Var ni lyckliga nog att få en Next Gen Konsol eller ett bättre grafikkort än det befintliga?

Medlem

Spelar inte på konsol (har en PS3 som var en oerhört dålig "investering") så där saknas intresse. Köpte ett begagnat 1080 för ett par år sedan som la ner så nu sitter jag på ett begagnat 980. Jag tycker bildkvaliten det lyckas klämma ur sig är imponerande ändå men så har man ju varit impad av både Black Lamp och Pole Position på C64.

Någon gång ska det väl inhandlas något nytt grafikkort men nu är inte den tiden.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag köpte ett PS5 digital edition av en användare här på FZ. Kostade mig 6000 men så var han schyst nog att vänta 3 veckor på min första lön efter studierna så jag tänkte att dom extra 1000 kunde räknas som placeholder avgift eller nåt.
Grafikkort har jag inte ens försökt få tag i. Mycket tack vare att jag inte har någon koll längre på vad ett rimligt pris är för dagens grafikkort.

Priserna på nya grafikkort är ungefär 25-50% högre än vad dom borde.
Begagnat ska vi inte prata om man blir mörkrädd.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Både jag och nej. Fick tag i både en XSX och PS5, men med datorn är det lite sämre. Har en gaminglaptop som funkar för det mesta, men med den stationära är det sämre. Den har blivit såpass gammal nu också att det handlar om ett helt nytt bygge, men med tanke på priserna och hur bristen ser ut så får det där vänta lite. Har heller inget spel på PC som direkt lockar överdrivet just nu.

12
Skriv svar