Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Somber är till för boss-vapnen, alltså dom vapnen du får för att använda boss-soulsen. Sen kanske dom är till för speciella vapen, men inte helt säker.

Dom är inte uteslutande för boss-vapen. Det finns fler vapen som använder Somber stones, t ex "Icerind hatchet", "Eleonora's Poleblade" och "Troll Knights Sword" som droppas i en kista, respektive av en vanlig fiende (blå jätte). Finns säkert fler, men det är dom jag kommer ihåg såhär på rak arm

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av jonmlr:

Kör! Vad innebär det?
Var det att man såg varandras messages, eller kan man co-opa och invadea varandra också?

"The Group password will make it more likely that you see messages, summon signs, bloodstains, phantoms, and other signs from other people using the same Group Password."

Lite mer FZ där ute i The Lands Between helt enkelt!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

"The Group password will make it more likely that you see messages, summon signs, bloodstains, phantoms, and other signs from other people using the same Group Password."

Lite mer FZ där ute i The Lands Between helt enkelt!

Absolut! Skapa i spelet och skriv här,
Lägger in ikväll om det hinns till dess

Medlem
Skrivet av kanshira:

Var ligger detta farmingställe om man får fråga?

Vid round table sitter en snubbe i guldrustning som satte ut en markering till en portal.
Gå dit så blir man teleporterad till ett tempel typ långt nordöst på kartan.
Går man ut från templet så vandrar det flera av farliga men enkla att döda skräpmobs.
Finns en stort monster just utanför men det kan man undvika

Skrivet av Gustav Höglund:

Förresten! Vad sägs om att vi gör ett group password för oss på FZ?

Gogogo 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Okej. Dummaste mobben hitills...?!

den dualwield svärdviftande riddaren som teleporterar bakom dig varannan sekund och har ihjäl dig på en kombo i castle sol

Medlem
Skrivet av SoL:

Kört någon timme nu och börjar bli riktigt trött på den där jäkla fiolen som går o bakgrunden hela tiden. Måste jag dras med den genom hela spelet? Det är nästan så att jag överväger att stänga av musiken helt, det skulle vara första gången i ett souls spel..

Tröttnar du på ambience på en timme alltså?
De olika områdena har lite olika bakgrundsljud så nej, det kommer inte att vara samma melodi hela spelet.

Vänta bara tills du kommer till Caelid och får höra zombie-dödsvrål i bakgrunden istället

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Förresten! Vad sägs om att vi gör ett group password för oss på FZ?

Jag gick händelserna i förväg

LÖSEN:Fzse

In och dö tillsammans!

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Okej. Dummaste mobben hitills...?!

den dualwield svärdviftande riddaren som teleporterar bakom dig varannan sekund och har ihjäl dig på en kombo i castle sol

Commander Niell bossfighten var riktigt snuskig. Fick byta build för den, hade kört dual daggers genom hela spelet men drog till roundtablehold och uppgraderade bloody helice svärdet från 0 till +9 och tog han på första haha hade det så oerhört kämpigt genom hela castle sol.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Pizzapie:

Jag gick händelserna i förväg

LÖSEN:Fzse

In och dö tillsammans!

Fzse med stort F i början? Rätt säker på att det är case sensitive.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Pizzapie:

Jag gick händelserna i förväg

LÖSEN:Fzse

In och dö tillsammans!

Antar att detta är för pc-spelarna?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Jkeg:

Antar att detta är för pc-spelarna?

Det blir för alla, även om spelet inte stöder crossplay mellan PC och konsol. Du kommer se mer av andra här i tråden som spelar på samma plattform, helt enkelt.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Bf1942:

Commander Niell bossfighten var riktigt snuskig. Fick byta build för den, hade kört dual daggers genom hela spelet men drog till roundtablehold och uppgraderade bloody helice svärdet från 0 till +9 och tog han på första haha hade det så oerhört kämpigt genom hela castle sol.

Ja riktigt jävla skitställe. Kommit till honom nu också. Ett par halvhjärtade försök, nya tag ikväll....
Vill bara bort därifrån, hoppas det är så litet som det verkar och att han är sista bossen där

Medlem
Skrivet av Jkeg:

Antar att detta är för pc-spelarna?

Haha fan jag missade. Xsx tyvärr.

Edit* såg att det är typ crossplay på meddelanden osv, då är det lugnt

Och ja, det är stor bokstav på F. Fzse är lösenordet

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vid round table sitter en snubbe i guldrustning som satte ut en markering till en portal.
Gå dit så blir man teleporterad till ett tempel typ långt nordöst på kartan.
Går man ut från templet så vandrar det flera av farliga men enkla att döda skräpmobs.
Finns en stort monster just utanför men det kan man undvika

Gogogo 👍

Nice! Ska testa, behöver levla lite, gör för lite skada med min Zweihander!

