Den stora tråden om Hogwarts Legacy

Medlem

Här är min häxa Petruz Klyfta, ska föreställa min fru som 15 åring då hon ibland är en häxa även nu 24 år senare.

Det roliga är att våran tvååring pekat på tvn flertalet gånger och sagt mamma!

Är ca 12 timmar in och hel klart goty kandidat, ett spel helt i min smak!


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av psp123:

Det verkar vara exklusivt för PS5-versionen. Blev riktigt överraskad av hur långt det var.

Han spelar PS5-versionen. Standard edition och uppdraget är inte tillgängligt. Han sa att hb var tvungen att uppgradera till deluxe-edition för att komma åt det. 200 kr kostar det, dyrt för ett uppdrag.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Han spelar PS5-versionen. Standard edition och uppdraget är inte tillgängligt. Han sa att hb var tvungen att uppgradera till deluxe-edition för att komma åt det. 200 kr kostar det, dyrt för ett uppdrag.

Jag har standard edition till PS5 och har uppdraget. Det följer med som en voucher i spelfodralet och nyckeln behöver aktiveras i ps-store. Vet dock inte hur det funkar om man köpte spelet digitalt.

Medlem
Skrivet av Jeybee:

Jag har standard edition till PS5 och har uppdraget. Det följer med som en voucher i spelfodralet och nyckeln behöver aktiveras i ps-store. Vet dock inte hur det funkar om man köpte spelet digitalt.

Ah, nice. Ska säga det till brorsan, han har det fysiskt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator

Hej alla trollstavssnärtare!

Vi funderar på att göra lite fler streams med Hogwarts Legacy och undrar om ni har önskemål på vad ni vill se. Nedan finns några förslag, men kom gärna med fler idéer eller tyck till!

- Hjälp Wakkaah lösa alla pussel på Hogwarts
- Jakt på magiska varelser, måste fånga allihop!
- Låt oss bli mästare på alohomora och samla månar åt Mr. Moon
- Mer av den Unge Efstas äventyr!

Ser fram emot att veta vad ni tycker!

Medlem
Skrivet av deezel:

Haha, så sant. Få tyst på Floo var det första jag installerade

Jäklar vilket bra tips, satt och klagade på hennes dialog senast igår.
Breakar/ändrar det något att köra med mods i Steam i detta spelet, eller räknas all speltid, achievements osv som vanligt?

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jäklar vilket bra tips, satt och klagade på hennes dialog senast igår.
Breakar/ändrar det något att köra med mods i Steam i detta spelet, eller räknas all speltid, achievements osv som vanligt?

Märkte inte av något om det, det ploppade fortfarande upp om det. Jag bryr mig personligen inte ett dyft om dem förvisso.

Är väl ganska klar med spelet för tillfället, 55h tror jag det blev i slutänden. Måste väl säga att man kände sig gravt OP på slutet. Härligt att flyga med maxad kvast var det, styrningen blev manfaktiskt kompis med (mus+tgb).

Min tjomme:

Medlem

Ett litet tips för er som stör er på dipparna i bilduppdateringen; cappa fps:en till 60. Visst, det känns ganska trist i början men man blir snabbt van och det är skönt att inte märka lika mycket av dipparna.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Jeybee:

Jag har standard edition till PS5 och har uppdraget. Det följer med som en voucher i spelfodralet och nyckeln behöver aktiveras i ps-store. Vet dock inte hur det funkar om man köpte spelet digitalt.

Ville bara nämna att min brorsa hittade vouchern i fodralet och har kört uppdraget som han tyckte var ett av det bättre i spelet. Han hälsar och tackar för info.

OT:

Här har vi min trollpojk, Sagolika Sune.

Har kört ett par timmar, hunnit med ett par lektioner men mest bara traskat runt och utforskat Hogwarts. Det är så levande med massor av kul saker att titta på. Att kasta Revelio och upptäcka dolda saker är mysigt och kul.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

En sak som slog mig nu precis är att i början av spelet när man åker iväg i häst och vagn så ser man inte testralerna (hästarna) men efter det som händer med draken så gör man det nu. Älskar sådan känsla för detaljer.

Edit: lol, några minuter efter min kommentar så nämner man detta i spelet. jag som trodde det var en detalj för oss nördar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Ville bara nämna att min brorsa hittade vouchern i fodralet och har kört uppdraget som han tyckte var ett av det bättre i spelet. Han hälsar och tackar för info.

Kul att man kunde hjälpa till! 😊
Gillade också uppdraget.

Medlem

Är det någon mer som inte kan köpa den andra uppgraderingen till kvasten? Jag har gjort storyuppdraget som krävs och vunnit det andra racet mot den där tjejen men jag har ingen möjlighet att köpa uppgraderingen.

Det är oerhört irriterande. Och jag har spelat ungefär 40 timmar så jag är inte sugen på att börja om 😓


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Är det någon mer som inte kan köpa den andra uppgraderingen till kvasten? Jag har gjort storyuppdraget som krävs och vunnit det andra racet mot den där tjejen men jag har ingen möjlighet att köpa uppgraderingen.

Det är oerhört irriterande. Och jag har spelat ungefär 40 timmar så jag är inte sugen på att börja om 😓

Andra uppdateringen fick jag vänta på länge innan jag fick, tredje kom nästan direkt efter den andra kändes det som. Kanske gjorde väldigt mycket sidouppdrag, men andra var den uppgraderingen som var segast att få.

Medlem
Skrivet av deezel:

Andra uppdateringen fick jag vänta på länge innan jag fick, tredje kom nästan direkt efter den andra kändes det som. Kanske gjorde väldigt mycket sidouppdrag, men andra var den uppgraderingen som var segast att få.

Det är möjligt att den kommer senare men från vad jag har kunnat läsa mig till borde alla krav vara uppfyllda nu.

Fick en bugg för ett tag sen när uggleposten gick amok och läste igenom alla ugglebrev jag fått. Kanske var då något gick fel.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Är det någon mer som inte kan köpa den andra uppgraderingen till kvasten? Jag har gjort storyuppdraget som krävs och vunnit det andra racet mot den där tjejen men jag har ingen möjlighet att köpa uppgraderingen.

Det är oerhört irriterande. Och jag har spelat ungefär 40 timmar så jag är inte sugen på att börja om 😓

Det tar ganska lång tid från det att du vunnit det andra racet tills du får möjlighet att köpa uppgraderingen. Bara fortsätta spela så kommer han skicka en uggla när den är färdig.

Medlem

signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Finns det någon ”maxlevel” i spelet eller levlar man till synes för evigt?

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Finns det någon ”maxlevel” i spelet eller levlar man till synes för evigt?

Level 40


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Det betyder mao att man inte kommer kunna låsa upp alla talents i spelet vid högsta level, utan måste välja? Kan man respecca vid nåt tillfälle och knåpa ihop en endgame build, eller är man låst?

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Det betyder mao att man inte kommer kunna låsa upp alla talents i spelet vid högsta level, utan måste välja? Kan man respecca vid nåt tillfälle och knåpa ihop en endgame build, eller är man låst?

Det står när man låser upp talents att man ska välja noga, för man kan INTE ändra sig senare.

Jag hoppas detta ändras i en framtida patch.
Jag har nog spenderat 2-3 points som jag ångrar, inte hela världen kanske..


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Det står när man låser upp talents att man ska välja noga, för man kan INTE ändra sig senare.

Jag hoppas detta ändras i en framtida patch.
Jag har nog spenderat 2-3 points som jag ångrar, inte hela världen kanske..

Det kommer jag ihåg, men jag tänkte nog att man skulle kunna levla tills man fick alla till slut. Det är ju ofta så i den här sortens spel.

Mm, jag kanske också ångrar nån enstaka. Man vet inte alltid riktigt hur bra en talent är i praktiken förrän man testar den...

Medlem
Skrivet av Enartz:

Det står när man låser upp talents att man ska välja noga, för man kan INTE ändra sig senare.

Jag hoppas detta ändras i en framtida patch.
Jag har nog spenderat 2-3 points som jag ångrar, inte hela världen kanske..

Det är dåligt tycker jag. Visst, det stod så, men samtidigt så stod det också att det enda sättet att få exp är genom att samla sidor till Field Guide vilket ju inte stämmer.

Allt annat i spelet är flexibelt och man har möjlighet att göra som man vill, varför inte med talents? Konstigt beslut.

Förväntar mig en patch som fixar detta.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av deezel:

Andra uppdateringen fick jag vänta på länge innan jag fick, tredje kom nästan direkt efter den andra kändes det som. Kanske gjorde väldigt mycket sidouppdrag, men andra var den uppgraderingen som var segast att få.

Skrivet av TheVoomyOne:

Det tar ganska lång tid från det att du vunnit det andra racet tills du får möjlighet att köpa uppgraderingen. Bara fortsätta spela så kommer han skicka en uggla när den är färdig.

Jag fick precis en uggla om att det finns en y uppgradering till kvasten. Det låstes upp precis efter att jag gjorde ett story uppdrag.
Så det var inte en bugg utan precis som ni sa tog det bara ett tag att låsa upp


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det är dåligt tycker jag. Visst, det stod så, men samtidigt så stod det också att det enda sättet att få exp är genom att samla sidor till Field Guide vilket ju inte stämmer.

Allt annat i spelet är flexibelt och man har möjlighet att göra som man vill, varför inte med talents? Konstigt beslut.

Förväntar mig en patch som fixar detta.

På det stora hela tyckte jag knappt det spelade någon roll. Kan så vara att jag valde som jag ville ha det, men de jag inte tagit kändes mer eller mindre helt ointressanta och att de inte påverkar nämnvärt. Har iof för mig jag var typ lvl 16 när jag låste upp talents

Till PC finns det mod som löser det, men spelar man konsol så är det nog sämre. Minns inte om det var savegame mod eller hur det var. Kanske i så fall kan kopiera över savegame till PC och fixa och kopiera tebax.

Medlem
Skrivet av Enartz:

Det står när man låser upp talents att man ska välja noga, för man kan INTE ändra sig senare.

Jag hoppas detta ändras i en framtida patch.
Jag har nog spenderat 2-3 points som jag ångrar, inte hela världen kanske..

Därför valde jag att väldigt snabbt inte använda mina talent points förrän jag verkligen såg vad som behövdes är inne på min andra karaktär nu och vet vilka som behövs för att jag ska klara mig genom spelet och kan välja fler nu om jag vill testa men man måste ta det lugnt med dem kände jag direkt.

Medlem

Det finns en ”Merlin Trial” bredvid sjön nära slottet som jag inte har en aning om hur jag borde lösa den. Det är nedanför en klippa liksom med 3 bollar och någon portal som verkar förstöra bollarna. Vet någon hur den lösas?

Ursäkta min svengelska förresten.

Medlem
Skrivet av sampson:

Det finns en ”Merlin Trial” bredvid sjön nära slottet som jag inte har en aning om hur jag borde lösa den. Det är nedanför en klippa liksom med 3 bollar och någon portal som verkar förstöra bollarna. Vet någon hur den lösas?

Ursäkta min svengelska förresten.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av sampson:

Det finns en ”Merlin Trial” bredvid sjön nära slottet som jag inte har en aning om hur jag borde lösa den. Det är nedanför en klippa liksom med 3 bollar och någon portal som verkar förstöra bollarna. Vet någon hur den lösas?

Ursäkta min svengelska förresten.

Jag tycker det är roligast när man lyckas klura ut det själv. Lämna den typen av pussel ett tag och kom tillbaka senare. Men fastnar du kolla en guide som ovan t.ex.

Medlem

Efter närmare 40 timmar är jag klar. Fantastiskt spel.
Känns lite tomt nu.

Medlem
Skrivet av deezel:

På det stora hela tyckte jag knappt det spelade någon roll. Kan så vara att jag valde som jag ville ha det, men de jag inte tagit kändes mer eller mindre helt ointressanta och att de inte påverkar nämnvärt. Har iof för mig jag var typ lvl 16 när jag låste upp talents

Till PC finns det mod som löser det, men spelar man konsol så är det nog sämre. Minns inte om det var savegame mod eller hur det var. Kanske i så fall kan kopiera över savegame till PC och fixa och kopiera tebax.

Håller med, det spelar egentligen ingen roll på det stora hela. Känns bara lite konstigt att låsa en sådan hyffsat obetydlig sak när allt annat i spelet är väldigt generöst och flexibelt. Kan inte se en vettig anledning till det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar