System Shock-remaken har gått guld!

Robot
System Shock-remaken har gått guld!

Efter sju svåra år ska den till slut släppas på pc i maj.

#Nightdive-studios, #System-shock-remake


Geeks Gaming
Medlem

Hoppas att recensioner och prestanda kommer innan släppet, för nu har vi väntat tillräckligt.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Det är då inte många spel som tagit sig igenom developer hell och blivit bra. (Fåtal undantag inkluderar Metroid Dread, Prey (2017), Alan Wake, Dead Island 2, Doom (2016) och Half Life 2.)

Nja, jag ställer mig försiktigt hoppfull men inväntar både recensioner och användarbetyg.

Medlem
Skrivet av Quenya_92:

Det är då inte många spel som tagit sig igenom developer hell och blivit bra. (Fåtal undantag inkluderar Metroid Dread, Prey (2017), Alan Wake, Dead Island 2, Doom (2016) och Half Life 2.)

Nja, jag ställer mig försiktigt hoppfull men inväntar både recensioner och användarbetyg.

Prey från 2017 är dock inte det Prey 2 som låg i dev-hell. Det är helt andra utvecklare. Human Head Studio eller vad de nu hette som gjorde Prey från 2006 och skulle släppa det nu nerlagda Prey 2. Prey från 2017 kommer från Arkane och Bethesda. Spelen är helt olika varandra förutom namnet Prey som de har gemensamt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Prey från 2017 är dock inte det Prey 2 som låg i dev-hell. Det är helt andra utvecklare. Human Head Studio eller vad de nu hette som gjorde Prey från 2006. Prey från 2017 kommer från Arkane och Bethesda. Spelen är helt olika varandra förutom namnet Prey som de har gemensamt.

Off topic: På tal om prey från 2006, vem äger egentligen rättigheterna till det?

On topic: Ett av de få spel jag sett fram emot detta år, kul att de äntligen fått ihop projektet. Nu inväntar jag bara releasedatum på deras phantom fury, kingpin reloaded och sin reloaded.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Off topic: På tal om prey från 2006, vem äger egentligen rättigheterna till det?

On topic: Ett av de få spel jag sett fram emot detta år, kul att de äntligen fått ihop projektet. Nu inväntar jag bara releasedatum på deras phantom fury, kingpin reloaded och sin reloaded.

Det är Bethesda Softworks som äger rättigheterna. Originalet Prey från 2006 plockades bort från Steam för länge sedan men jag hittade en cd-key via Kinguin för en 10a.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Sjukt tveksam... Som titeln säger "Efter 7 svåra år" samt med tanke på hur dom senaste storsläppen har varit...

Medlem
Skrivet av orkamera:

Sjukt tveksam... Som titeln säger "Efter 7 svåra år" samt med tanke på hur dom senaste storsläppen har varit...

Demot var riktigt bra. Jag är hoppfull. Besviken på musiken dock, hade hoppats på remixer av originalsoundtracket.

Medlem
Skrivet av orkamera:

Sjukt tveksam... Som titeln säger "Efter 7 svåra år" samt med tanke på hur dom senaste storsläppen har varit...

Mm, samma här, varför inte sju år till?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av magma:

Off topic: På tal om prey från 2006, vem äger egentligen rättigheterna till det?

On topic: Ett av de få spel jag sett fram emot detta år, kul att de äntligen fått ihop projektet. Nu inväntar jag bara releasedatum på deras phantom fury, kingpin reloaded och sin reloaded.

Kingpin och Sin? Ja tack!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av magma:

Off topic: På tal om prey från 2006, vem äger egentligen rättigheterna till det?

On topic: Ett av de få spel jag sett fram emot detta år, kul att de äntligen fått ihop projektet. Nu inväntar jag bara releasedatum på deras phantom fury, kingpin reloaded och sin reloaded.

Hela utvecklingen och allt kring Kingpin reloaded är ju helt keck fan. Det har tagit längre att ens visa något från detta än det tog att göra originalspelet.

Man får massa förklaringar om att det inte gick eller att källkoden var borta eller att det inte gick i quake2motorn så man fick byta till unity, massa snack. Borde man inte undersökt detta tidigare då?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hela utvecklingen och allt kring Kingpin reloaded är ju helt keck fan. Det har tagit längre att ens visa något från detta än det tog att göra originalspelet.

Man får massa förklaringar om att det inte gick eller att källkoden var borta eller att det inte gick i quake2motorn så man fick byta till unity, massa snack. Borde man inte undersökt detta tidigare då?

Jag håller med. Vi fick se en liten inblick i sin reloaded i det senaste klippet från phantom fury men inga livstecken alls från Kingpin. Det är ju trevligt att ambitionen finns att återställa äldre titlar men ibland verkar det som att de tagit sig vatten över huvudet...

Gick ju bra med Turok 1-2, doom 64 och quake 1...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hoppas verkligen att detta är tillräckligt bra gjort. Något spel måste väl vara det i år? Det är helt sjukt hur låga förväntningar man har nu för tiden.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Demot var riktigt bra. Jag är hoppfull. Besviken på musiken dock, hade hoppats på remixer av originalsoundtracket.

Antar att det är en fördel för mig då, jag kommer inte ihåg musiken x)

Medlem
Skrivet av Quenya_92:

Det är då inte många spel som tagit sig igenom developer hell och blivit bra. (Fåtal undantag inkluderar Metroid Dread, Prey (2017), Alan Wake, Dead Island 2, Doom (2016) och Half Life 2.)

Nja, jag ställer mig försiktigt hoppfull men inväntar både recensioner och användarbetyg.

Hades enligt Noclip dokumentären. Men kanske hade mer med Covid att göra, minns ej exakt.
Kingdom Come känns också spontant som en som hade lite uppförsbacke.

---------------------

Förutom huvudspelet blir det intressant vad det har blivit av tvåan som de också utlovade.
Hursomhelst är det kanon att de äntligen verkar komma i mål med remaken, finns de som har väntat längre än undertecknad helt klart.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av orkamera:

Antar att det är en fördel för mig då, jag kommer inte ihåg musiken x)

❤️🎵

1
Skriv svar