Death Stranding har nått tio miljoner spelare

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Absolut.

Fortf under förväntan/förhoppning.

Enligt vem, dig? KP har ju redan sagt att det är en försäljningsframgång & att dom har säkrat kapital för ett nytt projekt.
Bara det att en uppföljare är i rullning säger väl en del.


signatur

Jag gör ofta ingenting, tills jag gör allt i sista sekund.

Medlem
Skrivet av Skandera:

Enligt vem, dig? KP har ju redan sagt att det är en försäljningsframgång & att dom har säkrat kapital för ett nytt projekt.
Bara det att en uppföljare är i rullning säger väl en del.

Det är min analys, ja.

Jag sa 'under förväntan/förhoppning', inte att det var en katastrof.
Det gick nog plus, osv.
Sen tror jag att Kojima hade kunnat säkra finansiering för ett till spel även om det sålt 200 000 exemplar.

Det sålde nog ungefär hälften upp till 75% så bra som Metal Gear Solid 5.
Jag tror dom tänkte det skulle sälja ungefär lika bra med en förhoppning på bättre än MGS5.

Jo visst - det är en ny IP inte en uppföljare till populär serie.
Men det var ju tydligt Kojima's nästa stora grej, med kända skådespelare och en dyr marknadsföringskampanj.
Därtill hade konsollerna som Stranding släpptes till en större total spelarbas än de/då som MGS5 släpptes till, utöver att branchen i stort har växt sedan dess.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Skandera:

Enligt vem, dig?

Death Stranding sålde under förväntan, jag har rätt bra koll och kan ta gift på det
Sen sålde det inte dåligt, och det är inte det minsta dåligt.
Så att Kojima's studio och framtida spel är helt säkert säkrade, men exakt hur och vad dom gör framöver hade säkert sett annorlunda ut om det sålt till förhoppningarna.
Det blir antagligen inget mer Death Stranding.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Att spåna om hur Kojimas nästa spel ser ut, känns som ett hopplöst företag. Vad som helst kan dyka upp från honom. Precis vad som helst

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Death Stranding sålde under förväntan, jag har rätt bra koll och kan ta gift på det
Sen sålde det inte dåligt, och det är inte det minsta dåligt.
Så att Kojima's studio och framtida spel är helt säkert säkrade, men exakt hur och vad dom gör framöver hade säkert sett annorlunda ut om det sålt till förhoppningarna.
Det blir antagligen inget mer Death Stranding.

Det här åldrades inte väl… 😁

Medlem
Skrivet av Andyrew:

Det här åldrades inte väl… 😁

Mm där gick jag allt bet

Är glad att jag hade fel, iaf.
Generellt så ser jag hellre nya spel än uppföljare osv - men kändes som Death Stranding gjorde så mycket nytt och att dom hade kunnat nejlat mer grejjer och verkligen ro hem konceptet i en uppföljare.


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar