Snabbkollen – Vilket Metacritic-snitt får Starfield?

Medlem

det är ju rätt sällan spel faktiskt lever upp till hypen, men jag hoppas innerligt att dom lyckas så att jag får ett fett bra spel


signatur

//monster

eld
Medlem

Fallout 4, som många anser är deras sämsta spel från maryland studion sedan ett långt tag tillbaka fick 84, så allt mellan 84 och skyrims 94.

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Förmodligen skyhöga betyg bland kritiker rent generellt men något lägre hos spelare. Svårt att lita på saker och ting Todd säger

Spelet lär ha enorm marknadsföringsbudget så man kan ju vänta sig höga kritikerbetyg.

Medlem

Bara hypen kommer att ge några 100% innan folk spelat spelet ordentligt. Men också 0% från folk som hypat för mycket och trodde att spelet var något annat. Men också flera 0% från trollen också så klart. Jag kan redan nu se alla "köp inte Starfield" videos folk kommer att göra på youtube. Bara för att folk ska klicka på videon.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Perfekt betyg på ett perfekt spel.

Man har väl lov att hoppas?

Jag hade varit lite säkrare på att spelet hade varit bra om folk från Microsoft sagt att dom hjälpt till ordentligt. Med rätt hjälp så tror jag att Bethesda kan bli en riktigt bra studio. Men utan eller fel hjälp så är jag tvivlade.

Medlem

Om det blir riktigt jävla bra så tror jag det hamnar på runt 83-87 på metacritic. Detta pga att folk ogillar Bethesda av olika anledningar och därför inte riiiiktigt kan sätta ett högt betyg trots att det (kanske och förhoppningsvis) förtjänar bättre.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Vi lever i en period där hela internet tycker det är cool att hata, så jag gissar på det sämsta möjliga betyget som användare kan ge. Inte för att det är ett dåligt spel, utan mer för att dessa användare vill verka coola, hippa, häftiga och kunna skryta till sina onlinekompisar att de dissat ett spel.

Det är blott en kraftig minoritet som väljer att hata.

En kraftig majoritet kan vara kritiska utan att hata.

Ett koncept som verkar märkligt svårt att greppa för en del.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av eld:

Fallout 4, som många anser är deras sämsta spel från maryland studion sedan ett långt tag tillbaka fick 84, så allt mellan 84 och skyrims 94.

Den stora massan har inte koll på specifika avdelningar/studios utan dem ser enbart "Bethesda" och då bör Fallout 76 agera måttstock.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag vill tro att FZ-communityn kan fungera som en måttstock. Playstation fanboys kommer att lägga låga reviews bara för att Xbox-fanboys gör detsamma på Playstation releases (och vice versa). Ett spel som släpps på respektive plattform blir hyllat/hatat (mycket generaliserat av mig såklart), beroende på vilket läger man tillhör.

Tycker att jag ser det hela tiden här på forumet. Någon sorts stolthet och ägandeskap bara för att man använder en viss tjänst. Kan säkert själv vara skyldig till det emellanåt.

Anyhow... Jag tror 80-90, men hoppas innerligt att det förtjänar högre än så (och även uppnår det).

eld
Medlem
Skrivet av Freakon:

Den stora massan har inte koll på specifika avdelningar/studios utan dem ser enbart "Bethesda" och då bör Fallout 76 agera måttstock.

Då var väl redfall ännu sämre

Medlem
Skrivet av eld:

Då var väl redfall ännu sämre

Nä, det är för mycket på andra hållet. Det är samma poäng som gäller även här: den stora massan är inte så insatt. Ex så kopplar inte de flesta ihop Doom med Bethesda utan ID.

Detta borde du veta?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Davinchevo:

Jag vill tro att FZ-communityn kan fungera som en måttstock. Playstation fanboys kommer att lägga låga reviews bara för att Xbox-fanboys gör detsamma på Playstation releases (och vice versa). Ett spel som släpps på respektive plattform blir hyllat/hatat (mycket generaliserat av mig såklart), beroende på vilket läger man tillhör.

Tycker att jag ser det hela tiden här på forumet. Någon sorts stolthet och ägandeskap bara för att man använder en viss tjänst. Kan säkert själv vara skyldig till det emellanåt.

Anyhow... Jag tror 80-90, men hoppas innerligt att det förtjänar högre än så (och även uppnår det).

Där tror jag att du har fel. Gång efter gång så ser man via undersökningar här på siten att de allra flesta är ute efter bra spel oavsett plattform. De allra flesta ger ris och ros baserat på spelens kvalitet eller potential, inte baserat på vem som äger studion eller vilken konsol spelet släpps på, utan baserat på hur spelet faktiskt känns eller vilken potential det tros ha i syfte att underhålla.

Det finns en liten, tyvärr högljudd, klick som tar stor plats ibland och fanboyar loss men det är inte representativt för den stora massan här. De allra flesta kan förstå kontext och uppskatta hantverket kopplat till det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Där tror jag att du har fel. Gång efter gång så ser man via undersökningar här på siten att de allra flesta är ute efter bra spel oavsett plattform. De allra flesta ger ris och ros baserat på spelens kvalitet eller potential, inte baserat på vem som äger studion eller vilken konsol spelet släpps på, utan baserat på hur spelet faktiskt känns eller vilken potential det tros ha i syfte att underhålla.

Det finns en liten, tyvärr högljudd, klick som tar stor plats ibland och fanboyar loss men det är inte representativt för den stora massan här. De allra flesta kan förstå kontext och uppskatta hantverket kopplat till det.

Jag hoppas att jag har fel och att du har rätt. I ärlighetens namn är det kanske lite av min frustration över fenomenet som framträder i mitt inlägg. Vi håller tummar och tår helt enkelt! 😊

Medlem
Skrivet av Davinchevo:

Jag hoppas att jag har fel och att du har rätt. I ärlighetens namn är det kanske lite av min frustration över fenomenet som framträder i mitt inlägg. Vi håller tummar och tår helt enkelt! 😊

Det gör vi. ☺️


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar