Klart! Microsoft och Activision Blizzard skjuter sin deadline till oktober

Robot
Klart! Microsoft och Activision Blizzard skjuter sin deadline till oktober

Affären ros inte i hamn i juli, men Microsoft är "optimistiska".

#activision-blizzard, #microsoft


Medlem

Sannolikt vill Microsoft inte ta några risker för en affär värd hisnande 700 miljoner svenska kronor.

Ni får multiplicera det med tusen. 😉


signatur

Kunskapsförmedlare.

Moderator | Testpilot

Nu skippar vi all typ av mobbning i kommentarena. Bete er.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Tor
Medlem
Medlem

Dröjt lika länge som vårat Nato medlemskap känns det som

Medlem

Kul för anställda som troligen får en bättre arbetsgivare än man har just nu.
Ska bli spännande om MS kan få ordning på Halo nu så äntligen. Önsketänkandet är väl om blizzard kan fixa ett halo wars 3 som ska spelas med mus och tangentbord optimerat för pc.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Kul för anställda som troligen får en bättre arbetsgivare än man har just nu.
Ska bli spännande om MS kan få ordning på Halo nu så äntligen. Önsketänkandet är väl om blizzard kan fixa ett halo wars 3 som ska spelas med mus och tangentbord optimerat för pc.

Med tanke på hur Blizzard har misshandlat Warcraft 3 reforged skulle jag inte hoppas så mycket på halo wars 3

Ambassadör
Xbox

En vänskaplig uppgörelse med CMA bådar gott inför framtida uppköp.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Keima:

Dröjt lika länge som vårat Nato medlemskap känns det som

Det har vi väntat på i ett år, sedan förra toppmötet, och detta sen Januari förra året så detta har dragit ut på tiden mer Men istället för ratificeringar är det domstolar och konkurrensverk som ska godkänna det hela. Och nu är det CMA som är de som håller allt tillbaka (denna affärens Turkiet alltså) men omförhandlingar och anpassningar från Microsofts sida håller på att diskuteras fram så det kommer med största sannolikhet gå igenom innan Oktober. Även Nato-inträdet, om bara Turkiet behagar sammanträda och rösta in oss så fort som möjligt. Annars måste vi vänta tills deras sommarledighet är över och då öppnar de igen i Oktober.

Medlem

Undrar hur många som kommer sparkas för MS ska ha tillbaka lite av kakan?

Medlem
Skrivet av John7612:

Undrar hur många som kommer sparkas för MS ska ha tillbaka lite av kakan?

3


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Varför finns det en deadline ifall man ändå kan skjuta fram den, borde väl kallas softline då istället. (Men men).

Tycker det är skönt att denna saga förhoppningsvis är slut nu, jag är inte för denna megacorp grej som både Sony och MS håller på med, men däremot så är jag för att företag ska få agera som de vill ( nåja, inom rimliga gränser). Sen är det upp till oss spelare att avgöra vad, vilka och hur och om vi vill stödja dessa. Jag är en PS spelare (och PC till viss del ) men har dock tyckt att det varit lustigt att man försökt stoppa denna affär. Visst det suger med exklusiva titlar hit och dit ( oavsett vilka sida som har det) och för oss spelare är det ju bäst att kunna spela på alla plattformar.

En risk med att dessa två blir större är ju att det ger större incitament för exklusiva titlar, tex en spelutvecklare som inte är bunden till MS eller PS har som mål att sälja så mycket som möjligt av sitt spel och släpper det då på så många plattformar som den kan. En utvecklare som är bunden kan få direktiv från sin ägare att detta endast kommer att släppas på X konsol/plattform. (För att försöka knyta upp spelare till den egna sfären).

Detta är väl ingen fara egentligen när det gäller en mindre % av marknanden och titlarna men jag tittar framåt och ifall det fortsätter med uppköp så kan ju denna % öka rejält och risken för exklusiva titlar ökar. Jag hoppas ju att vi aldrig kommer dit men smått orolig är jag dock. (Just exklusiva titlar är endast en del i riskerna med megacorp).

Medlem
Skrivet av John7612:

Undrar hur många som kommer sparkas för MS ska ha tillbaka lite av kakan?

De sysslar väl inte med något välgörenhetsprogram? De anställer och sparkar som de behöver.

Avstängd

Blir mycket todigare än Oktober. Bara vill ha mer tid om inte CMA acceptera ny inlämning senast 29 Augusti. Då får dom minnst 1mån extra tid.

Får dom nu bättre vänskap med CMA som godkänner nu komner det ju gå fortare vid nästa köp av Sega och Take Two.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Varför finns det en deadline ifall man ändå kan skjuta fram den, borde väl kallas softline då istället. (Men men).

Deadlinen var egentligen till för att varken Microsoft eller ABK skulle kunna dra ut på tiden och försöka förhala affären av någon anledning. Men då dessa förhinder är externa (CMA) och de två aktörerna inte råder över omständigheterna är det bara logiskt att de kan skjuta upp den. Hade de haft något mindre noggrant (som du kallar softline, vet inte om det är en riktig grej?) hade någon part kunnat förhala det hela utan att påverkas det minsta så det var väl tänkt att ge affären en än större tyngd och allvar. Antar jag.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Deadlinen var egentligen till för att varken Microsoft eller ABK skulle kunna dra ut på tiden och försöka förhala affären av någon anledning. Men då dessa förhinder är externa (CMA) och de två aktörerna inte råder över omständigheterna är det bara logiskt att de kan skjuta upp den. Hade de haft något mindre noggrant (som du kallar softline, vet inte om det är en riktig grej?) hade någon part kunnat förhala det hela utan att påverkas det minsta så det var väl tänkt att ge affären en än större tyngd och allvar. Antar jag.

