Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här

Medlem

Hur fungerar respawns? Jag är så nöjd när jag lyckats rensa ett läger och i lugn och ro kan utforska, tills det plötsligt kommer nya vakter?!

Medlem

Äntligen ska man få lira ikväll igen! Inte spelat sedan i söndags så är givetvis sjukt taggad

Testpilot
Skrivet av Albinsson:

Hur fungerar respawns? Jag är så nöjd när jag lyckats rensa ett läger och i lugn och ro kan utforska, tills det plötsligt kommer nya vakter?!

Varje gång du sätter dig ned vid grace points eller vad dom heter så kommer fiender tillbaka, förutom bossar då.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Helgens mål är att gå på gruvjakt! Behöver smithing stones så det sjunger om det.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

NuZ
Testpilot

Någon som rekommenderar något 1h svärd för Magic infusion? Är de Longsword fortfarande som gäller för Mage build?

Scaling på det +25?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ville bara påminna om att det finns illusory walls även i Elden Ring, om man missat det.

För nya FromSoft-spelare så är det väggar man kan slå på som försvinner för att öppna upp hemligheter/loot/korridorer.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

funkar inte på alla svepande attacker, beror på om de sveper högt eller lågt. Men hit-boxen är så bra att jag tror det teoretiskt går att ducka under vissa attacker genom att gå in stealth om svepet går mot skallen? Ska testa....

Man får även i-frames ett kort slag när man mountar/dismountar, så är man riktigt kaxig kan man hoppa upp på getpållen precis innan man får stryk så missar dom 😂🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av Gen:

Har fortfarande en del kvar i Limgrave men är lite orolig för Caelid då fiender verkar tåla mycket mer. Kör Astrologer Sorcery build och har Meteorite Staff (som inte går att uppgradera). Att slänga in mer poäng i INT hjälper lite men inte tillräckligt mycket. Har fortfarande start rustningen då jag inte hittat något annat.

Funderar på vilken väg jag ska gå här för att göra mer skada (är level 35 om jag inte minns fel).

Jobbigaste bossen hittills (som jag besegrat) är

Leonine Misbegotten

Caelid och områdena till öst är tänkta för level 60 karaktärer med +10-14 vapen typ.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Någon som rekommenderar något 1h svärd för Magic infusion? Är de Longsword fortfarande som gäller för Mage build?

Scaling på det +25?

Bestoc.

Medlem

Jag säger bara Sword of Night and Flame.

"Easy mode"

Medlem

Radahn är sämst.

Medlem

62 timmar in i spelet, och kan bara säga att det här är det bästa spelet som någonsin gjorts.
För mig är Elden Ring 11/10 eller 6/5.
Hidetaka Miyazaki med George R. R. Martin och hela teamet bakom dom har gjort underverk.
Efter detta spel så kommer det vara svårt att ens tycka om något annat i samma genre.


signatur

“All thinking people are atheists.”

NuZ
Testpilot
Skrivet av loerk:

Tack!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Tänkte börja spela i morgon och undrar om en renodlad magiker är viable?

Endast spelat Demon souls tidigare (ren str med stor sköld och 2handsvärd) men var alltid sugen på att prova magivägen. Dessutom precis spelat HZ och tycker om att hålla avstånd och dodga.

Dock läst att vissa bossar knappt tar skada av magi och att man generellt gör dålig skada så osäker på om det ens är gångbart...

Medlem

En konstig fråga:
Men hur spelar man spelet? Tycker man gankas hela tiden. Har inte spelat de tidigare spelen, kanske beror på det? Finns de nån tut att kolla på?

Medlem

Kan man resetta redmane castle? Jag var där tidigare och mötte 2 bossar som jag inte spöade. Tänkte göra det nu, men då är det festival och man ska slåss mot radahan. Jag döda honom men det är fortfarande lugnt här. Är dom andra bossarna borta för alltid då?

Edit: om någon har samma bekymmer som mig så ja du kan resetta. Fanns en gubbe att snacka med.

Medlem
Skrivet av delli:

En konstig fråga:
Men hur spelar man spelet? Tycker man gankas hela tiden. Har inte spelat de tidigare spelen, kanske beror på det? Finns de nån tut att kolla på?

Annars så finns ju items där du ber om hjälp alltså du summonar in en spelare som hjälper dig.

Du kan ju köra offline. Då blir du bara invaderad av npc ibland. Så slipper du oroa dig för att bli gankad.

Själv kör jag offline för jag vill kunna lämna spelet ibland utan att oroa mig för att någon slår ihjäl mig. Och jag vill klara bossarna själv så mig gör det inget att jag inte kan summona in folk.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Kan man resetta redmane castle? Jag var där tidigare och mötte 2 bossar som jag inte spöade. Tänkte göra det nu, men då är det festival och man ska slåss mot radahan. Jag döda honom men det är fortfarande lugnt här. Är dom andra bossarna borta för alltid då?

Gå och prata med den Gael-liknande herren så avslutar han festivalen.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Helgens mål är att gå på gruvjakt! Behöver smithing stones så det sjunger om det.

Annars kan du köpa av hon tanten i Roundtable Castle

Medlem
Skrivet av delli:

En konstig fråga:
Men hur spelar man spelet? Tycker man gankas hela tiden. Har inte spelat de tidigare spelen, kanske beror på det? Finns de nån tut att kolla på?

Det bästa med spelet är att upptäcka saker själv men inget fel med att kolla på en lets play för att komma igång

Medlem
Skrivet av delli:

En konstig fråga:
Men hur spelar man spelet? Tycker man gankas hela tiden. Har inte spelat de tidigare spelen, kanske beror på det? Finns de nån tut att kolla på?

Mycket handlar om att lära sig fiender. Hur de anfaller och rör sig. Även om man levlat upp sig och har bra vapen så kan man lätt dö av lätta fiender om man inte tänker på vad man gör.

I början av spelet är det helt klart värt att utforska och kanske försöka sig på lite lättare fiender/bossar innan man går på de riktiga bossarna. Att ha bra vapen(eller spells) och några extra levels gör stor skillnad.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Annars kan du köpa av hon tanten i Roundtable Castle

Bara några fåtal ex dock, eller?


signatur

Memento Mori

Skribent

Alltså, jag kör nu dubbla katana med blood loss-build på och det är nästan lite för OP.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Alltså, jag kör nu dubbla katana med blood loss-build på och det är nästan lite för OP.

Eeeeeeeeeeeller hur. Lvláde upp mina katanas till +3 igår och det är riktigt kul.

Någon som har testat ash of war där rullningen blir att göra invisible step istället?? Såg en gif med någon som körde det, såg ut att vara grymt.

Skribent
Skrivet av Pizzapie:

Eeeeeeeeeeeller hur. Lvláde upp mina katanas till +3 igår och det är riktigt kul.

Någon som har testat ash of war där rullningen blir att göra invisible step istället?? Såg en gif med någon som körde det, såg ut att vara grymt.

Det där lät ju galet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Bara några fåtal ex dock, eller?

Vet inte, såg bara att hon hade det till salu.

Medlem
Skrivet av Dischange:

Gå och prata med den Gael-liknande herren så avslutar han festivalen.

Japp. Jag märkte det😊
Tack ändå för svar

Medlem

I stormveil castle nära liftside chamber så finns det en liggande staty som lyser. Vad ska man göra? Jag har försökt att få ogre som är där att slå sönder den åt mig, men det funkar inte.
Eftersom den lyser så antar jag att det är nått men det kanske inte är det?

Medlem

He det är kul att gå omkring och slakta det där jänget med jättar uppe på berget med uchigatana. Tar typ 15 sekunder per jätte nu när man levlat lite. Man får bra med runes på kort tid 🙂

Medlem

Pallar inte Radahn allstå.

Spelar ingen roll om jag försöker cheesa och bara springer runt och summonar NPCs. För eller senare kommer en meteor flygande från halva banan och one-shottar mig. Blir så jävla drygt när varje försök tar så lång tid.

Skriv svar