Hot sauce älskare?

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Haha, jo jag har gjort tabben att försöka ta ur mina linser med chili på fingrarna. Inte optimalt om jag säger så.

Käkade ostbågar med Carolina reaper kryddning, var ingen hit för ögonen och gjorde ont. Löste det senare genom att äta ostbågarna med pinnar, då kom de inte i kontakt med fingrarna och fingrarna kunde pilla i ögonen utan problem.

Medlem

Efter att sett Razkens bild på chilisåser blev jag sugen på Encona och det blev såklart lite andra såser med.

Medlem

Idag kom en leverans till 😁

Medlem

Tänkte lämna tipset för er aom har möjligheten att besöka.
Extreme Food i Göteborg är en butik (och återförsäljare) för chili prylar i Göteborg.
Man får provsmaka det mesta också, plus att han som jobbar där givetvis har benkoll på såserna.

Rekommenderas

Medlem
Skrivet av Evilof:

Tänkte lämna tipset för er aom har möjligheten att besöka.
Extreme Food i Göteborg är en butik (och återförsäljare) för chili prylar i Göteborg.
Man får provsmaka det mesta också, plus att han som jobbar där givetvis har benkoll på såserna.

Rekommenderas

Japp den butiken har jag nämnt lite tidigare i denna tråd
Men den tål att upprepas

Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Japp den butiken har jag nämnt lite tidigare i denna tråd
Men den tål att upprepas

Ah! Trodde jag läst alla poster.
Men ja. Himla trevligt litet källar kryp in.

Medlem

Måste tipsa om denna salsa som brukar finnas på ICA maxa. https://www.stonewallkitchen.com/ghost-pepper-salsa-261632.ht...

Ett måste för alla som gillar starka hotsås


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Ny dag nya såser (ketchup)😁
Gjord i Skänninge

Medlem

Tänkte att jag skulle slå ett slag för Åbergs Salsa (och hot sauce), jag har inte testat de senaste alstren men min erfarenhet har varit att dom gör goda såser med lagom hetta, dödskyssen salsa är riktigt trevlig enligt mig.

Det fanns tidigare en hot-sauce baserad på lingon med carolina reaper, den var trevlig till mat man gärna har lingonsylt till.

Till Butiken.. beställningsinformationen, och produkter.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Såg de här på min lokala Willys idag:
<Uppladdad bildlänk>
Något att ha?

Har haft Habanero av denna hemma de senaste åren, lite stark så försiktighet rekommenderas, men smaken är mycket god.

123
Skriv svar