Ja absolut, det är förstås helt förståligt att en sådan här sak skjuts upp speciellt med tanke på det yttre omständigheterna. Det är även säkert rätt vanligt att dessa saker skjuts upp, det var endast en lite rolig detalj i sammanhanget. Angående softline , så var det endast något jag kom på i stunden tror inte det är ett vedertaget begrepp i branschen.

Avstängd

Hypade att snart kunna spela Activision/Blizzard spel i Xcloud eller från Game Pass?

Medlem
Skrivet av Nerox:

Ja absolut, det är förstås helt förståligt att en sådan här sak skjuts upp speciellt med tanke på det yttre omständigheterna. Det är även säkert rätt vanligt att dessa saker skjuts upp, det var endast en lite rolig detalj i sammanhanget. Angående softline , så var det endast något jag kom på i stunden tror inte det är ett vedertaget begrepp i branschen.

Antagligen händer det rätt ofta, även om få affärer är av denna storleken och granskas lika hårt
Haha inte konstigt jag inte hade hört uttrycket innan då!

Skrivet av jontebula:

Hypade att snart kunna spela Activision/Blizzard spel i Xcloud eller från Game Pass?

Hum, vet inte om jag orkar hypa "snart" när det kan handla om 2-3 månader men förhoppningsvis löser det sig snabbare än så.

Medlem

Det kommer INTE att ta 3 månader. Kommer gå betydligt snabbare än så. 4-6 veckor för CMA. Då har det gått över FTCs rättegång, deras egna rättegång med egen "domare" som kan inte göra något alls. En ganska tandlös rättegång. För en federal domare har redan dömt, 2 gånger i Microsofts fördel, i det här. Det är över för FTCs del. Lina Khan kan inget mera göra. Skulle FTC döma till FTCs fördel kan Microsoft hänvisa till Judge Corley och den 9de domstolen.

Skrivet av Freeman79a:

Det kommer INTE att ta 3 månader. Kommer gå betydligt snabbare än så. 4-6 veckor för CMA. Då har det gått över FTCs rättegång, deras egna rättegång med egen "domare" som kan inte göra något alls. En ganska tandlös rättegång. För en federal domare har redan dömt, 2 gånger i Microsofts fördel, i det här. Det är över för FTCs del. Lina Khan kan inget mera göra. Skulle FTC döma till FTCs fördel kan Microsoft hänvisa till Judge Corley och den 9de domstolen.

Hahaha å där fortsätter du och säger att det snart är klart! Du har sagt det några gånger nu, men visst säger man var dag att det skall bli regn i morgon så får man ju rätt för eller senare

Är det inte bättre att bara låta det spela ut sej och vänta tills det verkligen blir färdigt.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Hahaha å där fortsätter du och säger att det snart är klart! Du har sagt det några gånger nu, men visst säger man var dag att det skall bli regn i morgon så får man ju rätt för eller senare

Är det inte bättre att bara låta det spela ut sej och vänta tills det verkligen blir färdigt.

Senast 29 Augusti är det klart eftersom CMA kommer godkänna Microsoft nya besked dom kommer lämna in. Många tror det kommer gå fortare och inte den 29 Augusti.

Skrivet av jontebula:

Senast 29 Augusti är det klart eftersom CMA kommer godkänna Microsoft nya besked dom kommer lämna in. Många tror det kommer gå fortare och inte den 29 Augusti.

E det samma personer som när du sa att det skulle vara klart vid slutet av föra månaden och som sa att det skulle vara klart den 18:e nu i måndags

Kanske lika bra för er två att sluta upp med era datum och helt enkelt vara vänta tills det e klart.
E ju inte så att ni egentligen lyssnar helt och hållet på vad era youtubeera säger utan ni hör en sak och sen tror ni nåt annat


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd

Är då Microsoft ska lämna in och dom typ säkra på att det kodkänns då. Kan som sagt bli godkänt redan om 1-2 veckor. Själv tror jag att det tar till 29 Augusti.

Sist var min egen gissning att det skulle godkännas. Tom Warren m.fl trodde ej det skulle godkännas vilket visade sig stämma. Nu tror Tom Warren och youtubers att det kommer godkännas vid ny inlämning.

Sen är ju frågan om vi får spelen några dagar efter att det godkänns eller om vi måste vänta 1-3mån. Skulle ju redan kunna vara klart med Call Of Duty som skulle kunna komma bara några dagar efter godkännande och köp men att vi får vänta på andra spel 1-3mån (Min egen gissning)

Avstängd

https://youtu.be/jpS7qkMcsVc

Här är senaste nytt om Microsoft och CMA.

Medlem

Uppdatering.

https://twitter.com/tomwarren/status/1682159095694995456?t=x_...

Ohhh tack Tom Warren. 2 Augusti rättegången kommer inte att hållas.

1
Skriv svar