Ratchet & Clank: Rift Apart släpps till pc i sommar

Robot
Ratchet & Clank: Rift Apart släpps till pc i sommar
Medlem

Wohoo!
Undra vad för krav dom kommer att ställa på SSD?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Fantastik nyhet. Hade ingen aning

Medlem

Där kom den.
Sista spelet PS Fanboys höll hårt i att PS5 spel inte fungerar på PC pga dess "magiska SSD"

Den där läckta listan för nått år sen verkar stämma fortfarande mao


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hurra!
Vore trevligt om dom släppte några av dom andra också sen.

Medlem

Det enda spelet som nästan fick mig att köpa en PS5. Härligt att man kan hoppa över potatiskonsolerna helt denna generation.

Nice, hade gärna tagit den där som släpptes till PS4:an också.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Där kom den.
Sista spelet PS Fanboys höll hårt i att PS5 spel inte fungerar på PC pga dess "magiska SSD"

Den där läckta listan för nått år sen verkar stämma fortfarande mao

Mm, SSDen är en helt vanlig biltema-korv-ssd så jag fattar att Microsoft och spelmakare direkt kunde implementera ett modernt lagrings-API med Kraken-liknande avkomprimering på PC i form av DirectStorage plus GPU.

Nu har typ alla PC-spel ett lagrings-API som inte kommer från 1987 designat för snurrdiskar så tji fick Sony som trodde att det var en selling point, PC slog tillbaka direkt.

Visst alla PS5 har det men har sonyfanboysen bara 1 spel med stöd för en analog teknik på PC? Nej just det, suck it up.

Medlem
Skrivet av kingzla:

Mm, SSDen är en helt vanlig biltema-korv-ssd så jag fattar att Microsoft och spelmakare direkt kunde implementera ett modernt lagrings-API med Kraken-liknande avkomprimering på PC i form av DirectStorage plus GPU.

Tur att ps5 har en sån fräsig ssd så att Microsoft faktiskt tvingades implementera detta.

Tack, Sony.

Medlem

Kul! Blir nog ett köp när det hamnar närmare 400~. Visserligen billigare än till ps5 utan rea med 699:- är lite väl saftigt.

Medlem

Que? Ratchet and clank är en av de bästa spelserierna som finns. Detta är underbara nyheter!!!

Har spelat alla PS-X spelen utom PS5.

Var dock grymt besviken på att PS4 spelet var en grafisk sellout som fimpade 60FPS till fördel för 30FPS å lite mer bling.

Medlem

Sjukt häftigt spel. Har fortfarande svårt att acceptera att det är så snyggt som det är. Känns verkligen som att man spelar i en livfull Pixar-film.

Medlem
Skrivet av Qrush:

Kul! Blir nog ett köp när det hamnar närmare 400~. Visserligen billigare än till ps5 utan rea med 699:- är lite väl saftigt.

Jisses, att majoritet av alla butiker tar 700 kr för ett 2 år gammalt spel. På Prisjakt finns det 3 butiker som tar 449 kr, resten 650-750 kr, kom igen liksom, spelet är två år gammalt, dags att sänka priset?

Medlem

Så mycket strul som det är med PC-spel idag lär detta bli något att ta fram popcornen till. Visserligen får man väl ge Nixxis cred för Spiderman, en av få ganska vettiga portar. Kanske finns det hopp men jag skulle aldrig välja att köra detta på en PC.

Medlem

Bra att det kommer en solid plattformare till pc, kan varmt rekommendera det för både vuxna och barn. Och snart kommer Diablo som spelas på Ps5 såklart.

Medlem

Så mycket för den SSDn. Men när utvecklaren sa att det skulle kunna spelas på.... Vad var det... PlayStation 3? Då visste ju spelvärlden att den inte var så himla speciell. Kanske var PlayStation 4. Jaja skit samma. Det behövdes aldrig en SSD.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Så mycket för den SSDn. Men när utvecklaren sa att det skulle kunna spelas på.... Vad var det... PlayStation 3? Då visste ju spelvärlden att den inte var så himla speciell. Kanske var PlayStation 4. Jaja skit samma. Det behövdes aldrig en SSD.

Kan du ge en källa till det påståendet eller är det bara ännu ett påstående som du själv hittar på?

