Embracers vd utpekad som säkerhetsrisk

Robot
Embracers vd utpekad som säkerhetsrisk

För affärsintressen i både Ryssland och svensk försvarsindustri.

#embracer, #nyhetstips


Medlem
Citat:

Lars Wingefors skriver till SVT att säkerhetsarbete är A och O för honom och hans företag.

Nu fattar jag varför dom aldrig lyckas leverera något vettigt spel även fast dom köpt upp typ halva Europas spelutvecklings-returser.

Just nu är det all hands on deck för allt säkerhetsarbete dom utför.
Men det måste få vara så.
Safety first.


signatur

subterranean homesick alien

Avstängd
Skrivet av Anton Q:

Nu fattar jag varför dom aldrig lyckas leverera något vettigt spel även fast dom köpt upp typ halva Europas spelutvecklings-returser.

Just nu är det all hands on deck för allt säkerhetsarbete dom utför.
Men det måste få vara så.
Safety first.

lol!

Medlem

Haha Tomas nu får du nog uppdatera nyhetstipsen lite. Jag skrev om dessa innan de andra 😝 vem får cred? 😭


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Skämt åsido.. Börjar känna att Embracer går en relativt tidig död till mötes. Och han känns ju rätt blåst Wingefors.

Känns nästan direkt tydligt att det han har gjort är att han lyckats övertyga människor om att det finns ett högt värde i deras tillgångar av IP's, Trademarks osv...

På så vis har han lyckats lura Svenne-Wall Street att köpa massa aktier (vilket är populärare än någonsin, och andelen av dom som gör det som egentligen inte ens har ens en grundläggande förståelse för ekonomi har str8 up exploderat i storlek)

Du där - som också valt att investera I Embracer (egentligen mest med motivationen att du tycker det är kul å spela spel): SÄÄÄLJ
Jag vet att det kommer innebära en förlustaffär, men det skeppet har tyvärr redan seglat och kommer inte tillbaka.
Nu handlar det om förlustminimering, och det kommer du lyckas bäst med om du säljer alla aktier.
*drumroll*
NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av robbis:

Haha Tomas nu får du nog uppdatera nyhetstipsen lite. Jag skrev om dessa innan de andra 😝 vem får cred? 😭

ojdå.. här hade vi allt en riktig vinnarskalle

Btw hur vet du när dom tipsade?
Stårenånstans?


signatur

subterranean homesick alien

Releasehästryttare
Skrivet av Anton Q:

ojdå.. här hade vi allt en riktig vinnarskalle

Btw hur vet du när dom tipsade?
Stårenånstans?

Nyhetstråden
https://www.fz.se/forum/trad/299553-nyhetstraden

Medlem

Åhå.. Nytt system för det där ser jag..

Tror det måste vara en gliring han gör emot dig personligen helt enkelt.
DW about it happens to me all the time.. You get used to it.


signatur

subterranean homesick alien

Moderator | Testpilot
Skrivet av robbis:

Haha Tomas nu får du nog uppdatera nyhetstipsen lite. Jag skrev om dessa innan de andra 😝 vem får cred? 😭

Skrivet av Anton Q:

ojdå.. här hade vi allt en riktig vinnarskalle

Btw hur vet du när dom tipsade?
Stårenånstans?

Bästa är att skicka ett tips till redaktionen direkt. Säker på att alla som skriver nyheter kikar tråden, men vi får ju mycket nyheter från alla möjliga håll och kanter. Ibland kan vi ha t om ha läst om det innan erat tips och förberett en nyhet som kommer senare.

Sedan är vi inte så hårda när det kommer till tipstack. Var ni snabbare än oss försöker vi få med det


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kommer ni ihåg när alla satt lugnt i båten under covid? När dom satte upp stora väggar på Bromma flygplats? När Lars flög runt?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av robbis:

Haha Tomas nu får du nog uppdatera nyhetstipsen lite. Jag skrev om dessa innan de andra 😝 vem får cred? 😭

"Embracer loves Putin" uppfyller väl kanske inte riktigt "Beskriv nyheten kort."-kriteriet i nyhetstråden.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skribent
Skrivet av robbis:

Haha Tomas nu får du nog uppdatera nyhetstipsen lite. Jag skrev om dessa innan de andra 😝 vem får cred? 😭

Ibland så har man redan skrivit nyheten och har den i pre-pubbad i verktyget när "tipsen" dyker upp. Jag personligen försök ta med om någon fin FZ:are har tipsat, men ibland så missar jag det helt enkelt i Nyhetstråden eller att jag redan skrivit nyheten.

Med det sagt så uppskattar vi såklart att ni forumiter tipsar oss om nyheter ni hittar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bästa är att skicka ett tips till redaktionen direkt.

och såhär gör du det*

https://www.fz.se/kontakt


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

när "tipsen" dyker upp.

lite elakt att dra citat-tecken på "tipsen" tycker jag

Det är ju faktiskt fortfarande ett genuint 'tips' ändå.
Även om du missat att läsa det, eller redan visste det

Om nån skriver I tipstråden typ:
Det har börjat surra runtikring över hela nätet att det på väg att breaka att alla i FZ-crew har small peez.

Då är det ett "tips"


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Anton Q:

lite elakt att dra citat-tecken på "tipsen" tycker jag

Det är ju faktiskt fortfarande ett genuint 'tips' ändå.
Även om du missat att läsa det, eller redan visste det

Om nån skriver I tipstråden typ:
Det har börjat surra runtikring över hela nätet att det på väg att breaka att alla i FZ-crew har small peez.

Då är det ett "tips"

Nu var det inte riktigt så jag menade, Jag menade mer med citat tecknet att tips är just ett tips oavsett vart det kommer ifrån.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu var det inte riktigt så jag menade, Jag menade mer med citat tecknet att tips är just ett tips oavsett vart det kommer ifrån.

Hmm... CItat tecknen ska beskriva detta alltså?

För jag tror att för dom flesta som läser det så förmedlar citattecknen 'såkallade' tips 'såkallade'


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ibland så har man redan skrivit nyheten och har den i pre-pubbad i verktyget när "tipsen" dyker upp. Jag personligen försök ta med om någon fin FZ:are har tipsat, men ibland så missar jag det helt enkelt i Nyhetstråden eller att jag redan skrivit nyheten.

Med det sagt så uppskattar vi såklart att ni forumiter tipsar oss om nyheter ni hittar.

Jag var mest ironisk men skrev det 1 dygn innan tipsaren och 1,5 dygn innan nyheten kom upp. Old news 😝


signatur

1# FZ Troll

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Hmm... CItat tecknen ska beskriva detta alltså?

För jag tror att för dom flesta som läser det så förmedlar citattecknen 'såkallade' tips 'såkallade'

Nåväl, förklarade i alla fall min mening så ingen tar illa upp.

Skrivet av robbis:

Jag var mest ironisk men skrev det 1 dygn innan tipsaren och 1,5 dygn innan nyheten kom upp. Old news 😝

Ja jag förstod lite det också, men tänkte bara ta chansen att förklara lite från min egen sida. Får en del mail ibland att jag inte get folk kred för något jag skrivit och det är aldrig något illa menat eller att jag stulit någons nyhet. Ibland så missar man bara helt enkelt eller så tycker tipset upp efter jag redan skrivit nyheten.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Spontant känner jag att det är en säkerhetsrisk i sig att vapentillverkaren Bofors inte äger sina egna fastigheter själva, utan överlåter det ansvaret till privata ägare eller bolag som per se drivs av ett vinstintresse.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Skämt åsido.. Börjar känna att Embracer går en relativt tidig död till mötes. Och han känns ju rätt blåst Wingefors.

Känns nästan direkt tydligt att det han har gjort är att han lyckats övertyga människor om att det finns ett högt värde i deras tillgångar av IP's, Trademarks osv...

På så vis har han lyckats lura Svenne-Wall Street att köpa massa aktier (vilket är populärare än någonsin, och andelen av dom som gör det som egentligen inte har ens en grundläggande förståelse för ekonomi har str8 up exploderat i storlek)

Du där - som också valt att investera I Embracer (egentligen mest med motivationen att du tycker det är kul å spela spel): SÄÄÄLJ
Jag vet att det kommer innebära en förlustaffär, men det skeppet har tyvärr redan seglat och kommer inte tillbaka.
Nu handlar det om förlustminimering, och det kommer du lyckas bäst med om du säljer alla aktier.
*drumroll*
NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Att Embracer inte är något annat än ett luftslott har ju varit uppenbart ända sedan aktien störtdök så fort de inte lyckades med att spendera ytterligare miljarder. När något tappar värde för att det inte lyckas göra av med mer pengar så borde man svettas ifall man investerat i det.
Misstanken om att det inte fanns någon substans i verksamheten kom redan från början, när en person helt plötsligt börjar köpa upp en massa spelstudios med andras pengar. En spekulation om den värdeökning är inte ett värde i sig.

Medlem
Skrivet av Ender:

Att Embracer inte är något annat än ett luftslott har ju varit uppenbart ända sedan aktien störtdök så fort de inte lyckades med att spendera ytterligare miljarder. När något tappar värde för att det inte lyckas göra av med mer pengar så borde man svettas ifall man investerat i det.
Misstanken om att det inte fanns någon substans i verksamheten kom redan från början, när en person helt plötsligt börjar köpa upp en massa spelstudios med andras pengar. En spekulation om den värdeökning är inte ett värde i sig.

Alright scuuuse me.. Kanske borde förstått det för länge sen då antar jag


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Ender:

Spontant känner jag att det är en säkerhetsrisk i sig att vapentillverkaren Bofors inte äger sina egna fastigheter själva, utan överlåter det ansvaret till privata ägare eller bolag som per se drivs av ett vinstintresse.

Iduno.. Is it though?
Lixom.. Känns inte svinvansklit att typ riksbyggen tillhandahåller hangarerna som bofors bökar på i

Dom lär ju dragit upp lite kontrakt och grejjer som gör att vilket/vilka privata företag som Bofors hyr lokaler av inte har nån direkt möjlighet att fucka med säkerheten.

Och sen om dem här privata ägarna skulle börja gå in och fucka med Bofors på nått sätt... Så lär väl staten osv ha det befogenheter etc som krävs för att gå in och sopa till dom och säga "nu är det så här, att nu sitter ni ner och håller käften bara tillsvidare."

On the same note...

Ser det inte jättetydligt varför dom här businessarna i Ryssland som nån entrepeneurs-clown från Sverige äger skulle utgöra något vidare säkerhetshot..
Skulle vara från Ukraina då, isåfall? Som kanske skulle kunna motiveras av att dom vill fakka för företag som fortsätter investera pengar i Ryssland och då by way of that hjälpa dom finansiera det här kriget.
Men med det sagt skulle ju ändå enbart göra skada för Ukraina, om dom skulle få för sig att typ köra lite ghost-protocol terroristattentat på företag från andra länder.. Framförallt om det är ett land som bjuppar dom på vapen.

Aaaa just det, det också: Bofors... Lixom.. Det är väl mer eller mindre vapenfabriker det handlar om... Vad är det man tänker sig att t.ex. då det privata företaget dom hyr av skulle kunna göra underminera, som är en säkerhetsrisk?

Typ.. Att eftersom dom har huvudnyckeln så skulle dom kunna dra in där på natten å swipea ett par luftvärnskanoner?
Sno hemliga ritningar på olika supervapen coming up som dom förvarar i nått kassaskåp där?

I don't get it, man.
Att det är ett vinstdrivet företag bör väl inte innebära så mycket mer än att typ har ett vinstintresse i att sitta still och hålla käften.. Så länge Bofors då keeps the money pipe, pupin'.

Om någon annan, vem som helst, skulle vilja fucka för Bofors verksamhet där - då kan du väl typ inte ha nått bättre än ett riktigt penga-kått företag som skulle ta direkt påtaglig ekonomiskt skada om den här verksamheten skulle sättas ur spel på nått sätt.
Vet inte om du kan hitta nån som skulle engagera sig mer i att 'bitches better keep their goddam distance' än ärkekapitalister som är rädd att pengapumpen skulle kunna va på väg att stängas av.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Iduno.. Is it though?
Lixom.. Känns inte svinvansklit att typ riksbyggen tillhandahåller hangarerna som bofors bökar på i

Dom lär ju dragit upp lite kontrakt och grejjer som gör att vilket/vilka privata företag som Bofors hyr lokaler av inte har nån direkt möjlighet att fucka med säkerheten.

Och sen om dem här privata ägarna skulle börja gå in och fucka med Bofors på nått sätt... Så lär väl staten osv ha det befogenheter etc som krävs för att gå in och sopa till dom och säga "nu är det så här, att nu sitter ni ner och håller käften bara tillsvidare."

On the same note...

Ser det inte jättetydligt varför dom här businessarna i Ryssland som nån entrepeneurs-clown från Sverige äger skulle utgöra något vidare säkerhetshot..
Skulle vara från Ukraina då, isåfall? Som kanske skulle kunna motiveras av att dom vill fakka för företag som fortsätter investera pengar i Ryssland och då by way of that hjälpa dom finansiera det här kriget.
Men med det sagt skulle ju ändå enbart göra skada för Ukraina, om dom skulle få för sig att typ köra lite ghost-protocol terroristattentat på företag från andra länder.. Framförallt om det är ett land som bjuppar dom på vapen.

Aaaa just det, det också: Bofors... Lixom.. Det är väl mer eller mindre vapenfabriker det handlar om... Vad är det man tänker sig att t.ex. då det privata företaget dom hyr av skulle kunna göra underminera, som är en säkerhetsrisk?

Typ.. Att eftersom dom har huvudnyckeln så skulle dom kunna dra in där på natten å swipea ett par luftvärnskanoner?
Sno hemliga ritningar på olika supervapen coming up som dom förvarar i nått kassaskåp där?

I don't get it, man.
Att det är ett vinstdrivet företag bör väl inte innebära så mycket mer än att typ har ett vinstintresse i att sitta still och hålla käften.. Så länge Bofors då keeps the money pipe, pupin'.

Om någon annan, vem som helst, skulle vilja fucka för Bofors verksamhet där - då kan du väl typ inte ha nått bättre än ett riktigt penga-kått företag som skulle ta direkt påtaglig ekonomiskt skada om den här verksamheten skulle sättas ur spel på nått sätt.
Vet inte om du kan hitta nån som skulle engagera sig mer i att 'bitches better keep their goddam distance' än ärkekapitalister som är rädd att pengapumpen skulle kunna va på väg att stängas av.

Ya'll drama queens.

Ingen bryr sig om Wingerfors (or whatever)'s sopiga företag.
Privataktörerna bryr sig järnet om att Bofors inte ska ha nån anledning att sluta betala för deras tjänster.


signatur

subterranean homesick alien

Redaktör
Skrivet av robbis:

Haha Tomas nu får du nog uppdatera nyhetstipsen lite. Jag skrev om dessa innan de andra 😝 vem får cred? 😭

Är det för mycket begärt att du skickar tipsen i den ordning jag läser dem, kanske...? Kom ihåg att jag är gamma och förvirrad.

Nä, stort tack! Alla tips uppskattas, även om jag/vi missar att credda/tacka ibland.


signatur
Redaktör
Skrivet av Anton Q:

Där går bra, Nyhetstråden också. Vilket som går bra. Jag missade att tacka @robbis denna gång, åtgärdat nu.


signatur
Medlem
Skrivet av Anton Q:

Skämt åsido.. Börjar känna att Embracer går en relativt tidig död till mötes. Och han känns ju rätt blåst Wingefors.

Känns nästan direkt tydligt att det han har gjort är att han lyckats övertyga människor om att det finns ett högt värde i deras tillgångar av IP's, Trademarks osv...

På så vis har han lyckats lura Svenne-Wall Street att köpa massa aktier (vilket är populärare än någonsin, och andelen av dom som gör det som egentligen inte har ens en grundläggande förståelse för ekonomi har str8 up exploderat i storlek)

Du där - som också valt att investera I Embracer (egentligen mest med motivationen att du tycker det är kul å spela spel): SÄÄÄLJ
Jag vet att det kommer innebära en förlustaffär, men det skeppet har tyvärr redan seglat och kommer inte tillbaka.
Nu handlar det om förlustminimering, och det kommer du lyckas bäst med om du säljer alla aktier.
*drumroll*
NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Jag vet inte om det är en så bra ide att säga vad folk ska göra med sina pengar på börsen, Finansinspektionen brukar ogilla det. Bara ett litet tips.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Skämt åsido.. Börjar känna att Embracer går en relativt tidig död till mötes. Och han känns ju rätt blåst Wingefors.

Känns nästan direkt tydligt att det han har gjort är att han lyckats övertyga människor om att det finns ett högt värde i deras tillgångar av IP's, Trademarks osv...

På så vis har han lyckats lura Svenne-Wall Street att köpa massa aktier (vilket är populärare än någonsin, och andelen av dom som gör det som egentligen inte har ens en grundläggande förståelse för ekonomi har str8 up exploderat i storlek)

Du där - som också valt att investera I Embracer (egentligen mest med motivationen att du tycker det är kul å spela spel): SÄÄÄLJ
Jag vet att det kommer innebära en förlustaffär, men det skeppet har tyvärr redan seglat och kommer inte tillbaka.
Nu handlar det om förlustminimering, och det kommer du lyckas bäst med om du säljer alla aktier.
*drumroll*
NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

När de tog emot Saudi-pengarna dumpade jag alla mina aktier som en varm potatis. Kan inte säga att det direkt var något genidrag eftersom jag gjorde det av moraliska övertygelser, men det känns ändå som att jag nu kan känna mig lite sådär smart på efterkant 😅

Skrivet av Keneay:

Jag vet inte om det är en så bra ide att säga vad folk ska göra med sina pengar på börsen, Finansinspektionen brukar ogilla det. Bara ett litet tips.

Kan du utveckla lite? Hur menar du att Anton Q's spådom om en dyster framtid för Embracer och uppmaning att sälja deras aktier kan få Finansinspektionen att bli inblandad? Det här är inte en sån där situation där jag låtsas vara ovetande, för jag vet absolut inte hur det fungerar, och vill gärna veta.

Medlem

Blir man för stor kommer statspropagandan och trycker ner en.

Medlem
Citat:

Du där - som också valt att investera I Embracer (egentligen mest med motivationen att du tycker det är kul å spela spel): SÄÄÄLJ

Nu handlar det om förlustminimering, och det kommer du lyckas bäst med om du säljer alla aktier.
*drumroll*
NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Skrivet av Kyraal:

Kan du utveckla lite? Hur menar du att Anton Q's spådom om en dyster framtid för Embracer och uppmaning att sälja deras aktier kan få Finansinspektionen att bli inblandad? Det här är inte en sån där situation där jag låtsas vara ovetande, för jag vet absolut inte hur det fungerar, och vill gärna veta.

Om du har egen vinning i att en aktie går upp eller ner och du hetsar folk till köp eller sälj så är det kursmanipulation vilket är olagligt och du kan hamna under Finansinspektionens lupp.

Finns även många andra sätt att åka dit så detta är bara ett av dem men att sitta och säga att folk verkligen gör bäst i att sälja och hetsa genom att säga att ända vägen framåt är neråt och man kommer förlora alla sina pengar annars är inte bara en lögn (eftersom det extremt sällan går spikrakt åt ena eller andra hållet oavsett hur bra eller dåligt företaget går) men även förmodligen över gränsen för att just anses som ett försök till att manipulera aktiekursen så därför nämnde jag bara att man bör tänka sig för vad man säger.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Är det för mycket begärt att du skickar tipsen i den ordning jag läser dem, kanske...? Kom ihåg att jag är gamma och förvirrad.

Nä, stort tack! Alla tips uppskattas, även om jag/vi missar att credda/tacka ibland.

Det var mest på skoj. Tar inte illa upp.. Bara lite 😭


signatur

1# FZ Troll

12
Skriv svar