Dave the Diver lämnar early access och gör succé

Robot
Dave the Diver lämnar early access och gör succé

Dyk på dagen, driv sushirestaurang på kvällen.

#Dave-the-diver, #Mintrocket, #nyhetstips


Medlem

Härligt spel skall spelas i helgen ihop med Battlebit Remastered!


signatur

//monster

Releasehästryttare

Wow! Vilken trailer!

Detta måste ju spelas!

Medlem

Det är inte ett dåligt spel men för mig, kanske 3/5. Bara spelat ett par timmar så jag kanske ändrar mig helt efter man verkligen kommit in i det. Gillar man tidsbaserade minispel + samla på sig saker, så absolut.

Undrar varför så mycket social media och appar ska vara simulerat i det, jag spelar för att komma bort från sånt.. Känns som man varit lite lat och lagt till det för att det blir enkelt att förklara vissa system, hade varit roligare och framförallt mysigare med andra lösningar.

En annan lat lösning är att man förklarar slumpgeneratorn (för dykiningsbanan) genom magi, "ekosystemet förändras varje gång! vi vet inte varför!". Kunde man inte bara enkelt löst det genom att säga att båten åker runt till lite olika platser, därför ser det olika ut? Man bryr sig inte så mycket om världsbyggande alls utan det är bara ännu ett spelmoment / system.

Fragtjuv

Det får jag kolla upp så småningom. Det ser väldigt trevligt ut.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Ser mysigt ut men blev stressad över alla olika delar. Känns som att det är 1000 saker man ska lyckas hinna med under en dag.


signatur

PSN: OAKTHYR

Skribent

Kul än så länge, ungefär 7 timmar in. Mycket att göra och samla på, men svårt att göra fel, så blir lite lagom puttrigt och lutar åt casualhållet. Inte den mest indragande story jag någonsin upplevt, men tillräckligt intressant och småhumoristiskt för att jag ska vilja fortsätta.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

aldrig hört om detta tidigare, men såg ju underbart ut så blev ett köp direkt

1
Skriv svar