Originalutvecklaren kritiserar dörrarna i Metroid Prime Remastered

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja! Det upptäckte jag faktiskt, riktigt fin liten detalj.

Så det är alltså original-motorn, det är ändå impressive. Jag var nästan säker på att det skulle vara MP4-motorn. Men nu kanske det är så att det spelet använder just Prime-motorn? Vi vet ju inte riktigt där efter alla turer med det spelet...

Sitter som tidigare sagt och spelar Metroid prime 3, skulle gissa att det är samma motor i det spelet också fast tillsnyggat.
Ser faktiskt riktigt bra ut i högre upplösning. Det blir intressant att se hur Prime 4 blir om det är något helt nytt eller bygger på samma motor. Personligen tycker jag inte det spelar så stor roll, det rullar ju på bra och ser fint ut hur som.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av lonian:

Sitter som tidigare sagt och spelar Metroid prime 3, skulle gissa att det är samma motor i det spelet också fast tillsnyggat.
Ser faktiskt riktigt bra ut i högre upplösning. Det blir intressant att se hur Prime 4 blir om det är något helt nytt eller bygger på samma motor. Personligen tycker jag inte det spelar så stor roll, det rullar ju på bra och ser fint ut hur som.

Om Prime 4 ser ut som denna remake kommer jag vara nöjd i alla fall.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av lonian:

Det kanske är mer än själva looken på dörren som tagit tid. Hört det förr att själva dörrar i spel kan ta lång tid att göra rätt funktionsmässigt.

Japp! Dörrar är lite av ett problem i dom flesta spel, allt från projektledning och design ända ner till implementation av dörrar.

I detta spelets fall så är det för att Gamecube var så pass begränsat i minne och man ladda rummet bakom dörren rätt osv. Så dom fick optimera detta sjukt mycket, därför las det en jäkla tid på det.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Om Prime 4 ser ut som denna remake kommer jag vara nöjd i alla fall.

Hittade den här intressanta videon där de pratar om RUDE engine i Metroid prime.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar