Black Friday 2021

Medlem
Skrivet av noyart:

Är det inte så att flera varor tas fram enbart för black friday, så t.ex en laptop kan helt plötsligt finnas på hyllorna som heter Asus x500xi eller något, efter black friday så finns den inte längre att köpa. Plus att kvalitén är "sämre".
Förra året hade vi galna problem med syrran laptop som var köpt under black friday, typ att wifi la av av sig själv och man kunde inte göra något förut att starta om datorn. Såklart tog de inre imot produkten om man inte gav deras service 3 chanser. Såklart hjälpte ingen av de 3 gångerna...

Japp det stämmer, var typ de ja mena. Så himla fult att göra så.

Medlem

Horizon Zero Dawn: https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Ratchet & Clank (inte det till PS5): https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Vet inte om dessa två spel legat så lågt innan, men känns väldigt prisvärda. Hade definitivt köpt båda om jag inte redan ägt dem.

EDIT: Tvåa på bollen.

Skrivet av serdyllon:

Priserna på spel som jag hittat än så länge har varit ganska avtändande. Så pass att jag hellre väntar till dess att det släpps via Playstation Plus, PS Now, GamePass eller i fyndhögen för 99 kr hos valfri svensk ÅF.

Netonnet är väl de som har mest rea för närvarande. Samtidigt är ju BF inte förrän nästa vecka, så kanske blir det bättre släpp då. Skulle inte tro det däremot - alla försöker ju tjuva starttid och säljer förmodligen slut det mesta som finns på hyllorna innan BF.

Spel på rea:

Ratchet & Clank: Rift Apart (PS5) (Netonnet) 499 kr

Ratchet & Clank (PS4) (Netonnet) 49 kr

Spider-man Miles Morales (PS4/PS5) (Elgiganten) 249 kr

Sackboy: A big adventure (PS4/PS5) (Elgiganten) 299 kr

Playstation plus 12 månader (Inet) 386kr

Gran Turismo: Sport (PS4) (Netonnet) 49 kr

Horizon: Zero Dawn Complete Edition (PS4) (Netonnet) 49 kr

The Last of Us: Part 2 (PS4) (Netonnet) 99 kr

Demon s Souls (PS5) (Elgiganten) 449 kr

Ratchet & Clank: Rift Apart (PS5) Finns på Spelbutiken för 349 kr!

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Retrospelbutiken har bra priser på PS5 spel: http://www.retrospelbutiken.se/store/category.php?category=30...

Deathloop 329 kr
Farcry 6 398 kr
Lost Judgment 299 kr
Marvels Guardians of the galaxy 369 kr
m.m.

Tack för tips!

Klippte tales of arise, guardians och alan wake. 950 kr typ ink frakt. 👍


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Ratchet & Clank: Rift Apart (PS5) Finns på Spelbutiken för 349 kr!

Köpt! Tack för tips!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Ratchet & Clank: Rift Apart (PS5) Finns på Spelbutiken för 349 kr!

Verkar redan vara slut, hittar det i varje fall inte där längre

EDIT:

På "vanliga" Spelbutiken fanns det kvar:

https://www.spelbutiken.se/produkt/ratchet-and-clank-rift-apa...

Medlem

Edit: läste lite för snabbt så det vart galet.

Medlem

Svenska Black Friday har alltid varit en blek kopia av originalet, och ju fler år som gått desto mer värdelöst har det blivit. Black Friday är nu Black Week.. en del så långa som 12 dagar, Cyber Monday har hos vissa även det blivit Cyber Week fast det är så lite Cyber över det att det är skrattretande.

Tröttnade helt på alla dessa så kallade reor de senaste åren, det är ingen skillnad från andra så pågå någonting i princip varje vecka under året.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Svenska Black Friday har alltid varit en blek kopia av originalet, och ju fler år som gått desto mer värdelöst har det blivit. Black Friday är nu Black Week.. en del så långa som 12 dagar, Cyber Monday har hos vissa även det blivit Cyber Week fast det är så lite Cyber över det att det är skrattretande.

