Recensioner på G?

Gnällkuk
Recensioner på G?

Hej,

Något jag kom på att jag saknar som åtminstone jag verkligen hade uppskattat är information kring vad som är pågående recensioner just nu, samt planerade recensioner som helst uppdateras varje månad. Jag vet ungefär vad jag kan vänta mig efter att ha läst FZs recension och sedan skummat igenom andra recensioner och jag tror många andra som jag, använder FZ som referenspunkt för vissa spel.

Här närmst tänker jag på Tiny Tina's Wonderlands. Släpptes i fredags men än har ingen recension dykt upp och jag har heller ingen aning om det kommer någon. Är detta något ni skulle kunna få till? Typ en release- och recensionskalender.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör

En bra idé, men dessvärre finns ett par rätt stora hinder. Dels för att branschen är notorisk oförutsägbar: ofta får vi koder bara dagar innan spelet släpps. Och vissa embargon förbjuder oss att berätta att vi recenserar spelet innan recensionen publiceras. Så en sån lista skulle bli ofullständig, och om ett spel inte står med (av t.ex. embargoskäl) finns risk att ni tror att vi inte kommer recensera det även när recension är på gång. Så det blir svårt att få till en bra lösning på den goda idén.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

En bra idé, men dessvärre finns ett par rätt stora hinder. Dels för att branschen är notorisk oförutsägbar: ofta får vi koder bara dagar innan spelet släpps. Och vissa embargon förbjuder oss att berätta att vi recenserar spelet innan recensionen publiceras. Så en sån lista skulle bli ofullständig, och om ett spel inte står med (av t.ex. embargoskäl) finns risk att ni tror att vi inte kommer recensera det även när recension är på gång. Så det blir svårt att få till en bra lösning på den goda idén.

Tänkte inte alls på det där med embargon... Ja, det blir nog svårt då att genomföra när vi har embargon i kombination med koder som kommer sent, eller inte alls


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar