Hänga dator på skrivbord utan borra

Medlem
Hänga dator på skrivbord utan borra

Någon som vet någon konstruktion så man kan hänga upp en mellanstor dator (matx tower) under skrivbordet utan att borra hål i skivan?
Tänker mig någon konstruktion som hänger ovanpå skivan med en skruv som klämmer fast kring skivan likt skrivbordslampor kan göra.

Medlem

Får man fråga varför du inte vill borra?
Om du vill undvika skador på skivan så tror jag klämmor kommer lämna efter sig fula märken med 🙂

Medlem
Skrivet av baggso:

Får man fråga varför du inte vill borra?
Om du vill undvika skador på skivan så tror jag klämmor kommer lämna efter sig fula märken med 🙂

Flera skäl:

  • Känns bökigt. Skivan har vit faner även på undersidan.

  • Känns lite osäkert om det håller

  • Mitt skrivbord har balkar under som gör att de flesta som borras upp inte passar ändå

  • Det går lättare byta sida att hänga på om man inte borrar. Funderar även på att ha den på den bortre långsidan.

Tror med att det kommer bli märken. Mitt skrivbord har lite märken ändå pga mina armbågsstöd.

Medlem

Min enda tanke är att du fäster två spännband tvärs över kortsidan av bordet. Undertill fäster du två spännband på andra ledden med datorn i. Osäker dock på huruvida det kommer lämna märken på bordskanterna efteråt


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tape?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

2 grova kardborreband som du fäster under bordet med grövre klamror.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Min enda tanke är att du fäster två spännband tvärs över kortsidan av bordet. Undertill fäster du två spännband på andra ledden med datorn i. Osäker dock på huruvida det kommer lämna märken på bordskanterna efteråt

Låter ju väldigt snyggt med

Medlem

Skulle man inte kunna spika fast någon sorts hylla under bara, om inget av vad som föreslagits går?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Min enda tanke är att du fäster två spännband tvärs över kortsidan av bordet. Undertill fäster du två spännband på andra ledden med datorn i. Osäker dock på huruvida det kommer lämna märken på bordskanterna efteråt

Ditt förslag tände en ide i mig och jag har faktiskt kommit fram till en rätt enkel och bra fungerande lösning tror jag. Tack!

Istället för att spänna över bordsskivan som blir fult och inte speciellt stabilt tror jag så spänner jag över balken på undersidan.

Balken är 15 cm djup och 6 cm hög och har en distans på 1-2 mm till bordsskivan. Borde gå köra två loopar av spännband genom där, kring balken och sen in i en hållare som typ denna. Den har till och med 4 st lediga hål för spännband vad jag ser.

Medlem

Känslan av ett towerchassi på knäna 😅

Hoppas det går bra! Lägg gärna upp en bild på hur det blev

1
Skriv svar