Tröttnade helt på alla dessa så kallade reor de senaste åren, det är ingen skillnad från andra så pågå någonting i princip varje vecka under året.

Håller inte med. Vet man vad man är ute efter och har koll på vad det brukar kosta så går det alltid att fynda på black friday/week. Mycket bra tillfälle att handla julklapparna också.

Skrivet av serdyllon:

Verkar redan vara slut, hittar det i varje fall inte där längre

EDIT:

På "vanliga" Spelbutiken fanns det kvar:

https://www.spelbutiken.se/produkt/ratchet-and-clank-rift-apa...

Jag kunde varit mindre lat och länkat förstås. Visste inte att det fanns ett "ovanligt" Spelbutiken.

Edit: Ah, du tänkte väl på Retro Spelbutiken eftersom jag länkat till den tidigare i denna tråd så klart. Gött att du hittade rätt i alla fall!

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Håller inte med. Vet man vad man är ute efter och har koll på vad det brukar kosta så går det alltid att fynda på black friday/week. Mycket bra tillfälle att handla julklapparna också.

Säger inte att man inte kan fynda.. men det går att fynda på vilken rea som helst och Black Friday är inget större undantag jämfört med andra reor som pågår konstant.
Black Friday i USA är en helt "unik rea" jämfört med vad reor normalt är, o h i den jämförelsen så är den svenska kopian ett skämt, som dessutom dragits ut till nästan 2 veckor på sina håll. Det är bara en tidsfråga innan det över går till Black Month, så länge företagen försöker trumfa varandra med att vara ute tidigare än konkurrenterna så kommer det fortsätta.

Medlem

Playstation Plus via Playstation Store 413:- för ett år.
Årlig shopping för mig.

Finns väl en och annan ny Playstation ägare, bra tidpunkt att shoppa.
Fyller på befintlig tid, så har du ett halvår kvar så blir det 18 månader osv.

Glöm inte att slå av i ditt konto på Playstationen automatisk förnyelse, finns ingen anledning att ha på, bättre passa på då det är prissänkt och köpa då.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Blev Guardians, far cry 6 och Alan wake till PS5 från spelbutiken. 👍

Medlem

Köp än så länge:

Retrospelsbutiken.se
Guardians of the galaxy (PS5) 369:-
Alan Wake (PS5) 219:-

Spelbutiken.se
Ratchet and Clank Rift Apart 349:-

Inet.se
2 x PS Plus 12 månader 386:- styck

Medlem
Medlem
Skrivet av Winzi:

Säger inte att man inte kan fynda.. men det går att fynda på vilken rea som helst och Black Friday är inget större undantag jämfört med andra reor som pågår konstant.
Black Friday i USA är en helt "unik rea" jämfört med vad reor normalt är, o h i den jämförelsen så är den svenska kopian ett skämt, som dessutom dragits ut till nästan 2 veckor på sina håll. Det är bara en tidsfråga innan det över går till Black Month, så länge företagen försöker trumfa varandra med att vara ute tidigare än konkurrenterna så kommer det fortsätta.

Vi har så jävla mkt skatter och skit som ökar priserna vilket ger oss mindre marginal att sänka priserna jäfmröt med USA.

Medlem
Skrivet av cb99:

Playstation Plus via Playstation Store 413:- för ett år.
Årlig shopping för mig.

Finns väl en och annan ny Playstation ägare, bra tidpunkt att shoppa.
Fyller på befintlig tid, så har du ett halvår kvar så blir det 18 månader osv.

Glöm inte att slå av i ditt konto på Playstationen automatisk förnyelse, finns ingen anledning att ha på, bättre passa på då det är prissänkt och köpa då.

Jag kan rekommendera dig att använda till exempel Benify till att fylla på Playstation-plånboken. De har 23 % just nu. 500 kr går alltså på 385 kr. Ditt PS+ blir ännu billigare

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Resident Evil Village för PS4/PS5 ska jag nog slå till på, finns för 317:- i ps store:
https://store.playstation.com/sv-se/product/EP0102-PPSA01557_...

Det kanske man skulle skaffa. Inte ofta man ser priser i PS store som är lägre än prisjakt. Tack för tipset.

