Jobbannonser antyder nytt Star Wars Jedi från Respawn

Robot
Jobbannonser antyder nytt Star Wars Jedi från Respawn
Medlem

3 Månader sedan och spelet är fortfarande kasst optimerat. Ska inte behöva ha 40-50fps med ett 4090....

Medlem

Du skriver nyheterna riktigt bra Tomas! Fängslande, en aning rolig ton men även allvarligt och allt man behöver veta i inte alltför många stycken eller lång text.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Ronzem:

3 Månader sedan och spelet är fortfarande kasst optimerat. Ska inte behöva ha 40-50fps med ett 4090....

Jupp. Riktig katastrof release, synd då det är ett bra spel i grunden.

Avstängd
Skrivet av Kasse:

Jupp. Riktig katastrof release, synd då det är ett bra spel i grunden.

Inte så jätteroligt tyvärr, första var både roligare och med bättre story.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Inte så jätteroligt tyvärr, första var både roligare och med bättre story.

Konstigt nog tycker jag också att första spelet var bättre även fast survior är bättre på pappret

Redaktör
Skrivet av Ronzem:

3 Månader sedan och spelet är fortfarande kasst optimerat. Ska inte behöva ha 40-50fps med ett 4090....

Oj jäklar. Låter helt skevt - jag ligger där nånstans på en lastgammal laptop med 1070. Lite lägre settings får man tro, men ändå.

Skrivet av theBoosing:

Du skriver nyheterna riktigt bra Tomas! Fängslande, en aning rolig ton men även allvarligt och allt man behöver veta i inte alltför många stycken eller lång text.

Tsck, vad snällt sagt!


signatur
Medlem
Skrivet av Ronzem:

3 Månader sedan och spelet är fortfarande kasst optimerat. Ska inte behöva ha 40-50fps med ett 4090....

Vägrade köpa pga prestandaproblem och inväntar release på EA play. Verkar ha varit värt än så länge.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

3 Månader sedan och spelet är fortfarande kasst optimerat. Ska inte behöva ha 40-50fps med ett 4090....

Varit samma problem med andra UE4 spel senaste tiden, eller generellt AAA spel överlag.
Hogwarts Legacy som även det använder UE4 motorn hade urusel prestanda vid release också, kunde dippa ner till sub 5 fps för mig även när jag körde med alla inställningar på lägsta, dock har jag bara ett 2080 men spelet ser knappast ut som "Unrecord".

Medlem

Tyckte om Fallen Order och i Jedi Survivor tyckte jag om det kosmetiska man äventyrar och letar efter... men det blev mycket rännande, letande och "röda ladugårds väggar" (continue the story to use the ability) I en open world.

Enligt min uppfattning så var det något rörigt att komma ihåg vilka vägar man skulle upp eller ner i områden och passager. Vissa spel kan må bra av lite open world - men just denna serie skulle må bra av att vara lite mer som i Fallen Order.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Inte så jätteroligt tyvärr, första var både roligare och med bättre story.

Håller med. 2a spelet var inte dåligt på något sätt (förutom prestandan) men hela open world grejen känns påtvingad. Föredrog såsom 1an var designad, samt huvudfienderna i 2an var båda väldigt tråkiga karaktärer.


signatur

I drank what?

Redaktör

Bara jag här som gillar Survivor mer än Fallen Order? Tyckte förra var rätt kantigt och opolerat. Det är visserligen nya också på sina håll, men i mindre utsträckning tycker jag.


signatur
Medlem
Skrivet av Ronzem:

3 Månader sedan och spelet är fortfarande kasst optimerat. Ska inte behöva ha 40-50fps med ett 4090....

Folk som valde konsol gjorde ett bra val ekonomiskt sett med andra ord

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Bara jag här som gillar Survivor mer än Fallen Order? Tyckte förra var rätt kantigt och opolerat. Det är visserligen nya också på sina håll, men i mindre utsträckning tycker jag.

