Sonic Origins ger oss fyra Sonic-remasters i juni

Robot
Sonic Origins ger oss fyra Sonic-remasters i juni
It's not a lake, it's an ocean

Riktigt kul att de äntligen inkluderar Sonic 3 & Knuckles! Men tolkar jag det rätt att det inte blir någon fysisk utgåva?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Visst, lite extra lulllull, men ännu en till utgåva av Sonic-spel? Sega är ju värre än Nintendo - med bred marginal dessutom. 😆

Fragtjuv

Spelen är väl portade den här gången. Har det varit så tidigare eller har de bara emulerats?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Spelen är väl portade den här gången. Har det varit så tidigare eller har de bara emulerats?

Sonic CD har portats förut till PS3 och 360. Eller ja, ett fan gjorde en egen modern spelmotor till spelet och SEGA kontaktade honom och gjorde ett kommersiellt släpp. Senare gjordes Sonic Mania av samma fan.

Men dom andra spelen har bara emulerats förut, så vitt jag vet.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Riktigt kul att de äntligen inkluderar Sonic 3 & Knuckles! Men tolkar jag det rätt att det inte blir någon fysisk utgåva?

Det ser tyvärr så ut. Tittar man på gamefaqs så är de enda listade kommande släppen genom onlinebutikerna till Switch, PS4/5 och Xboxarna.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Ghost Writer:

Det ser tyvärr så ut. Tittar man på gamefaqs så är de enda listade kommande släppen genom onlinebutikerna till Switch, PS4/5 och Xboxarna.

Trist. De hade ju kunnat släppa en fysisk samlarutgåva som vi fans gladeligen hade köpt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

1
Skriv svar