"Visa fler artiklar"

Medlem
"Visa fler artiklar"

Hej. Det är en sak på sajten jag stört mig ganska länge på, så tänkte att det kanske var dags att skapa en tråd om det eftersom det aldrig verkar fixas

När jag trycker på knappen "Visa fler artiklar" på förstasidan så förväntar jag mig att komma till en lista där första nyheten i den listan är den nyhet som är direkt efterföljande den sista på förstasidan, men så är inte fallet idag. Just nu till exempel så är nyheten "EA skippar EA Play Live-stream denna E3-sommar" från igår kl 10:53 den sista. Om jag dock trycker på "Visa fler artiklar" kommer jag till andra sidan i Artikelarkiv där "FZ Play - Vi spelar obehagliga Martha is Dead" från i tisdags kl 17:00 är den första. "Hmm" tänker man ju då, "är det verkligen så att det inte kommit några nyheter däremellan?". Om man då navigerar sig till förstasidan i Artikelarkivet och skrollar längst ner så märker man mycket riktigt att det är hela 6 nyheter under "EA skippar EA Play Live-stream denna E3-sommar"l... Jag antar detta är en bugg? Om inte måste jag säga att det är väldigt märklig UX

Jobbar med data

Hej,

Det är en medveten bugg. Då artikelarkivet och nyhetsflödet är två skilda funktioner så är det en "gissning" att sidan 2 inuti artikelarkivet är rätt. I dagsläget bygger vi manuellt upp framsidan med nyheter, guider, lyfter forumtrådar m.m.

Skriver vi många artiklar så kommer du med hjälp av "Visa fler artiklar" att missa några. Skriver vi för få artiklar och lyfter mycket material från forumet kommer du att få läsa några utav dem igen.

Antingen kan vi tvinga alla att hamna på sidan 1 i arkivet, då kommer man få läsa allt material på nytt eller så får man ha kvar denna gissning och procentuellt få rätt. Då det är färre antal som blir fel.

/ Johan

1
Skriv svar