Mus & tangentbord till Nintendo Switch

Medlem
Mus & tangentbord till Nintendo Switch

Är det någon som testat att koppla in något dylikt till en switch, och isåfall, funkar det bra?


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Finns ingen ps/2 port...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Geeks Gaming
Skrivet av Ellakk:

Är det någon som testat att koppla in något dylikt till en switch, och isåfall, funkar det bra?

Absolut, det fungerar. Du behöver dock någon sorts Hub för att kunna koppla in båda samtidigt.
Huruvida det fungerar bra till spel vågar jag inte svara på då jag inte spelar några spel där det direkt behövs

Edit: om du skulle få för dig att av någon anledning vilja koppla in det i handhållet läge (högst oklart hur man löser det fysiskt) så behöver du en USB-c konvertrare:)

Skrivet av Hipshot:

Finns ingen ps/2 port...

Not sure of funny or scary 🤔😁

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Absolut, det fungerar. Du behöver dock någon sorts Hub för att kunna koppla in båda samtidigt.
Huruvida det fungerar bra till spel vågar jag inte svara på då jag inte spelar några spel där det direkt behövs

Edit: om du skulle få för dig att av någon anledning vilja koppla in det i handhållet läge (högst oklart hur man löser det fysiskt) så behöver du en USB-c konvertrare:)

Not sure of funny or scary 🤔😁

tack.

är det nånting liknande nedan du menar?

https://cdon.se/hemelektronik/mus-tangentbord-adapter-nintend...


signatur

Styret upp och däcken ner

KoP
Medlem

Är det Fortnite du ska spela, för det är väl det enda (?) spelet på Switch som stöder tangentbord/mus? 🤔 Och kanske Minecraft?

Geeks Gaming
Skrivet av Ellakk:

Japp, men det bör fungera med (i princip) valfri usb-hub

Det är nog värt att kolla upp exakt hur bra det fungerar på youtube eller liknande. Om spelet inte har direkt stöd för mus/tgb så blir det inte kul

Medlem
Skrivet av KoP:

Är det Fortnite du ska spela, för det är väl det enda (?) spelet på Switch som stöder tangentbord/mus? 🤔 Och kanske Minecraft?

Det är det alldeles precis 🙂


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Japp, men det bör fungera med (i princip) valfri usb-hub

Det är nog värt att kolla upp exakt hur bra det fungerar på youtube eller liknande. Om spelet inte har direkt stöd för mus/tgb så blir det inte kul

Tackar.


signatur

Styret upp och däcken ner

1
Skriv svar