Medlem

Börjat på min andra gubbe nu. ÄLSKAR spelet!

Medlem

Spöade precis sista bossen. Spelet får lätt 5/5


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Nytt område avklarat och nummer 4 av huvudbossarna nere, hurra! En ganska "nischad"- fight, som dom brukar ha med i deras spel.

Hittade även en ny "snygg" hjälm hehe:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Prövade det tillslut och kan inte vänta på att min tid med terapeut ska komma. Kommer gråta mig till sömns nu.

Medlem

Har levlat upp genom att rida runt och upptäcka världen och inte gjort en enda story boss än. Det är ju det bästa med spelet att inte vara bunden att direkt följa något.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Har levlat upp genom att rida runt och upptäcka världen och inte gjort en enda story boss än. Det är ju det bästa med spelet att inte vara bunden att direkt följa något.

Samma här. Jag är level 50 nu och utforskar fortfarande de närliggande områdena. Tänker inte försöka ge mig på nån riktig boss förrän jag märker att områdena blir för svåra.

Medlem
Skrivet av Brainsubstans:

Det spelar definitivt den största rollen. Olika regioner har olika generella svårighetsgrader och det blir ganska tydlig när man är lite underlevlad och de mer basic fienderna plötsligt kan ta och ge väldigt mycket skada och de svårare fienderna nästan blir omöjliga. Vill man ta sig an utmaningen ändå kan man göra det (det är ju open world trots allt), men snubblar man in i Cealid medan man fortfarande utforskar startområdet så kommer det inte hjälpa jättemycket att byta sköld.

Hur du fördelar dina levels, tillsammans med vilken utrustning du har påverkar definitivt hur lätt eller svårt spelet blir. Ett extrem exempel här: 10 strength, 10 Vigor....35 Faith (total Level på 50). Hyffsat hög level för att erövra Cealid, Men det kommer bli djäkligt svårt med de statsen!

Testpilot

Vad kul det är när man "glömt bort" områden. Jag lyckades missa hela tutorial passagen (såg i Wakaah streamen att det fanns en sådan!) och i går hittade jag den södra delen, bakom den där bron där det är massa soldater. Rätt överlevlad för det området haha.

Kändes som att storyn ville att jag skulle fortsätta norrut men vill ju gärna utforska så mycket jag kan innan allt eskalerar storymässigt osv.

eld
Medlem
Skrivet av Mutumba:

Vad kul det är när man "glömt bort" områden. Jag lyckades missa hela tutorial passagen (såg i Wakaah streamen att det fanns en sådan!) och i går hittade jag den södra delen, bakom den där bron där det är massa soldater. Rätt överlevlad för det området haha.

Kändes som att storyn ville att jag skulle fortsätta norrut men vill ju gärna utforska så mycket jag kan innan allt eskalerar storymässigt osv.

För mig kändes det som att storyn ville slänga in mig i väggen så att jag skulle ta tid att utforska söderut, men nu har jag ca 25 timmar senare tagit mig förbi det där stora första hindret.

Testpilot
Skrivet av eld:

För mig kändes det som att storyn ville slänga in mig i väggen så att jag skulle ta tid att utforska söderut, men nu har jag ca 25 timmar senare tagit mig förbi det där stora första hindret.

Hur menar du med att slänga in dig i väggen? Vill inte spoila men det var en NPC som sade att jag var "close" till något och då tänkte jag, nej nej inte ännu! Hehe. Öppnade upp kartan och insåg att jag hade lite mer områden att utforska innan jag pushar vidare i de norra delarna.

eld
Medlem
Skrivet av Mutumba:

Hur menar du med att slänga in dig i väggen? Vill inte spoila men det var en NPC som sade att jag var "close" till något och då tänkte jag, nej nej inte ännu! Hehe. Öppnade upp kartan och insåg att jag hade lite mer områden att utforska innan jag pushar vidare i de norra delarna.

Väggen med jättemånga armar och ben

Testpilot
Skrivet av eld:

Väggen med jättemånga armar och ben

Jaha ja, det var en utmaning. Skön känsla när man besegrar en sån boss!

eld
Medlem
Skrivet av Mutumba:

Jaha ja, det var en utmaning. Skön känsla när man besegrar en sån boss!

Gjorde det med självaste berserk svärdet, kände mig som Guts!

Testpilot
Skrivet av eld:

Gjorde det med självaste berserk svärdet, kände mig som Guts!

Ahh. Ja Berserk kollar jag på nu faktiskt

Medlem
Skrivet av Maggot:

Hur du fördelar dina levels, tillsammans med vilken utrustning du har påverkar definitivt hur lätt eller svårt spelet blir.

No arguments there!

Medlem

Idag upptäckte jag efter 95 timmar vad man ska göra me dom stora sten..sakerna med klocka på magen är till för! Att jag fortfarande upptäcker saker är helt underbart, efter 95 timmar!

Skriv svar