Steam Deck - Officiella tråden, Diskussion, Tips, Frågor, Guider

Medlem

Jag fick mitt mail i veckan, men valde att avboka.. dels mycket pengar just nu. Sen är jag osäker på hur mycket jag skulle använda den.

Är ju inte så långa väntetider nu så är inte hela världen om jag ångrar mig i framtiden heller

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Mitt mail kommer på måndag. Sen som jag förstått det om jag betalar då, så borde det ta max 1 vecka för leverans. Taggad!

Tog exakt en vecka för mig, ons-ons, andra som oxå bekräftat detta så blir lång väntan för dig

Medlem

För mig var det måndag till onsdag, så 7 arbetsdagar. De dagarna gick riktigt långsamt 🤣, men väl värt väntan.

Medlem
Skrivet av Gummii:

Tog exakt en vecka för mig, ons-ons, andra som oxå bekräftat detta så blir lång väntan för dig

Man har massa att göra, så tiden kommer gå snabbt. Lite över en vecka. Inte så farligt😁

Medlem

Man skulle näääästan kunna tro att du gillar bärbart!


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Man skulle näääästan kunna tro att du gillar bärbart!

Haha oh yes!


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Mitt mail kommer på måndag. Sen som jag förstått det om jag betalar då, så borde det ta max 1 vecka för leverans. Taggad!

Jag fick mail och betalade i måndags, fick bekräftelse på torsdagen att de förbereder att skicka och gav mig en länk till att spåra paketet.
I torsdags lämnade paketet nederländerna och i fredags kom det till Danmark där det nu är.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Jag fick mitt mail i veckan, men valde att avboka.. dels mycket pengar just nu. Sen är jag osäker på hur mycket jag skulle använda den.

Är ju inte så långa väntetider nu så är inte hela världen om jag ångrar mig i framtiden heller

Jag bokade min andra i början på året. Den har jag några månader kvar att vänta på och den 3e bokade jag samma dag som min första blev betald (28 juli) och den har jag inga förhoppningar om att få i år.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag fick mail och betalade i måndags, fick bekräftelse på torsdagen att de förbereder att skicka och gav mig en länk till att spåra paketet.
I torsdags lämnade paketet nederländerna och i fredags kom det till Danmark där det nu är.

Då kan det ju komma senast onsdag då kanske. Du får uppdatera när du får det. För jag har läst att det tar exakt 7 dagar för många.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Då kan det ju komma senast onsdag då kanske. Du får uppdatera när du får det. För jag har läst att det tar exakt 7 dagar för många.

Tror du det är så sent? Enligt Steam så står det Q3/Q4 2022 om man bokar nu? Missförstår jag något.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Tror du det är så sent? Enligt Steam så står det Q3/Q4 2022 om man bokar nu? Missförstår jag något.

Ja, han jag citerade fick sitt mail i måndags och har således redan betalat. Och borde få senast onsdag då hans enhet var i danmark just nu.

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag bokade min andra i början på året. Den har jag några månader kvar att vänta på och den 3e bokade jag samma dag som min första blev betald (28 juli) och den har jag inga förhoppningar om att få i år.

Bokade min i april och kommer få mail imorgon om att köpa.

Medlem

Någon som använder gripfodral och kan rekommendera ett?

Medlem
Skrivet av thotim:

Någon som använder gripfodral och kan rekommendera ett?

Den ligger sjukt gött i händerna som det är. Har du inte fått hem din än rekommenderar jag att vänta med sådana tillbehör.

Medlem

är det någon som upplever den väldigt varm snabbt?

Avstängd
Skrivet av stesva:

är det någon som upplever den väldigt varm snabbt?

Grafikkrävande spel så blir det varmt snabbt ja, om du tänker på luften vid utblåset. som en värmefläkt
Inget farligt dock, OM det blir för varmt så kommer du märka det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Swe_Downhill:

Den ligger sjukt gött i händerna som det är. Har du inte fått hem din än rekommenderar jag att vänta med sådana tillbehör.