Medlem

Riktigt bra spel så grattis till PCspelarna.
Brukar inte köra den sortens spel men detta var riktigt sjysst! Håller vi tummarna för en vettig portning...

Medlem
Skrivet av kingzla:

Mm, SSDen är en helt vanlig biltema-korv-ssd så jag fattar att Microsoft och spelmakare direkt kunde implementera ett modernt lagrings-API med Kraken-liknande avkomprimering på PC i form av DirectStorage plus GPU.

Nu har typ alla PC-spel ett lagrings-API som inte kommer från 1987 designat för snurrdiskar så tji fick Sony som trodde att det var en selling point, PC slog tillbaka direkt.

Visst alla PS5 har det men har sonyfanboysen bara 1 spel med stöd för en analog teknik på PC? Nej just det, suck it up.

Mycket salt så här års? Det låter som att det är svårt att vara positiv pc spelare om man ska bry sig om vad andra spelare tycker så mycket som du verkar göra. Det här spelet är gammalt nu dom flesta Playstation spelare borde inte bry sig om vad det kommer till. Jag skulle inte ens bry mig om det kom till pc dag ett. Kommer spelen till pc Playstation dag ett så räknas det fortfarande som exklusivt nuförtiden.

Medlem

Kul, detta och Days Gone är de PS spel som jag är sugen på att spela.

Medlem

Underbart spel! Har alltid varit svag för Ratchet & Clank-spelen och det här var det första som verkligen fick mig att se vad PS5:an klarar av. Misstänker att det kan se ännu snyggare ut på en PC med kraftfulla grejer


signatur

PSN: Swede_78

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Mycket salt så här års? Det låter som att det är svårt att vara positiv pc spelare om man ska bry sig om vad andra spelare tycker så mycket som du verkar göra. Det här spelet är gammalt nu dom flesta Playstation spelare borde inte bry sig om vad det kommer till. Jag skulle inte ens bry mig om det kom till pc dag ett. Kommer spelen till pc Playstation dag ett så räknas det fortfarande som exklusivt nuförtiden.

Det är alltså ironi att Microsoft inte fått ut motsvarande funktionalitet som hos PS5an än. PS5 SSD har hårdvaruavkompringering som fortfarande inte fixats i DirectStorage som nu har 1 titel ute med sjyssta laddtider.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Perre80:

Bra att det kommer en solid plattformare till pc, kan varmt rekommendera det för både vuxna och barn. Och snart kommer Diablo som spelas på Ps5 såklart.

Crash Bandicoot 4 är också bra, om än väldigt svårt ibland T_T


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hade ju följt detta rykte länge och hade hoppats på något annat av de tre spelen det ryktades att vara.

Medlem

Riktigt kul. Trodde inte det skulle komma till pc!

Medlem

Kul, älskar den serien! Ska bli intressant att se hur det funkar på olika maskiner.

Har ju ändå gått 2,5 år sedan PS5 släpptes och även om Sonys SSD och arkitektur var väldigt imponerande på den tiden, så antar jag att PC-marknaden har hunnit komma ifatt vid det här laget. Jag minns att många PC-fanboys skrek på internet redan då om att PC minsann redan hade bättre diskar och kunde göra samma sak, vilket visade sig inte stämma och att Linus (Tech Tips) fick gå ut med en ursäkt för han hade spridit desinformation. Alltid roligt när PC-fanboys vägrar erkänna att en konsol kan vara bättre på något. Har till och med sett folk skriva att PC minsann också har quick resume, precis som Xbox, för man kan ha flera spel igång och alt-tabba.

Medlem
Skrivet av Mcord:

Kan du ge en källa till det påståendet eller är det bara ännu ett påstående som du själv hittar på?

En googling senare

https://youtu.be/8NoJjReCHyg

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Kul, älskar den serien! Ska bli intressant att se hur det funkar på olika maskiner.

Har ju ändå gått 2,5 år sedan PS5 släpptes och även om Sonys SSD och arkitektur var väldigt imponerande på den tiden, så antar jag att PC-marknaden har hunnit komma ifatt vid det här laget.

Så du tror att spelet kommer att ha krav på SSD som är bättre än något som fanns ute när spelet släpptes?

Medlem

Jag älskar min Ps5a.

Medlem

Väldigt trevligt att alla Playstation spel verkar komma till PC!

12
Skriv svar