Spana in handlingstrailern för The Expanse-spelet från Telltale

Robot
Spana in handlingstrailern för The Expanse-spelet från Telltale
Medlem

Stort TellTale fan här. Tråkigt det hela som hänt med dem, men nu ser jag fram emot en bra comeback med The Expanse och sen Wolf among us 2 😍

Medlem

Grym serie...men som blev klart sämre när Amazon tog över sista säsongerna.

Jag kommer säkert testa det här!

Fragtjuv

Jag gillar flera av Telltales gamla spel så det ska bli intressant att testa Wolf among us 2 så småningom.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av superapan:

Grym serie...men som blev klart sämre när Amazon tog över sista säsongerna.

Jag kommer säkert testa det här!

Jag har inte läst böckerna, men även Amazons säsonger tyckte jag faktiskt mer än väl höll måttet.

Medlem

Läste böckerna, gillade serien skarpt, dom tog lite friheter, men överlag var grundmaterialet väl respekterat enligt mig, finns säkert folk som inte håller med dock.

Kommer garanterat spela detta.

Medlem
Skrivet av Quenya_92:

Jag har inte läst böckerna, men även Amazons säsonger tyckte jag faktiskt mer än väl höll måttet.

Håller med! Och utan Amazon så hade det inte blivit fler säsonger heller. Säsong 4 var lite seg bara men det kanske boken också är?

Fråga till alla hugade sci-fi-nördar fz-gemenskapen : är tv-serien ett bra substitut för böckerna om man har ont om tid i vardagen? Eller bör man prioritera att ta sig igenom böckerna istället?

Medlem

Detta fortsätter att se trevligt ut! Drummer är min favorit. Hype!

Medlem
Skrivet av GenitaliskaGardet:

Fråga till alla hugade sci-fi-nördar fz-gemenskapen : är tv-serien ett bra substitut för böckerna om man har ont om tid i vardagen? Eller bör man prioritera att ta sig igenom böckerna istället?

Har inte läst böckerna men serien är en av mina absoluta favoritserier, och inte bara i kategorin sci-fi. Ett solklart val om man är ett fan av sci-fi som lutar åt det lite mer realistiska hållet. Jag gillar alla små detaljer som t.ex. hur de får 1g "gravitation" när de reser i rymden osv. Allt känns väldigt genomtänkt.

Och så är Amos "that guy" Burton en riktigt underhållande karraktär.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av GenitaliskaGardet:

Fråga till alla hugade sci-fi-nördar fz-gemenskapen : är tv-serien ett bra substitut för böckerna om man har ont om tid i vardagen? Eller bör man prioritera att ta sig igenom böckerna istället?

Börja med TV-serien och om du fastnar rejält som jag gjorde så kommer du antagligen gå över till böckerna förr eller senare. 😉
Åtminstone i början följer serien böckerna väldigt väl, speciellt karaktärerna Miller och Holden, men eftersom jag inte läst klart bokserien än vågar jag inte uttala mig om resten. 😄


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

THIS IS THE WAY!

Medlem
Skrivet av GenitaliskaGardet:

Fråga till alla hugade sci-fi-nördar fz-gemenskapen : är tv-serien ett bra substitut för böckerna om man har ont om tid i vardagen? Eller bör man prioritera att ta sig igenom böckerna istället?

Skrivet av Priapsi:

Börja med TV-serien och om du fastnar rejält som jag gjorde så kommer du antagligen gå över till böckerna förr eller senare. 😉
Åtminstone i början följer serien böckerna väldigt väl, speciellt karaktärerna Miller och Holden, men eftersom jag inte läst klart bokserien än vågar jag inte uttala mig om resten. 😄

Början är bra på serien men böckerna fortsätter förbi tv-serien och har ett annat slut om jag förstått det rätt. Jag orkade inte kolla färdigt när jag läst ut böckerna.


signatur

BF2,Starcraft,Diablo2,Quake3,Quake2Gloom...

1
Skriv svar