Jaha. Scalpers har redan börjar ta ockerpris för Jötnar-utgåvan av nya God of War

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Varför vill du ha den i första hand då?

Om den har en steelbook case så kan det va trevligt. Men jag köper sällan collectors edition. Senaste jag köpte var elden ring, men innan det var det dishonored 2, så inte så ofta som sagt. Hade det varit slut på affärer så hade jag inte betalat en scalper, så desperat blir jag aldrig. Men snart blir collectors edition utan skiva och steelbook, då kan jag stå över.

Medlem
Skrivet av Proximately:

En återförsäljare köper in varorna från leverantörer eller fabriker som en privat konsument inte ens kan köpa ifrån. Ifall en butik köper in ett gäng konsoler från en annan vanlig butik och sedan chockhöjer priserna, då är själva butiken ansvariga för att ta pengar från privatpersoner, inget annat.

Det scalpers gör bör absolut vara kriminellt. Även om det skulle vara sjukt svårt att hantera enligt lagtext på grund av hur grumligt det skulle vara så hoppas jag att det kommer dit. Såvitt det angår mig är scalpers synonymt med rånare. Inte en chans att jag kommer låtsas att det de gör är bättre än ren stöld för att skydda deras känslor.

Scalper är bara ett annat ord för en privat återförsäljare, dvs inte ett företag. Jag köper inte själv från scalpers eftersom det vore korkat att betala så mycket de vill ha för en vara, men så som jag ser det, scalpers är bara dyra blocketsäljare.


signatur

I drank what?

123
Skriv svar