Capcom stänger inte dörren till remakes av Resident Evil-sidospår också

Robot
Capcom stänger inte dörren till remakes av Resident Evil-sidospår också

De har ju remake-flyt nu, så varför inte?

#capcom, #remake, #resident-evil


Medlem

Hoppas verkligen på en remake av Code Veronica


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Hur ska Capcom överleva när alla Remakes är gjorda. Ska de börja om då?

Skribent
Skrivet av Therant:

Hur ska Capcom överleva när alla Remakes är gjorda. Ska de börja om då?

Vi är nog en eller två generationer bort då. Vilket innebär de kan börjar göra remasters. Sen kan de börja om och göra nya remakes för de som finns idag har blivit gamla.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vill definitivt att nästa remake blir Resident Evil Remaken från GameCube med over-shoulder perspektiv som övriga remakes.
Känns som det ligger helt rätt i tiden.
Efter det kan de göra Code Veronica och sedan Zero.

Medlem

En fortsättning på Resident Evil 4 remake vore jävligt kul.

Nu har jag inte spelat hela serien så vet inte om det redan finns någon fortsättning på den storyn.

Edit: Jag antar att det är resident evil 5 då. Men vill ha mer av 4an.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

RE4 Remaken var en hädelse mot originalet.

Ändrad story till det värre, Borttagna bossar, borttagen dialog mellan Leon och bossarna, alldeles för seriöst och mörkt och emo och deppigt, bortklippta scener mellan karaktärer, tråkigare karaktärer överlag, sämre voice acting, IN GAME SHOP, och värst av allt den b-rulle films ostiga dialogen är helt borta. Ja Leon säger "Where is everyone going? Bingo?" i början men det är det ända ost som finns kvar.

RE4 Remaken är som att gå till en pizzera och ena dagen få den godaste pizzan du någonsin ätit Sen går du dit dan efter beställer samma pizza men nu saknas osten. Samma pizza men all ost är borta.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Chronicles och dark Chronicles remake till VR vore kul och förmodligen ganska enkelt att göra:)

Medlem
Skrivet av lonian:

En fortsättning på Resident Evil 4 remake vore jävligt kul.

Nu har jag inte spelat hela serien så vet inte om det redan finns någon fortsättning på den storyn.

Edit: Jag antar att det är resident evil 5 då. Men vill ha mer av 4an.

Från vad jag förstod så tog RE4R avstånd från 5an, för i OG:

så levererade Wong parasiten till Wesker, men i RE4R så ångrar hon sig och flyger en annan väg.

Men jag reserverar mig att ha fel.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Earthscum:

RE4 Remaken var en hädelse mot originalet.

Ändrad story till det värre, Borttagna bossar, borttagen dialog mellan Leon och bossarna, alldeles för seriöst och mörkt och emo och deppigt, bortklippta scener mellan karaktärer, tråkigare karaktärer överlag, sämre voice acting, IN GAME SHOP, och värst av allt den b-rulle films ostiga dialogen är helt borta. Ja Leon säger "Where is everyone going? Bingo?" i början men det är det ända ost som finns kvar.

RE4 Remaken är som att gå till en pizzera och ena dagen få den godaste pizzan du någonsin ätit Sen går du dit dan efter beställer samma pizza men nu saknas osten. Samma pizza men all ost är borta.

Så man har tagit bort allt det dåliga från original Re4 mao? Låter bra imo 👍👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Så man har tagit bort allt det dåliga från original Re4 mao? Låter bra imo 👍👍

Känner personligen det är som två olika spel av vad jag minns från orginalet och nu är det ju otroligt bra. Båda är bra men remaken är bättre, det är ju current gen trots allt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Känner personligen det är som två olika spel av vad jag minns från orginalet och nu är det ju otroligt bra. Båda är bra men remaken är bättre, det är ju current gen trots allt.

Tyckte 4an var Ok när originalet kom.
Kändes inte som Resident evil i den tidens mått. Vissa gillar gameplayet men jag tyckte kontrollerna kändes oerhört handikappade.
Också spelet som satte starten för nedgången av resident evil som tog väldigt lång tid innan det återhämtade sig.

Men i slutändan ett helt ok spel.
VR versionen till Meta Quest 2 är den bästa av dom alla
Ser fram emot VR versionen av Remaken 🙂👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gör de ordentlig remake av Code Veronica så köper jag tio exemplar på direkten haha.
Skämt åsido. Det är ett av mina favorit RE faktiskt. Älskade det när det kom ut och hade gärna sett det få samma kärlek som de visat med ex RE 4.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Chronicles och dark Chronicles remake till VR vore kul och förmodligen ganska enkelt att göra:)

Även om dessa är spinoffs och mer att de återberättar spelen i railshooter-format så hade de varit perfekta för VR.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Dom borde remaka re zero det spelet är sorgligt bortglömt

Medlem

De borde göra om Resident Evil Survivor för VR.

Medlem

Vore grymt med en remake på Code Veronica! Zero vore också nice


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Min bästa polare som hängt med längst älskar resident evil, så om capcom fortsätter göra ett bra jobb så blir han nöjd. 😀

1
Skriv svar