Utvecklingen av Final Fantasy XVI ligger nästan sex månader bakom

Robot
Utvecklingen av Final Fantasy XVI ligger nästan sex månader bakom

Och vänta er inga nyheter i år, trots vad som tidigare utlovats.

#Final-fantasy-16, #Square-enix


Medlem

Så räkna med att ha det spelbart 2024

Medlem

Vänta är tråkigt men bra att de verkar göra det som krävs förbatt leverera en bra produkt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent

Detta förvånar mig inte ett dugg, SquEnix har tagit sin goda tid med allt de släppt de senaste åren. Fördelen är väl att spelet i alla fall släpps relativt buggfria, nackdelen är att jag som är över 40 aldrig kommer få se slutet på FF7-remaken.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bra att Yoshida är ärlig med utvecklingen och tar god tid på sig. Ser fram emot spelet.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Detta förvånar mig inte ett dugg, SquEnix har tagit sin goda tid med allt de släppt de senaste åren. Fördelen är väl att spelet i alla fall släpps relativt buggfria, nackdelen är att jag som är över 40 aldrig kommer få se slutet på FF7-remaken.

Fast slutet kommer vara fantastiskt😁

Har precis blivit klar med 15 och börjat med FF7 på PS5 nu, upplever att FF verkligen är i toppform just nu.
Jag tycker att det är bra ifall de tar den tid de behöver, man kanske får trösta sig lite med Stranger in paradise i värsta fall tills dess istället?

Sen så verkar det inte släppas på de äldre konsolerna heller så att desto mer tid de tar på sig att optimera för den nya hårdvaran desto bättre.
Nästa FF efter detta för nya konsolerna kanske ligger ganska långt fram i tiden, FF7:2 2024?
FF16 trailerna såg ju inte så grafiskt imponerande ut heller.

Med tanke på vad man fått se än så länge så känns 2022 lite tidigt, jag hoppas mer på våren 2023. Det kanske är bra för spelarbasen också.

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Fast slutet kommer vara fantastiskt😁

Har precis blivit klar med 15 och börjat med FF7 på PS5 nu, upplever att FF verkligen är i toppform just nu.
Jag tycker att det är bra ifall de tar den tid de behöver, man kanske får trösta sig lite med Stranger in paradise i värsta fall tills dess istället?

Du får berätta hur sista delen av FF7 slutade när vi sen möts på andra sidan. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Läääängtar!!!!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Du får berätta hur sista delen av FF7 slutade när vi sen möts på andra sidan. XD

Yes, kommer också investera i en frysbox framöver.
Ska bara hitta någon firma som kan lagra mig tills releasen😁

Medlem

Dom säger 6 månader. Om man omvandlar det till Final Fantasy tid så får man ca 24 månader.......

1
Skriv svar