Medlem

Plockade upp Far Cry 6 (PS5) för 349 kr Elgiganten.
Noll förväntningar på spelet men förr eller senare kommer jag vilja spela det.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Issue:

Förra året, från 16 990 till 11 990.
I år från 19 990 till 10 990..

Så ja, sett till vad de har kostat så skänker de ju bort dem

Jag har funtat på att köpa en ny TV till mig och sambon. Är den här LG C1 bra alltså? Kan absolut NOLL om TV då jag i princip aldrig använder skiten, förutom till att streama youtube.

Men om jag köper en ny så vill man ju inte köpa skit heller.

Medlem

Någon som handlat mot klarna i xbox-butiken, fungerar det bra? Hade paypal innan men är nojig och vågar inte använda det.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Någon som handlat mot klarna i xbox-butiken, fungerar det bra? Hade paypal innan men är nojig och vågar inte använda det.

Vad är det som oroar dig?

Medlem
Skrivet av loerk:

Vad är det som oroar dig?

Recensionerna ser ju allt annat än lovande ut och deras support verkar nästintill vara obefintlig?
https://se.trustpilot.com/review/www.paypal.com

Och låta någon annan än sin bank lagra ens egna kreditkort på nätet är jag skeptisk till... men jag vet inte, kanske bara är nojig som sagt


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Playstation plus 12 månader (Inet) 386kr

Grymt bra tips, men tyvärr slut redan, om man inte bor på Ringön i Göteborg

Medlem
Skrivet av magma:

Recensionerna ser ju allt annat än lovande ut och deras support verkar nästintill vara obefintlig?
https://se.trustpilot.com/review/www.paypal.com

Och låta någon annan än sin bank lagra ens egna kreditkort på nätet är jag skeptisk till... men jag vet inte, kanske bara är nojig som sagt

Ja men nu pratade du väl om Klarna så varför länkar du reviews för PayPal? På klarna behöver du inte lagra ett dugg dock.
Du kan få en vanlig faktura till kivra/Brevlådan och betala via din internetbank.

Skrivet av Fatmajk:

Grymt bra tips, men tyvärr slut redan, om man inte bor på Ringön i Göteborg

Köper du det online så tar de produkten från Ringön och skickar till dig. Så det spelar inte speciellt stor roll.
Sen så kan man säkert köpa även när det är slut så får man produkten när nästa leverans kommer in.

Medlem

Blev Marvels Guardians of the Galaxy, digital version från PS Store med 35% rabatt.
Undviker fysiskt medium så mycket jag kan även om jag har möjlighet till optiskt media.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Grymt bra tips, men tyvärr slut redan, om man inte bor på Ringön i Göteborg

Ett annat alternativ är att köpa 4 presentkort härifrån så behöver du endast betala 333kr

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Ett annat alternativ är att köpa 4 presentkort härifrån så behöver du endast betala 333kr

Tack för tipset. Såg nyss att man har 23% rabatt via Benify (så 77kr/st), hela 3kr billigare än ditt alternativ Länk: https://link.getgifted.com/pnk7
Tillsammans sparar vi varenda krona!

Betalade 323kr för Playstation Plus 12 Mån i slutändan. Not too shabby!

Medlem

Just nu får man 50 € presentkort till spel ifall man köper en Quest 2 på www.oculus.com
Om jag eller nån annan som redan har ett Quest skickar en hänvisningslänk så får både du och ”rekryteraren” ytterligare 30 € till spel. Bra deal!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Tack för tipset. Såg nyss att man har 23% rabatt via Benify (så 77kr/st), hela 3kr billigare än ditt alternativ Länk: https://link.getgifted.com/pnk7
Tillsammans sparar vi varenda krona!

Bra tips! Via Benify är det bra rabatter på PS Wallet och PS Plus.

Xbox har nyligen fått en egen flik där, men då enbart på 7% (De har tydligen ökat till 10%). Men all rabatt är ju bra rabatt.

Xbox 10% på presentkort https://link.getgifted.com/3s6n (funkar även att köpa konsoler med)

Skriv svar