Jodå har haft den några veckor men grabben har mer eller mindre lagt beslag på den och hans kladdiga händer och oförsiktiga hantering gör mig lite nojig 😊

Medlem
Skrivet av thotim:

Jodå har haft den några veckor men grabben har mer eller mindre lagt beslag på den och hans kladdiga händer och oförsiktiga hantering gör mig lite nojig 😊

Haha då förstår jag 😃Har inget tips tyvärr men finns säkert massor på ebay eller amazon.

Medlem

När jag ägde ps vita hade jag ett sleave i silikon till den. Jämfört med utan så var det mycket skönare med sleave skyddet.

Kollat på det silikon sleave som finns till steam deck men reviews visar att den drar åt sig hår! Vi har 3 katter hemma 😜.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

När jag ägde ps vita hade jag ett sleave i silikon till den. Jämfört med utan så var det mycket skönare med sleave skyddet.

Kollat på det silikon sleave som finns till steam deck men reviews visar att den drar åt sig hår! Vi har 3 katter hemma 😜.

Tack! Ska kika.

Medlem
Skrivet av thotim:

Jodå har haft den några veckor men grabben har mer eller mindre lagt beslag på den och hans kladdiga händer och oförsiktiga hantering gör mig lite nojig 😊

Kladdiga fingrar är väl svårt att undvika även med ett skydd. Då kommer du få städa det iaf. Isåfall kan man ju kanske köpa några såna dbrand skin. Dom e snygga även om dom kanske inte skyddar mot slit o släng men mot kladdiga fingrar är det ju typ samma som ett skydd.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av lonian:

Jasså! Spännande.
Måste självklart prövas men kan tänka mig att det är förvirrande i början om man är van att spela med handkontroller.

Har testats lite mer nu och måste säga att jag gillar flick stick rejält! Fortfarande sjukt ovan och det blir lätt fel men jag ser direkt potentialen i inställningen.

Bara testat i två spel hitintills, Overwatch där jag körde mest i test banan där man kan springa runt utan att bli dödad hela tiden och i Deep Rock Galactic som är lite lugnare än många fps spel(iallafall så långt som jag hunnit spela det...)

Medlem

Fick precis mail om att köpa min andra steam deck!


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Fick precis mail om att köpa min andra steam deck!

Samma här. Fast min första då😁 betalad och klar.

Hoppas på nästa måndag då.

Medlem
Skrivet av robbis:

Fick precis mail om att köpa min andra steam deck!

Åh Avis. Väntar fortfarande på min första

Medlem

Bokade min 256gb den 7 juli i år och borde få mejl nästa vecka. Så snart är de ikapp bokningarna verkar det som!

Medlem
Skrivet av lyrael:

Bokade min 256gb den 7 juli i år och borde få mejl nästa vecka. Så snart är de ikapp bokningarna verkar det som!

Då ska du nog ha en himla tur. Bokade i april och fick mail idag.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Då ska du nog ha en himla tur. Bokade i april och fick mail idag.

Följer getmydeck.ingenhaag.dev så vet inte riktigt hur pricksäker den är. Men den har prickat av en himla massa beställningar senaste tiden. Nästan en månads beställningar vid varje nytt utskick. Senaste bekräftelsen är 12 maj.

Medlem
Skrivet av lyrael:

Följer getmydeck.ingenhaag.dev så vet inte riktigt hur pricksäker den är. Men den har prickat av en himla massa beställningar senaste tiden. Nästan en månads beställningar vid varje nytt utskick. Senaste bekräftelsen är 12 maj.

Ja den var pricksäker på när jag skulle få mail iaf.

Medlem
Skrivet av lyrael:

Följer getmydeck.ingenhaag.dev så vet inte riktigt hur pricksäker den är. Men den har prickat av en himla massa beställningar senaste tiden. Nästan en månads beställningar vid varje nytt utskick. Senaste bekräftelsen är 12 maj.

Då håller vi tummarna.


signatur

1# FZ Troll

Skriv svar