Hårddisk mysterium?

Medlem
Hårddisk mysterium?

Jag har Microsoft flygsimulator installerat på interna hårddisken.
När spelet släpptes för en massa månader sedan tog den upp ungefär 120 gb på interna minnet.
Med tiden har det släppts uppdateringar och jag har laddat ner alla världs uppdateringar igenom en lista i spelets meny för världs uppdateringar.

När man går in på listan i xboxen för alla installerade spel då ser man storleken på alla spel. Flygsimulatorn visar nu enorma 258gb i listan. Jag tänker ja det är alla uppdateringar och världs uppdateringar som ökat storleken.

Meeen?? När man flyttar markören till flygsimulatorn bilden i listan över alla installerade spel och trycker på den lilla högra knappen under den lysande xbox knappen på handkontrollen och väljer hantera spel. Där står det hur mycket spelet tar upp exakt på interna hårddisken i en annan lista: Grund spel 69 GB. Offline läge 59 GB. Add on suport 1 GB. Det blir = 129 GB.

Så vad är 258 GB för nått ??? Fattar inte ?????

Medlem

Vet inte om det här är det rätta svaret men jag gissa på att spelet har alkolerat mer utrymme på din hårddisk för att kunna ladda/streama världen när du flyger. Sen när du stänger av raderas den datan men utrymmet som spelet tar upp är fortfarande den samma.

Det är för att inte riskera att det tar slut på utrymme när spelet ska ladda ner/streama världen.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Vet inte om det här är det rätta svaret men jag gissa på att spelet har alkolerat mer utrymme på din hårddisk för att kunna ladda/streama världen när du flyger. Sen när du stänger av raderas den datan men utrymmet som spelet tar upp är fortfarande den samma.

Det är för att inte riskera att det tar slut på utrymme när spelet ska ladda ner/streama världen.

Nej så kan det inte vara för spelet är avstängt nu och jag har inte spelat på lång tid.
Nu när jag växlar från den vanliga listan i alla spel där det står 258 gb till listan där det visar exakt allt vad spelet tar upp i hårddisken av grund spelet och olika tillägg då visar det mycket mycket mindre?
Kan det vara så att de resterande GB är i nått annat dolt minne i xboxen?

Här behövs en teknisk kunnig person som kanske kan svara om detta.

Eller menar du att dessa extra GB är dolda på den interna minnet?

1
Skriv svar