Spelare skapar namninsamling, kräver att Starfield ska bli exklusivt till PS5

Avstängd
Spelare skapar namninsamling, kräver att Starfield ska bli exklusivt till PS5

En namninsamling på Change.org har fått uppmärksamhet nyligen. Med strax över 1000 namn påskrivna vill personerna bakom göra Starfield exklusivt till Playstation 5. Det blev lite kontroverser när Microsoft köpte upp Bethesda, med risken att framtid titlar inte skulle dyka upp på Sonys konsoler. Starfield har blivit ett av dessa, om det över tid ändå dyker upp återstår att se. Vi har fått förvånansvärt många exklusiva playstationspel de senaste åren på PC, utan mycket förvarning. En av skaparna till namninsamlingen skriver såhär:

"For over a decade Bethesda games have been released on PlayStation. They perform better on PlayStation, run better, and sell better. Xbox and specially Phil Spencer have NO BUSINESS taking them away."

Om Microsoft faller för det enorma trycket namninsamlingen frambringar återstår att se. Ironin i situationen är att många skriver under för att ge en kommentar om hur dumt det hela är. Kanske slutar det med att folk mot namninsamlingen bidrar till fler röster än de som faktiskt är för kravet, att Sony ska få exklusivitet till Starfield.

Lär aldrig komma till PS5 så rätt meningslöst att dom gnäller och 😪 över det. Dom får skaffa Xcloud och spela det billigt i browser på PS5 eller helt enkelt köpa en Xbox konsol.

Medlem

Ja lycka till säger jag bara...

Och som jag minns så var skyrim rejält mycket trasigt när det släpptes till ps.


signatur

1# FZ Troll

Avstängd
Medlem

skiter väl i ett par röster. storföretagare ju.

Medlem
Skrivet av jontebula:

En namninsamling på Change.org har fått uppmärksamhet nyligen. Med strax över 1000 namn påskrivna vill personerna bakom göra Starfield exklusivt till Playstation 5. Det blev lite kontroverser när Microsoft köpte upp Bethesda, med risken att framtid titlar inte skulle dyka upp på Sonys konsoler. Starfield har blivit ett av dessa, om det över tid ändå dyker upp återstår att se. Vi har fått förvånansvärt många exklusiva playstationspel de senaste åren på PC, utan mycket förvarning. En av skaparna till namninsamlingen skriver såhär:

"For over a decade Bethesda games have been released on PlayStation. They perform better on PlayStation, run better, and sell better. Xbox and specially Phil Spencer have NO BUSINESS taking them away."

Om Microsoft faller för det enorma trycket namninsamlingen frambringar återstår att se. Ironin i situationen är att många skriver under för att ge en kommentar om hur dumt det hela är. Kanske slutar det med att folk mot namninsamlingen bidrar till fler röster än de som faktiskt är för kravet, att Sony ska få exklusivitet till Starfield.

Lär aldrig komma till PS5 så rätt meningslöst att dom gnäller och 😪 över det. Dom får skaffa Xcloud och spela det billigt i browser på PS5 eller helt enkelt köpa en Xbox konsol.

Jo eller en PC så slipper de dessutom plåga ögonen med 30 fps 😇


signatur

|.|

Medlem

Om starfield ska vara ps exklusivt vill jag ha nästa god of war xbox exklusivt 😄

Medlem

en petition skapad av p12a, för p12or.

Medlem

Ja, lycka till med den namninsamlingen. För övrigt anser jag att det är tramsigt och egoistiskt att som spelare propagera för exklusivitet.
Jag får känslan av att många gör det primärt för att försäkra sig själva om att de har köpt "rätt" maskin/konsol.

Ur ett kommersiellt perspektiv förstår jag till fullo varför företag åtrår exklusiva titlar.


signatur

Varsågod, slå dig ner, så skall jag berätta om vattnets betydelse för sjöfarten.

Medlem

Är det ingen här som förstår att det är troll som vill få precis dom reaktionerna och uppmärksamheten som ges här?

