Nu funkar Stadia på LG:s senaste smart-tv

Medlem
Skrivet av lonian:

Visst. Finns ju barnfamiljer som kör free to play spel på mobilen. För dem är det säkert en stor uppgradering.

Ja precis! Slippa köpa en dyr spelmaskin men ändå kunna köra AAA-grejer på tv:n. Och såna som mig då, som har alla spelmaskiner men bara gillar enkelheten med Stadia.


signatur

Community manager på PLAION (Deep Silver, Ravenscourt, Prime matter, Square Enix, Sega etc).

Medlem

Fick 3-månader Stadia premium gratis i somras och testade det när jag var ute på landstället. Sen dess är jag hooked. Så otroligt mycket smidigare och enklare än gamla mossiga konsoler. Har testat att köra på ganska långsamt wifi på både mobil, padda och slö jobbdator och det funkar finfint och utan märkbar inputlag. Enda gången jag märkt input lag var när jag satt riktigt långt från wifi routern.
Om 10 år kommer fysiska konsoler vara lika aktuella som cd-skivor.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Näe, det ska inte behövas.
Den sitter ju på fler flops än PS5, så det borde inte vara några problem, tydligen så måste spelutvecklarna vara helt värdelösa på att optimera för detta då den i vissa fall presterar sämre än Xbox one X.

Håller med att det är märkligt.

Stadia är ju i praktiken sämre än gamla Xbox One S och även sämre prestanda än en Switch.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

12
Skriv svar