Tyckte ochså survivor var ett bättre och mer polerat spel och jag gillade den lätt metroidvanialiknande kartan. Men jag vet inte om jag vill ha en del tre, vill ha mer star wars långt tidsmässigt ifrån filmerna.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Bara jag här som gillar Survivor mer än Fallen Order? Tyckte förra var rätt kantigt och opolerat. Det är visserligen nya också på sina håll, men i mindre utsträckning tycker jag.

Tycker det mesta var bättre med Survivor. Men jag blev besviken på storyn. Inte för att första spelet hade den bästa storyn heller.

Skrivet av theBoosing:

Du skriver nyheterna riktigt bra Tomas! Fängslande, en aning rolig ton men även allvarligt och allt man behöver veta i inte alltför många stycken eller lång text.

Hear, hear! Ge mannen en löneförhöjning eller en Steam Deck


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Tomas Helenius:

Bara jag här som gillar Survivor mer än Fallen Order? Tyckte förra var rätt kantigt och opolerat. Det är visserligen nya också på sina håll, men i mindre utsträckning tycker jag.

Jag tycker det är underhållande som f-n. Roliga "kartor" och intressanta miljöer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Gaara:

Folk som valde konsol gjorde ett bra val ekonomiskt sett med andra ord

Riktig dålig prestanda på konsol med. Mellan 40 och 60fps i prestanda läge på PS5 och spelet går ibland ner under 1080P. Tror det är stabilt på 30fps men då körs det runt 1440p med resolution scaler.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Riktig dålig prestanda på konsol med. Mellan 40 och 60fps i prestanda läge på PS5 och spelet går ibland ner under 1080P. Tror det är stabilt på 30fps men då körs det runt 1440p med resolution scaler.

Ja jo många spel släpps idag med usel prestanda oavsett platform. Men har man fläskat på med en dator för över 40tusen med rtx 4090 så förväntar man sig ju mer.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Inte så jätteroligt tyvärr, första var både roligare och med bättre story.

Skrivet av BabyJones:

Konstigt nog tycker jag också att första spelet var bättre även fast survior är bättre på pappret

Skrivet av Piraten88:

Tyckte om Fallen Order och i Jedi Survivor tyckte jag om det kosmetiska man äventyrar och letar efter... men det blev mycket rännande, letande och "röda ladugårds väggar" (continue the story to use the ability) I en open world.

Enligt min uppfattning så var det något rörigt att komma ihåg vilka vägar man skulle upp eller ner i områden och passager. Vissa spel kan må bra av lite open world - men just denna serie skulle må bra av att vara lite mer som i Fallen Order.

Skrivet av Mirage:

Håller med. 2a spelet var inte dåligt på något sätt (förutom prestandan) men hela open world grejen känns påtvingad. Föredrog såsom 1an var designad, samt huvudfienderna i 2an var båda väldigt tråkiga karaktärer.

Skrivet av Tomas Helenius:

Bara jag här som gillar Survivor mer än Fallen Order? Tyckte förra var rätt kantigt och opolerat. Det är visserligen nya också på sina håll, men i mindre utsträckning tycker jag.

Håller med om att Fallen Order kändes något bättre. Det var många roliga planeter att få besöka och utforska.

Hade dock väldigt skoj med Survivor som var ett bra spel. Föredrar dock de mindre världarna man fick besöka i ettan.

Sjukt rolig serie som jag inte kan få nog av så fortsätt pumpa ut de, tack. Respawn Entertainment har talang.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Spelar just nu Fallen order.. ganska lätt svårighetsgrad för att komma genom lite snabbare.. vill egentligen bara ha storyn.. är i kapitel tre just nu, helt okey, väldigt mycket uncharted är det!

Medlem

Bra att hur spelbart något är är så subjektivt. Störde mig aldrig nämnvärt på prestandan vid release, men jag vet att för många var det ”bokstavligen ospelbart”. Ursäktar dock inte situationen alls bara för att jag har lägre standard än de flesta när det gäller prestanda.

1
Skriv svar