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Är det ingen här som förstår att det är troll som vill få precis dom reaktionerna och uppmärksamheten som ges här?

Klart alla gör, men kan ju glida med lite.

Eller tänk om Bethesda "Oj, 10.358 underskrifter... jaja, vi får flippa, bara till ps3"

Pfff och master race Always


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Rejzer:

Klart alla gör

Inte helt övertygad

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Är det ingen här som förstår att det är troll som vill få precis dom reaktionerna och uppmärksamheten som ges här?

Jag trodde initialt att det rörde sig om några bittra stackare som seriöst hade som mål att driva igenom detta. Efter att ha läst så mycket jag orkade av deras "petition" idag så förstod jag rätt snabbt att det rör sig om människor som inte fick tillräckligt mycket uppmärksamhet när de växte upp.


signatur

Varsågod, slå dig ner, så skall jag berätta om vattnets betydelse för sjöfarten.

Medlem

Borde vi inte kontra med Only to PC? bara för att se vem som får mest röster.


signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 "Signaturen är nästan stulen"

Medlem
Skrivet av robbis:

Ja lycka till säger jag bara...

Och som jag minns så var skyrim rejält mycket trasigt när det släpptes till ps.

Jag har också för mig att Skyrim fungerade mycket sämre på PS3 än på 360. Min kusin som körde det på PS3 hade i alla fall mycket problem medan det men det funkade fin fint på mitt 360.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag har också för mig att Skyrim fungerade mycket sämre på PS3 än på 360. Min kusin som körde det på PS3 hade i alla fall mycket problem medan det men det funkade fin fint på mitt 360.

Det är helt korrekt att många spel fungerade mycket bättre på Xbox 360 än PS3. Det kanske bästa exemplet är Bayonetta som jag minns hade tydliga jämförelser mot varandra där det väldigt japanska spelet fungerade sämre på den japanska konsolen.

Sony hade en enorm hybris kring PS3 där de sa att ”Nästa generation börjar inte innan vi säger att den börjar” på E3 med ett alldeles för högt pris utannonserat. Tyvärr så gjorde Microsoft nästan precis samma misstag när de lanserade Xbox One och tappade spelarna.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Det är helt korrekt att många spel fungerade mycket bättre på Xbox 360 än PS3. Det kanske bästa exemplet är Bayonetta som jag minns hade tydliga jämförelser mot varandra där det väldigt japanska spelet fungerade sämre på den japanska konsolen.

Sony hade en enorm hybris kring PS3 där de sa att ”Nästa generation börjar inte innan vi säger att den börjar” på E3 med ett alldeles för högt pris utannonserat. Tyvärr så gjorde Microsoft nästan precis samma misstag när de lanserade Xbox One och tappade spelarna.

Jag har också tänkt på det där. Sony blev lite väl säkra på sig själva inför lanseringen av PS3. Gissningsvis tack vare succén med PS2.
Dom skapade en oerhört kraftfull och komplex konsol som var svår att utveckla spel till samtidigt som dom sålde konsolen för ett par tusen mer än Xbox alternativ. Något som jag tror gjorde att en del av kundkretsen flyttade till 360.
Xbox hade ju ett gyllene läge att fortsätta sina framgångar efter 360 med One men valde istället att komplicera ägandet av sin konsol med krav på kinect och daglig inloggning samt att fysiska spel låstes till konsolen samtidigt som dom inte hade många spel at komma med vid launch. Vilket ledde till att många flyttade till Playstation.
Jag spelar själv på PS5 men jag hoppas att Xbox kommer ifatt och börjar ge lite mer motstånd till Sony för annars finns alltid en risk att Sony blir bekväma på toppen och gör korkade val inför nästa generation.


signatur

PSN: OAKTHYR

Geeks Gaming

Gillar denna passagen extra mycket

Citat:

[…] exclusivity is not good for Starfield itself. The matter is simple. If it releases on Xbox, its a bad game. Go look at Redfall or Halo Infinite as examples. If it releases on PlayStation, theres a 90% chance that its a good game.

Fick whiplashskador av de tvära svängarna där

1
Skriv svar