag tillhörde.

Tiny Tina's Wonderlands har jag inte provat, har hört att det har blivit bättre, får det till HumbleBundle Choice denna månad... så kanske kan prova och se hur det utvecklar sig.

Medlem

Borderlands 2 var ju kul men spelen växte inte upp med sin publik. Fortsatte med samma gapiga meme-humor som jag förvisso tyckte var kul där och då men snabbt växte ifrån. Å andra sidan sålde väl trean jävligt bra så vad vet jag.

Medlem
Skrivet av kanshira:

Nej, det är 2K som var utgivare av gearbox.

Vilka är en del av Take-Two, som gav ut Borderlands, vilket utvecklades av Gearbox.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det enda spelet Gearbox gjort sen uppköpet är väl New Tales from the Borderlands. Så det var en väldigt kortsiktig investering om de redan vill sälja.

Väldigt, det känns som att köpet just gjordes. Dessutom slutar Duke Nukem vara svenskt nu om gearbox får gå =/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Jag tycker hellre att Embracer borde sälja Sagan om Ringen Ip som dom köpte.

sen kanske fokusera på spelen som dom har.

Medlem

Undrar om Embracer har prövat strategin att få sina studior att släppa spel? Alltså fler spel samt av lite högre kvalité. Känns lite som de har köpt och köpt men inte producerat så värst mycket med allt de köpt.

Medlem

Varenda gång jag läser nyheter av det här slaget slår det mig hur konstig aktiemarknaden är. Förr tänkte jag att värdet på en aktier exempelvis handlade om hur mycket ett företag kunde producera och sälja men nu känns allt bara som spekulationer.
Allt kan gå jättebra för ett företag och sen råkar VDn säga något korkat i en intervju och aktien tappar halva sitt värde trots att det fortsatt går bra för företaget försäljningsmässigt.
Jag förstår verkligen inte logiken i det. Kanske märks att jag inte är så insatt i aktiehandel.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag trodde Borderlands gick riktigt bra så varför vill de sälja en studio som faktiskt verkar fungera?

Vet dock inte hur bra Spinn-offsen har gått.

Jag ser fram emot ett nytt Borderlands om nu det kommer, ska bli intressant att se vad dem kan göra med mer prestanda. Första spelen kom ju till 360/PS3 så hur kan de fortsätta utvecklas med den grafiska stilen?
Slänger de på med RT så kanske det äter upp all prestanda iofs 😅

Skrivet av Bennii:

Det enda spelet Gearbox gjort sen uppköpet är väl New Tales from the Borderlands. Så det var en väldigt kortsiktig investering om de redan vill sälja.

Som jag förstått det är Embracer kraftigt skuldsatta i en marknad där pengar inte längre är gratis (l.ex. några år tillbaka) och behöver sänka skulderna. Mest pengar genererar Gearbox som är en (min åsikt) utmärkt studio. Jag tror resonemanget är ungefär så - det är med andra ord ingen "frivillig" åtgärd.


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem
Skrivet av pastapapa:

Som jag förstått det är Embracer kraftigt skuldsatta i en marknad där pengar inte längre är gratis (l.ex. några år tillbaka) och behöver sänka skulderna. Mest pengar genererar Gearbox som är en (min åsikt) utmärkt studio. Jag tror resonemanget är ungefär så - det är med andra ord ingen "frivillig" åtgärd.

Tänker då att det är ett rätt säkert kort för att tjäna pengar framöver, resten av deras IPn är det väl rätt mycket större risk med?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Tänker då att det är ett rätt säkert kort för att tjäna pengar framöver

Tjäna pengar, ja. Men Embracer behöver pengar nu och den snabbaste och största inkomsten är tyvärr via en försäljning av Gearbox.

Skrivet av Fearnox:

resten av deras IPn är det väl rätt mycket större risk med?

Det tror jag, absolut.

Observera att detta är mina tankar (och inte nödvändigtvis sanningen) som småsparare med en andel i Embracer.


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem

Har sålt mina aktier i det (skit)företaget. Förlorade en del pengar men det är ett sjunkande bluffskepp (mesta köpt med lånade pengar) med olustiga kopplingar och huvudinvesterare. Vill inte vara kvar i ett bolag som jag för den skull inte vill att det skall gå bra för.

Hoppas att Embracer säljer Coffee Stain Studios så mitt favorit Coop-spel Deep Rock Galactic kommer ur deras klor. Rock and stone!

1
Skriv svar