Kontroller för PC - Vilken?

Medlem

Ser nu att den är trådad så det fungerar inte.

Skrivet av NordhNet:

Har inte haft problem med varken Ikeas laddare eller batteri

Låter bra.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Inga problem, har kört med deras batterier i många år till handkontrollerna och inte stött på något problem. Oklart hur längde de håller gentemot andra batterier, men vi har ett system så det ständigt finns laddade batterier här hemma så det är inte något problem att byta snabbt om man måste.

Verkar som att allt fungerar då!

Geeks Gaming
Skrivet av Hartassen:

Ser nu att den är trådad så det fungerar inte.

Ah, missade det.
Personligen så hade jag kört orginalkontrollern till Xbox då den i min erfarenhet är mest stabil för just trådlöst.
Dock har ju steamlink:en inbyggd blåtand men har inte testat den för just kontroller mer än steams egna (som är klart underskattad!)

Medlem
Skrivet av Hartassen:

Nu hänger jag inte med, vad menar du med att "En xbox series x dosa och laddbara batterier har inte orkat deras egna pack."

Att behöva stoppa i ps5 kontrollern via usb I datorn för att ladda låter inte så jobbigt... slipper betala 40 kr för 2 par batterier av hyfsad kvalite, eller 300 för xboxens lösning.

Xbox uppladdningsbara batteripack kör istället med vanliga aa uppladdningsbara.

Xbox series x är den nya som jag föredrar alla dagar i vecka mot xbox one kontrollen.

Medlem

Annars har 8bit do en ny ultimate controller som är trådlös om du ”vågar” chansa jag gillar deras produkter skarpt.

Den har inbyggt batteri, trådlös mottagare och en laddnings docka med i priset så väldigt prisvärd kontra original handkontrollerna.

https://www.netonnet.se/art/gaming/rattar-och-kontroller/hand...

Kan du tänka dig den i vitt ligger den ”bara på” 449kr.

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Behöver hjälp att välja. Har tänkt spela fightningspel främst. Typ Soulcalibur eller Mortal Kombat osv.

Fightingspel spelar man ju med arcadestick

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ah, missade det.
Personligen så hade jag kört orginalkontrollern till Xbox då den i min erfarenhet är mest stabil för just trådlöst.
Dock har ju steamlink:en inbyggd blåtand men har inte testat den för just kontroller mer än steams egna (som är klart underskattad!)

Xsx och ds5 kontrollerna har också blåtandsanslutning, xsx har en adapter för att köra trådlöst usb om man saknar det för moderkortet.

Hoppas och tror att blåtand kommer fungera bra i mitt vardagsrum mellan datorn och soffan.

Skrivet av Sur Apan:

Xbox uppladdningsbara batteripack kör med istället med vanliga aa uppladdningsbara.

Xbox series x är den nya som jag föredrar alla dagar i vecka mot xbox one kontrollen.

Aha, då förstår jag, det blir ju onekligen billigare och mer användbart.

Skrivet av Sur Apan:

Annars har 8bit do en ny ultimate controller som är trådlös om du ”vågar” chansa jag gillar deras produkter skarpt.

Den har inbyggt batteri, trådlös mottagare och en laddnings docka med i priset så väldigt prisvärd kontra original handkontrollerna.

https://www.netonnet.se/art/gaming/rattar-och-kontroller/hand...

Kan du tänka dig den i vitt ligger den ”bara på” 449kr.

Det var ett bra pris, mycket billigare än ds5 eller xsx med batteriladdare. Ser faktiskt riktigt bra ut, tror jag beställer en sån, mycket snyggare än den andra varianten som länkades innan som påminde om en ps4 kontroll.

Medlem
Ultimate

Jag har Xsx med 4 st orginalkontroller.
2 st av dessa är bara någon månad gammal, då jag skickade tillbaks 2 st som blev dåligt efter bara någon månad.
En av de här nya, är det fel på nu också..

Har haft andra Xbox kontroller som krånglat med bumper-knapparna. Så har fått byta microswotchar i några andra (men det var den äldre modellen till Xbox one)

Men dock så har jag inget vidare förtroende för just XSX kontrollerna.

Har också en Switch med en 8bitdo Ultimate (bluetooth)

Hade jag behövt köpa kontroller för att spela på PC så hade jag ändå valt Ultimate, och just då den med bluetooth.

Den känns bra i handen, kvalitet. Inget krångel så här långt.
Den har hall-sensorer för spakarna ( så de kommer inte slitas i första taget. De anses vara drift-proof)

Smidigt med laddstationen. Samt den medföljande 2.4GHz dongeln som följer med. Bara plugga in i datorn så hittar Windows /macOS den som en Nintendo Switch PRO kontroller.

Enda som kan vara lite störigt då är att A och B samt X och Y är skiftade jämfört med en Xbox kontroll.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Annars har 8bit do en ny ultimate controller som är trådlös om du ”vågar” chansa jag gillar deras produkter skarpt.

Den har inbyggt batteri, trådlös mottagare och en laddnings docka med i priset så väldigt prisvärd kontra original handkontrollerna.

https://www.netonnet.se/art/gaming/rattar-och-kontroller/hand...

Kan du tänka dig den i vitt ligger den ”bara på” 449kr.

Tycker också den verkar bra (har inte testat än), inte minst för att de analoga spakarna är av typen ”Hall Effect”:

https://www.howtogeek.com/829622/what-is-a-hall-effect-joysti...

Medlem
Skrivet av CHRIIM:

Jag har Xsx med 4 st orginalkontroller.
2 st av dessa är bara någon månad gammal, då jag skickade tillbaks 2 st som blev dåligt efter bara någon månad.
En av de här nya, är det fel på nu också..

Har haft andra Xbox kontroller som krånglat med bumper-knapparna. Så har fått byta microswotchar i några andra (men det var den äldre modellen till Xbox one)

Men dock så har jag inget vidare förtroende för just XSX kontrollerna.

Har också en Switch med en 8bitdo Ultimate (bluetooth)

Hade jag behövt köpa kontroller för att spela på PC så hade jag ändå valt Ultimate, och just då den med bluetooth.

Den känns bra i handen, kvalitet. Inget krångel så här långt.
Den har hall-sensorer för spakarna ( så de kommer inte slitas i första taget. De anses vara drift-proof)

Smidigt med laddstationen. Samt den medföljande 2.4GHz dongeln som följer med. Bara plugga in i datorn så hittar Windows /macOS den som en Nintendo Switch PRO kontroller.

Enda som kan vara lite störigt då är att A och B samt X och Y är skiftade jämfört med en Xbox kontroll.

Den som surapan länkade har inte bluetooth men iaf 2.4ghz trådlöst, den har heller inte "skiftade" a b x y. Så det blev den jag körde på.

Medlem

Jag köpte denna, super nöjd.
8Bitdo Ultimate Wired Controller (PC/Switch)

Plug and play. Spelat mkt lego spel och andra indie coop spel

12
Skriv svar